וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא דובים ולא מקלט: ממשל טראמפ מקדם חקיקה שתקל על ציד דובים

11.6.2020 / 8:20

שינוי החקיקה נוגע לתפעול של שטח המחסה לחיות בר באלסקה, ומאפשר לציידים שימוש נרחב יותר בנשק ובפתיונות וכמו כן מקל את גישת רכבים לאזור. ההסבר לחוק הוא שיפור התיאום בניהול המקום בין הרמה הפדרלית למדינתית. בארגונים הסביבתיים מתנגדים. "תקדים מסוכן"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: בן 12 נתקל בדוב - והמשיך ללכת בשלווה)

ממשל טראמפ הגיש היום (חמישי) הצעת חוק המתירה הרג של דובים חומים באמצעות פתיון בשטח המקלט הלאומי לחיות בר באלסקה. החוק יאפשר גם לכידה של החיה, יסיר עוד מגבלות מהשימוש בנשק כנגדה, וירחיב את הגישה לרכבים במקום. זאת, למרות התנגדותם של ארגונים סביבתיים.

רשות הדגים והחי בר של ארה"ב הודיעה כי השינוי בחוק, שנמצא תחת אחריות משרד הפנים האמריקני, נועד "להגדיל את הגישה לפנאי על האדמות והמים שהוא מנהל" ולשפר את השילוב בין הניהול הפדרלי והניהול של המדינה.

שימוש בתחנות פיתיון לציד דובים חומים בתחום של מקלט "קנאי", שגודלו 1.9 מיליון דונם, נאסר עד כה, אמרה דוברת הרשות.

משלחת הקונגרס במדינה, שמורכבת כולה מרפובליקנים, והמושל הרפובליקני מייק דונליוי, הביעו תמיכה בשינוי החוק. "יישור תקנות הניהול של המדינה והפדרציה במקלט הלאומי לחיות בר קנאי הוא הגיון בריא", אמרה הסנאטורית ליסה מורקובסקי בהצהרה.

דוב חום באי הרוסי קמצ'טקה. דן וייץ, מערכת וואלה
השינוי בחוק יאפשר שימוש בפתיון ולכידה גם בשטחי מקלט. דב חום באי הרוסי קמצ'טקה/מערכת וואלה, דן וייץ

פעילי איכות הסביבה בארצות הברית תקפו את המהלך. "היפוך מדיניות לא מוצדק זה מהווה תקדים מסוכן למערכת המקלט הלאומית לחיות בר, ועשוי לאיים על קיימות אוכלוסיית הדובים החומים ב'קנאי' שבאלסקה", אמר ג'יימי רפפורט קלארק, נשיא "מגיני חיות הבר".

שינוי מדיניות המקלט לחיות בקנאי הוא אחת מכמה "נסיגות" במדיניות שימור חיות הבר בארצות הברית שהוכרזו או נחקקו לאחרונה על ידי ממשל טראמפ. ביום שלישי ביטל הממשל איסור מתקופת אובמה על כמה נוהגי ייד מעוררי מחלוקת בשמורות הלאומיות של אלסקה, בהם שימוש בפתיונות, הריגת גורי דובים וגורי זאב, שימוש באורות מלאכותיים וציד של איילים.

קבוצה סביבתית אחרת, המרכז לגיוון ביולוגי, הודיעה אתמול כי בכוונתה להגיש תביעה במטרה לחסום את שינוי מדיניות המקלט לחיות בר בקנאי ואת הכלל החדש שמסיר את מגבלות הציד בשמורות הלאומיות של אלסקה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully