וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנח מצוק ו"סחב" רגל: מסע ההישרדות המדהים של המטייל האוסטרלי

ניל פרקר יצא לטיול של כמה ימים בטבע, אך כשצוק התמוטט הוא נפל מגובה שישה מטרים אל נהר. הוא שבר את זרועו, ואחת מרגליו נחצתה לשניים. ואולם, הוא לא ויתר וזחל אל קרחת יער, שם אותר על ידי מסוק. "רציתי להישאר בסביבה בשביל הילדים"

ללא קרדיט

מטייל אוסטרלי שנפצע אחרי שצנח ממפל בגובה שישה מטרים סיפר היום (רביעי) כי הוא צריך "לסחוב" את רגלו השבורה תוך כדי זחילה במשך יומיים כדי להיחלץ.

ניל פרקר, בן 54, הסתובב לבדו בסמוך לעיר בריסביין ביום ראשון, כשהחליק ושבר את כף ידו, בזמן שרגלו "נחצתה לשניים". לאחר שאיבד את הטלפון שלו, הוא החליט שהסיכוי הטוב ביותר שלו להינצל הוא לזחול לקרחת יער. הוא הגיע לשם ואותר בתום מסע ייסורים אטי ועתה הוא מאושפז.

"הייתי מתקדם כמטר, מטר וחצי, בכל פעם לפני שהייתי צריך לעצור ולהפסיק", סיפר היום לכתבים ממיטת בית החולים. "פשוט לא האמנתי. אלו היו רק שלושה ק"מ (אבל זה לקח) יומיים. חשבתי שלעולם לא אגיע לשם".

פרקר תכנן טיול של שלוש שעות בהר נבו, אך הסלעים שעליהם צעד קרסו והוא נפל מהפל. "החלקתי בערך 20 מטר, התגלגלתי ונזרקתי על סלעים ואז נחתי בתחית הנהר", סיפר."אז חשבתי שהדרך היחידה להיחלץ היא דרך הצלה עצמית".

מסע יסורים -מטייל אוסטרלי שרד שלושה ימים בטבע עם רגל שבוע. רויטרס
ארז ציוד רפואי לפני הטיול. ניל פרקר/רויטרס

בתור מטייל מנוסה, הוא ארז ציוד עזרה ראשונה, כולל תחבושות, שבהן השתמש יחד עם מקלות כדי לקבע את רגלו. היו לו גם משככי כאבים וגישה למים, אך מעט מזון: אגוזים, ממתקים וחטיפי אנרגיה. "הייתי צריך לשאת את הרגל שלי - ורגליים הן מאוד כבדות כשהן לא מחוברות לשום דבר - ואני ניסיתי להרים אותה ולעבור סלע ואז להשתמש במרפק הזה ובזרוע הזו ופשוט להיאבק כל הזמן".

הוא אמר שהמחשבה על משפחתו העניקה לו את הכוח הנפשי להמשיך. "רציתי להישאר בסביבה בשביל הילדים שלי". לבסוף, הוא אותר על ידי מסוק אתמול, לפני שנלקח לבית חולים בבריסביין.

המנתחת ניקולה וורד אמר לרשת ABC כי מצבו של פרקר משתפר. "מעולם לא שמעתי על הישרדות כזו עם שתי גפיים שבורות", אמרה. היא הוסיפה כי הוא עומד בפני לפחות שמונה שבועות של התאוששות.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully