וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ החדש מיש עתיד יושבע לכנסת בעקבות החוק הנורבגי - ומיד יציע לבטלו

22.6.2020 / 15:25

יוראי להב הרצנו יושבע לכנסת מטעם הסיעה, אך אם זה תלוי בו - כהונתו לא תימשך זמן רב, והצעתו הראשונה תהיה לבטל את החוק שהביא אותו למעמד הזה. "הדבר האחרון שצריך כרגע זה חוק ג'ובים - גם אם זה אומר שאפלט", אמר. שישה ח"כים נוספים יושבעו היום במליאה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרםפ

ח"כ יוראי להב הרצנו שיושבע היום (שני) לחבר כנסת מטעם סיעת יש עתיד, יגיש עם השבעתו את הצעת החוק הראשונה שלו בכנסת ה-23, והיא הצעה לבטל את החוק הנורבגי שבעקבות אישורו הפך לחבר כנסת. היות ולהב הוא ח"כ מהאופוזיציה להצעתו אין כל סיכוי, אך אם זו בכל זאת תאושר ותיכנס לספר החוקים - להב ייאלץ לפנות את מקומו בכנסת.

החוק הנורבגי שאושר בשבוע שעבר במליאת הכנסת מאפשר לשרים או לסגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת, ולהכניס במקומם את הבאים בתור ברשימת המפלגה. מטרתו היא לחזק את עבודתם של חברי הכנסת בפעילותם הפרלמנטרית, לאור העובדה ששרים או סגניהם לא פעילים בוועדות הכנסת ואינם יכולים להגיש הצעת חוק.

יוראי להב הרצנו בכנסת, 27 במאי 2019. הדס פרוש, פלאש 90
"זה לא הזמן לחשוב על קידום אישי". יוראי להב הרצנו/פלאש 90, הדס פרוש

הבא בתור ברשימת כחול לבן הוא להב הרצנו, חבר ברשימת יש עתיד, שהצהיר כי הוא לא מתכוון לעבור לשורות מפלגתו של בני גנץ. זאת על אף העובדה שארבע המועמדות אחריו, מתוכן שתיים שייכות גם הן במקור ליש עתיד-תל"ם, הצטרפו לסיעת כחול לבן. כעת, הוא מגיש הצעת חוק לביטול החוק הנורבגי.

לדבריו, "זה לא הזמן לחשוב על קידום אישי או ג'וב יוקרתי ומפנק. אנשים קורסים, עסקים נסגרים, והממשלה מפקירה את הצעירים בישראל לשנים אבודות של הישרדות כלכלית. הדבר האחרון שאנחנו צריכים כרגע זה חוק ג'ובים בזבזני וצריך לבטל אותו מיד - גם אם זה אומר שאני נפלט מהכנסת".

עוד בוואלה!

בעקבות החוק הנורבגי: 6 ח"כים נוספים לקואליציה, אחד לאופוזיציה

לכתבה המלאה

מלבד להב הרצנו, במליאה יושבעו היום שישה ח"כים נוספים. ארבע ח"כיות מכחול לבן - הילה שי וזאן, מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה ותהילה פרידמן, ח"כ אחד נוסף מש"ס, אוריאל בוסו, וח"כ מיהדות התורה, יצחק פינדרוס הממוקם במקום השמיני ברשימת המפלגה, שכבר הספיק לכהן לתקופה קצרה בכנסת ה-21. השרים וסגניהם שיתפטרו לטובת כניסתם של הח"כים החדשים הם אריה דרעי מש"ס, מאיר פרוש מיהדות התורה וחילי טרופר, אסף זמיר, מיכאל ביטון, אלון שוסטר ויזהר שי מכחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully