וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר דייגים קטן באלסקה, מפקד האוכלוסין של ארה"ב יצא לדרך

עם תחילת 2020, החל המפקד המתקיים פעם בעשור, כשהסוקרים פותחים באופן מסורתי באזורים הנידחים במדינה הקפואה. הם מגיעים לשם במזחלות ובאופנועי שלג

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מפקד האוכלוסין של ארצות הברית נפתח רשמית בכפר דייגים נידחים שבאלסקה. סטיבן דילינגהאם, ראש לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, החל את הספירה בביקור טקסי אצל מנהיגה ילידית, ליזי צ'ימיוגק ננגוריאר, בת 90, בטוקסוק ביי.

המפקד מתקיים כל עשור, ורוב האזרחים נספרים החל מאמצע מרץ, אולם אנשי הלשכה תמיד מגיעים לביקור מוקדם באלסקה בינואר, כשהקרקע קפואה מספיק עבור נסיעה. בעוד כמה חודשים תהפוך הקרקע לבוצית והנסיעה תהיה כמעט בלתי-אפשרית.

"האזורים העצומים והדלילים בתושבים נספרים ראשונים באופן מסורתי", אמרו בלשכת מפקד האוכלוסין. "הסופרים המקומיים צריכים להתחיל כשהקרקע הקפואה מאפשרת גישה קלה יותר לאזורים נידחים שהגישה אליהם מאתגרת במיוחד". אנשי הלשכה משתמשים במזחלות ובאופנועי שלג כדי להגיע למקומות הללו.

מפקד האוכלוסין של ארה"ב מתחיל בספירת אדם ראשון באלסקה. לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, אתר רשמי
מפקד האוכלוסין של ארה"ב מתחיל בספירת אדם ראשון באלסקה/אתר רשמי, לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית

טוקסוק ביי נמצא בחופה המערבי של אלסקה, כ-800 ק"מ מהעיר הגדולה במדינה, אנקורג'. במפקד האחרון מ-2010 נספרו 590 תושבים. לשכת מפקד האוכלוסין העריכה ב-2017 כי מספרם עלה ל-661. טוקסוק ביי הוא לא תמיד הכפר הראשון שנספר במפקד: לפני עשור הספירה החלה בנורביק, שבחופה הצפון-מערבי של אלסקה.

העמים הילידים במפרץ הם בני יופיק, שחיים גם במזרח הרחוק של רוסיה. ננגוריאר דוברת יוגטון, אחת מכמה שפות יופיות. באלסקה יש כ-20 שפות רשמיות שונות, ובדרך כלל טפסי המפקד אינם זמינים באף אחת מהשפות האלו, כך שאנשי הלשכה צריכים לעבוד עם מתרגמים ומומחים מקומיים כדי לתקשר ביעילות עם תושבי הכפר. עם זאת, במאמץ להגביר את היענות הקבוצות ילידיות, לשכת מפקד האוכלוסין תרגמה השנה את חומריה לכמה שפות ילידיות - כולל יופיק.

לאחר ספירת תושבי הכפר, אנשי הלשכה השתתפו בחגיגות מקומיות, שכללו ריקודים וסעודה עם מזון מסורתי. דילינגהאם אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פתיחת המפקד לא נועדה רק לספור את תושבי הכפר הזה, אלא גם להסב את תשומת לבם של שאר אזרחי ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפקד האוכלוסין של ארה"ב מתחיל בספירת אדם ראשון באלסקה. לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, אתר רשמי
מפקד האוכלוסין של ארה"ב מתחיל בספירת אדם ראשון באלסקה/אתר רשמי, לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully