וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SOS על השלג ופחיות שימורים: מסע ההישרדות הבלתי ייאמן באלסקה

הבקתה המבודדת של טייסון סטיל נשרפה באמצע דצמבר עם כל רכושו וכלבו בתוכה. במזג אוויר קפוא וללא יכולת להזעיק עזרה, הוא שרד שלושה שבועות בתנאים בלתי אפשריים. "אני לא הייתי בדיוק מאומן, צפיתי בהרבה סרטונים ביוטיוב", סיפר

תושב אלסקה שרד כ-3 שבועות בטמפרטורות מקפיאות, לאחר שביתו נשרף - הוא אותר ע"י מסוק משטרתי בעזרת כתובת SOS שחרט בשלג/עריכה: עמית שמחה

טייסון סטיל בן ה-30 חי בבקתה מבודדת באלסקה, עד ששריפה כילתה אותה. מתחת למחסה שבנה מההריסות, במזג אוויר קפוא ועם מעט מזון, הוא שרד שלושה שבועות עד שחולץ על ידי צוותי הצלה, כשבריאותו מוגדרת "טובה". סיפור ההישרדות שלו, שתועד בראיון שערכו עמו במשטרה המקומית, עורר סקרנות רבה.

הבקתה מוקמה מצפון-מערב לאנקורג', כ-30 קילומטרים מהעיירה הקרובה ביותר - כשבתווך נמצאים יערות ואגמים המפרידים אותו ממנה. הוא גר בה לבד רק כמה חודשים, מאז ספטמבר 2019 - עד שבאמצע דצמבר הכניס חתיכת קרטון אל האח בביתו, והלהבות הגיעו עד לגג. "זה התחיל בטעות פזיזה למדי. היו לי תנורי עץ כל חיי. אני יודע שלא עושים דברים כאלה", סיפר. כשהתעורר בשעת לילה מאוחרת, חתיכות פלסטיק בוערות כבר נשרו מהגג אל רצפת הבקתה.

את המראה שבו חזה בשעות הקרובות הוא תיאר כ"אזור מלחמה". סטיל נמלט החוצה מהבקתה בפיג'מה, סוודר ומגפיים ללא גרביים ועם כמה כבלים. הטמפרטורה הייתה סביב מינוס 15 מעלות, והאש כבר אחזה בכל. הוא הצליח לאסוף את הרובה שלו וכמה שמיכות כשעוד היה אפשר. "כל מה שהיה על המיטה שלי", הסביר. התחמושת שהחזיק בבית, כמו גם מיכל פרופאן, התפוצצו. כששמע נביחות הבין שאיבד דבר מה יקר ערך הרבה יותר: בניגוד למה שחשב בהתחלה, כלבו לא הצליח לברוח מהבית הבוער ונלכד בשריפה. הוא השליך במשך שעות שלג על האש בניסיון לעצור אותה, אך לשווא. "הוא היה הכלב הכי טוב בעולם, כל כך כל כך שמח. הוא היה כל כך מפוחד מהאש", סיפר סטיל האבל.

כתובת ה-SOS של גבר ששרד שלושה שבועות באלסקה לאחר שביתו עלה באש, ינואר 2020. Alaska State Troopers, רויטרס
"התחיל בטעות פזיזה". סטיל מנופף לעזרה/רויטרס, Alaska State Troopers

כל רכושו עלה בלהבות בתוך הבקתה. כעת היה על סטיל להצליח להישאר בחיים בקור, בלי שום יכולת לקרוא לעזרה. "אני לא הייתי בדיוק מאומן", סיפר אחר כך לשוטרים, פשוט הייתי הרבה בחיק הטבע. צפיתי בהרבה סרטונים ביוטיוב".

הוא רשם את אותיות המצוקה SOS בהריסות הבית, והוסיף להן אפר כדי להדגיש את הכיתוב, ואסף פחיות שימורים ששרדו את השריפה - בעוד רבות מהן התפוצצו. שני לילות הוא העביר במערת שלג, ולאחר מכן הקים אוהל מאולתר מחתיכות ברזנט בודדות שהציב סביב המיקום של האח ששרד, והמשיך לבעור הודות לכמה חתיכות עץ ונר שסטיל שמר יחד איתו. הוא הצליח גם להסדיר שביל לאגם קפוא סמוך, שעליו - כך חשב - יצליח לנחות מסוק חילוץ.

לבסוף, כוחות ההצלה נענו לקריאה של קרובי משפחתו המודאגים מסולט לייק סיטי שלא הצליחו ליצור עמו קשר. אחרי שאותר, דאגו המחלצים שיזכה למקלחת חמה - ולארוחה גדולה במקדונלד'ס, לבקשתו. כעת, לדבריו, הוא מתכנן לנסוע אליהם כדי לנסות ולהתאושש. "יש להם כלב. וזה יכול לעזור לי להחלים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully