וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד מודיעין בתוך הונג קונג: סין פרסמה את פרטי חוק הביטחון הלאומי

סוכנות הידיעות הרשמית חשפה את תוכן החוק השנוי במחלוקת, שקובע כי הוא עליון על כל החוקים המקומיים שעשויים לסתור אותו. בנוסף לאיסוף מודיעין, הלשכה החדשה תעסוק גם בפשעים נגד החוק. במערב רואים בכך סוף לאוטונומיה של המושבה הבריטית לשעבר

צילום: רויטרס

(בווידאו: תחת מחאה הונג קונג אישרה חוק האוסר על ביזוי ההמנון הסיני)

חוקי הביטחון הלאומי של סין בהונג קונג כוללים הקמה של משרד לאיסוף מודיעין ולטיפול בפשעים נגד הביטחון הלאומי בשטחה של העיר - כך דיווחה היום (שבת) התקשורת הרשמית בסין, שפרסמה את טיוטת החוק השנוי במחלוקת. על פי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה, החוק החדש יגבר על כל חוק מקומי שעשוי להתנגש עמו.

החוק החדש הוביל לגינויים מצד מדינות במערב, ארגוני זכויות אדם ופעילי דמוקרטים בהונג קונג, הרואים בו את הפגיעה הקשה ביותר עד היום באוטונומיה שהובטחה למושבה הבריטית לשעבר עם שובה לשליטת סין ב-1997, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות". בייג'ינג דוחה על הסף את הטענות בתור "התערבות זרה בענייניה הפנימיים" וטוענת שהחוק הכרחי להתמודדות מול מעשי בדלנות, חתרנות וטרור.

הפרמנט בסין מצביע על העברת חוקי הביטחון הלאומי העושיים להשפיע על עתידה של הונג קונג. 28 במאי 2020. רויטרס
בייג'ינג דחתה "התערבות זרה בענייניה הפנימיים". הפרלמנט בסין מאשר את חוקי הביטחון/רויטרס

לפי הדיווח הרשמי, המשרד שיהיה אחראי לאכיפת חוקי הביטחון יונהג על ידי מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, ויהיה תחת פיקוח הממשל המרכזי בבייג'ינג. בנוסף לכך, יועץ מסין יהיה חלק מאותו גוף חדש, שיאגד יחידות משטרה וחקירה מקומיות חדשות שיאכפו את החוק, בתמיכת סוכני ביטחון ומודיעין מסין היבשתית. בנוסף לכך, ללאם תהיה סמכות למנות שופטים כדי שיעסקו בתיקים הקשורים לביטחון הלאומי. הצעד חסר התקדים הזה יגביר את החששות שהיו קיימים קודם לכן מעצמאות מערכת המשפט בהונג קונג, בהשוואה לזו שבסין עצמה.

"מהפרטים הראשונים האלו, החוק החדש הזה מעלה שאלות חוקיות חסרות תקדים שיהיה עלינו להתמודד עמן בשנים הקרובות", אמר לרויטרס סימון יאנג, עורך דין ופרופסור בבית הספר למשפטים של הונג קונג. הוא אמר כי הוא מוטרד מעליונות חוקי הביטחון החדשים על החוקים הקיימים והעתידיים של הונג קונג.

עוד בוואלה!

כיבוש זוחל: הונג קונג אישרה חוק האוסר על ביזוי ההמנון הסיני

לכתבה המלאה

בבייג'ינג מנסים להרגיע את המשקיעים הזרים ומבטיחים שהחוק לא ישחוק את האוטונומיה של הונג קונג שהובטחה למשך 50 שנה, אלא רק שהוא מכוון נגד מיעוט של "עושי צרות" המסכנים את הביטחון הלאומי. זהו מונח המשמש את השלטון הקומוניסטי בהתייחסו למפגינים שמחו נגד שחיקת האוטונומיה של העיר במשך חודשים ארוכים בשנה שעברה.

במסגרת המיני-חוקה שאומצה לאחר תום השלטון הבריטי, המכונה "החוק הבסיסי", הייתה אמורה הונג קונג להעביר בעצמה את חוקי הביטחון הלאומי, אך לא עשתה זאת לאור ההתנגדות הציבורית. ניסיון קודם של סין ב-2003 נתקל במחאות זועמות והוקפא. על פי סוכנות הידיעות הסינית, זכויות האדם וחובש הביטוי וההפגנה יישמרו במסגרת החוק החודש, בהתאם להבטחות שניתנו גם מפי הרשויות בבייג'ינג ובהונג קונג.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully