וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא חושב שצריך ללכת לסגר, צפוי לנו זמן רב בצל הקורונה"

21.6.2020 / 18:27

פרופ' חזי לוי אמר כי אין צורך בשלב זה בסגר נוסף, והבהיר, "הדבר בידנו". הוא הסביר כי החולים המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 יישובים בארץ, "מה שמלמד על התפשטות רחבה". באשר למסמך אמ"ן שהזהיר שישראל בדרך לגל שני, אמר כי במשרד שוקלים את המלצותיו, לצד המלצות אחרות

עריכה: איתי עמרם

מנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופ' חזי לוי, הזהיר היום (ראשון) כי העלייה החדשה בתחלואה בנגיף הקורונה מופיעה באופן מפוזר בכ-50 יישובים, מה שמעלה חשש להתפשטות קהילתית רחבה. עם זאת, הוא הבהיר כי לדעתו אין להטיל כרגע סגר נוסף על האזרחים, וכי "הדבר הוא בידינו". בנוסף, התייחס למסמך של אמ"ן שהזהיר כי ישראל בדרך לגל שני, ואמר כי במשרד שוקלים את המלצותיו, לצד המלצות אחרות.

בתדרוך לעיתונאים על רקע החשש מהתפרצות נוספת של המגיפה, הזהיר מנכ"ל משרד הבריאות כי קצב הגידול במספר החולים והנשאים המאומתים עבר בימים האחרונים את ה-2%. הוא סיפר כי כרגע מתבצעות בממוצע כ-15 אלף בדיקות ביממה, וכי בסופי השבוע מספר הבדיקות יורד ואחוז החיוביים הולך ועולה.

לדבריו, "יש כמה שינויים בדפוס של התחלואה. ראשית, יש יותר חולים צעירים מאשר שראינו במרץ-אפריל-מאי. אם בחודשים הקודמים הסיבות למחלה היו חזרה מחו"ל, כרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית - דבר שמטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה ואיתור המסלולים האפדימיולוגים של החולים". הוא הבהיר כי המדינה לא "איבדה שליטה" על המצב, וציין כי במשרד מקיימים למידה דינמית והתייעצות, ובוחנים מודלים מדי יום, לעתים מספר פעמים ביום. "אנחנו עוקבים אחרי התחלואה, גם בראייה המקצועית למנוע תחלואה, יחד עם ההבנה שצריך לחיות עם הקורונה בצורה הנכונה ביותר".

תדריך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי בנושא התחלואה בקורונה 21 ביוני 2020. -, פלאש 90
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, היום/פלאש 90, -

על אף הנתונים החמורים שהציג, הבהיר פרופ' לוי כי הוא לא חושב שצריך ללכת לסגר. "גם הממשלה לא מדברת על זה. אבל, וזו גם קריאה לאזרחים - הדבר הוא בידינו", אמר. "נכון, אנחנו חיים עם המחלה, היא לא נעלמה, אבל אנחנו יכולים לה. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות. אלה דברים שישמרו עלינו מפני הסגר".

לדבריו, "אף אחד לא רוצה לחזור לסגר ולסכן את הבריאות. אם נדע להקפיד על התנהגות נכונה, על הבנה שהמחלה עוד בקרבנו, שהיא לא תמה ושאנחנו יכולים להשטיח את העקומה - נוכל להתקיים בצל הקורונה, כי צפוי לנו עוד זמן רב בצלה".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס בהמשך דבריו גם למסמך של אמ"ן, ואמר כי "המסמך הזה הוא נייר עבודה שמונח על שולחננו טרם פרסום. התייחסנו אליו, נתייחס אליו ונתייחס לעוד ניירות עמדה ומודלים". הוא הסביר כי מדובר במודל אחד מיני רבים, שנבחנים על ידי המשרד. "מודלים הם דבר חשוב, ויש עוד מודלים. אנחנו לא מקלים בו ראש, הוא מונח על שולחננו ואנחנו דנים בו. ההמלצות בנייר הזה הם דברים שכבר החלטנו לעשות".

101 חולים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה

באשר לבדיקות, סיפר פרופ' לוי כי "הבדיקות הן דבר מאוד חשוב, והיום אנחנו יותר ליברליים בנושא. אבל חשוב להבין שצריך לפענח ולעשות אותן נכון. אם נעשה בדיקות לכל החולים הא-סימפטומטיים שלא באו במגע עם חולה - אין לזה שום תועלת במניעת המחלה". מצד שני, הסביר כי "הגברנו את נושא הבדיקות לא-סימפטומיים שהיו במעגל ראשון ושני לחולים. הגברנו את הבדיקות בכל בתי הקשישים, בכל צל אירוע עושים בדיקות לכולם, מתוך הבנה עד כמה הדבקה שם יכולה להיות הרת אסון".

במהלך דבריו של מנכ"ל המשרד, פרסם משרד הבריאות כי 101 חולים פעילים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה, כש-81 חולים אובחנו מאז חצות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-4,743, כש-40 מהם במצב קשה ו-28 מונשמים. עד כה החלימו מהנגיף יותר מ-15 אלף בני אדם.

באשר להמשך ההגבלות, הבהיר פרופ' לוי כי "הציבור מקבל מסר ברור, שכל ההקלות כפופות למתווים והנחיות". הוא נתן כדוגמה את הפתיחה הצפויה של הרכבת, ואמר כי הוא מבין את עייפות הציבור לאחר הסגר הארוך. "אף אחד לא רוצה להלך אימים, ואני רק רוצה לשתף את הציבור בעובדות שאנחנו רואים כל יום - שהמחלה עוד כאן. לכן אני קורא לציבור למרות מה שעברנו והריחוק החברתי - זה בידינו. בואו נעשה את זה ביחד. בואו נשמע את ההוראות. אני לא קורא לסגר, אבל לאכוף כל הזמן", הסביר.

תדריך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי בנושא התחלואה בקורונה 21 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, בעת התדריך הערב/אתר רשמי, משרד הבריאות

לאחר מכן, התייחס מנ"כל משרד הבריאות להכנות המשרד לחורף. "החורף מציב בפתחנו בעיה כפולה. את השפעת, שהיא מחלה חורפית, ואת הקורונה עם אפשרות להגיע לתרחיש ייחוס של חולים רבים יותר", הסביר. "התסמינים מאוד דומים, בראשית החורף השנה לא יהיו לנו חיסונים מאושרים לקורונה, אבל יהיו גם יהיו לשפעת. לכן אני קורא לכולם - לכו התחסנו לשפעת", הבהיר. "נוכל להקל על בתי החולים ועל המערכת הקהילתית ונוכל להבין יותר שחולים עם תסמיני חום מפתחים קורונה כי הם חוסנו לשפעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully