וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנה סופית: האוטובוס המפורסם מ"עד קצה העולם" הוזז ממקומו

20.6.2020 / 10:51

הרכב הנטוש, שהפך לפופולרי בזכות הספר והסרט שיצא בעקבותיו, הפך למוקד משיכה עבור מטיילים באלסקה שביקשו ללכת בעקבות הגיבור שמת מרעב במקום. ההחלטה נועדה למנוע הגעת אנשים לאזור, שנחשב למבודד ומסוכן. "עלה לכמה מבקרים בחייהם"

רויטרס

אוטובוס נטוש באלסקה, שהתפרסם בזכות הספר והסרט "עד קצה העולם", פונה ביום חמישי כצעד לשמירה על בטיחות הציבור, כך הודיעו בכירים במדינה. מאז פרסום הספר והסרט, הפך האוטובוס, שעמד במקומו במשך יותר מחמישה עשורים, לגורם משיכה עבור מטיילים להגיע לאזור המסוכן. בשל כך, החליטו הרשויות במחוז להזיזו.

במקור היה זה אוטובוס עירוני בעיר פיירבנקס שבאלסקה. הוא יוצר בשנות הארבעים ולאחר מכן שימש חברת בנייה למגורי פועלים במהלך עבודות על כביש גישה באזור. לאחר סיום העבודות ב-1961, הוא ננטש.

הוא התפרסם בזכות ספרו של ג'ון קרקאואר משנת 1996 והסרט בבימויו של שון פן מ-2007. כריסטופר מקנדלס, גיבור הספר והסרט, מת במקום בשנת 1992 כתוצאה מרעב.

האוטובוס המפורסם מהסרט מ"עד קצה העולם" הוזז ממקומו ע"י הרשויות באלסקה. 19 ביוני 2020.. רויטרס
צעד לשמירה על בטיחות הציבור. מסוק נושא את האוטובוס באוויר, שלשום/רויטרס

מקנדלס, בן 24 מווירג'יניה, נזקק לחילוץ ולא יכל להזעיק עזרה בשל ההצפות שנוצרו סביב נהר טקלניקה באזור, שעלה אז על גדותיו. הוא כתב במחברתו על החיים באוטובוס במשך 114 יום, ממש עד למותו.

מאז התפרסם סיפורו של מקנדלס, משך האוטובוס הרפתקנים למקום, שנעדר קליטה סלולרית, מתאפיין במזג אוויר בלתי צפוי והנהרות בו עולים לעיתים על גדותיהם ויוצרים הצפות. כמה מהם נזקקו לחילוץ ואחרים, בדומה למקנדלס, מתו.

השנה חולצו מהאזור חמישה תיירים איטלקים ובשנה שעברה מתה בו מטיילת מבלארוס. בעקבות זאת, גברו הקריאות מצד גורמים מקומיים להסיר את האוטובוס מהמקום, שנמצא במרחק של כ-40 קילומטרים מ"כביש הפארקים". בחודש מרץ האחרון החליטו בכירים במחוז דנאלי פה אחד, להיפטר ממנו.

עוד בוואלה!

SOS על השלג ופחיות שימורים: מסע ההישרדות הבלתי ייאמן באלסקה

לכתבה המלאה
האוטובוס המפורסם מהסרט מ"עד קצה העולם" מוזז ממקומו ע"י הרשויות באלסקה. 19 ביוני 2020.. רויטרס
משך הרפתקנים לאזור שנחשב למסוכן/רויטרס

בהצהרה שפרסם המשמר הלאומי של אלסקה נמסר כי האוטובוס הוזז באמצעות מסוק כבד. בנוסף לכך, נכתב שהצוות דאג גם להעברתה בבטחה של מזוודה בעלת ערך סנטימנטלי עבור משפחת מקנדלס.

נציבת משאבי הטבע של אלסקה, קורי פייג', אמרה כי המשמר הלאומי במדינה העביר את האוטובוס כחלק ממשימת אימונים "ללא עלות לציבור או עלות נוספת למדינה".

האוטובוס המפורסם מהסרט מ"עד קצה העולם" מוזז ממקומו ע"י הרשויות באלסקה. 19 ביוני 2020.. רויטרס
"מבינים את האחיזה שהייתה לאוטובוס בדמיון הפופולרי". הסרת האוטובוס, שלשום/רויטרס

היא הוסיפה כי "אנחנו מעודדים אנשים ליהנות בבטחה מהאזורים הפראיים של אלסקה ומבינים את האחיזה שהייתה לאוטובוס הזה בדמיון הפופולרי". אולם, לדבריה, "עם זאת, מדובר ברכב נטוש שמצבו מתדרדר ושדרש מאמצי חילוץ מסוכנים ויקרים. חשוב מכך, זה עלה לכמה מבקרים בחייהם". פייג' הודיעה כי האוטובוס יוחזק במקום מאובטח בזמן שהמחלקה שלה תשקול אפשרויות שונות לגבי עתידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully