וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין במגלן שהשפיל טירון הודה בפני מפקדיו: "עשיתי שטות"

18.6.2020 / 18:29

מפקד הצוות שהורשע בהתנהגות בלתי הולמת לאחר שקשר חייל ושפך עליו טחינה, הודח מתפקידו ונשלח למחבוש בעקבות הפרשה, אמר למפקדים כי אין לו הסבר המניח את הדעת למעשה. לאחר המקרה, הוחלט בחטיבה לערוך שורת ביקורות ולשוחח עם החיילים כדי לוודא שהמקרה לא יישנה

צילום: תאגיד "כאן" 11, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תאונה במהלך גיבוש צנחנים, לפני כשנה)

מפקד הצוות ביחידת מגלן, שלקח חלק בהתעללות בטירון ושפך עליו טחינה, אמר למפקדיו שאין לו הסבר מניח את הדעת למעשיו, והודה: "עשיתי מעשה שטות". בעקבות הפרשה, שנחשפה היום (חמישי), הוחלט להדיח את המפקד, קצין בדרגת סגן-משנה (סג"מ) שהורשע בתנהגות שאינה הולמת ונגזרו עליו 28 ימי מחבוש. במקביל הודח גם סמל המחלקה, שעמד מנגד ולא עצר את ההתרחשות.

הקצין, מפקד הצוות בפלוגת ההכשרות של היחידה בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים ליד שומריה, שפך ביום חמישי שעבר על טירון טחינה לעיני כל חיילי הצוות. מפקד כיתה שעבר במקום עצר את המקרה, הבהיר למפקדים שהם פועלים בניגוד לפקודות ודיווח על כך למפקד הפלוגה, שהעביר בתורו את הפרטים למפקד הבא"ח (בסיס האימונים החטיבתי).

חיילי מגלן ברמת הגולן. פברואר 2015. סוכנות ג'יני, מערכת וואלה! NEWS
על הקצין נגזרו 28 ימי מחבוש/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות ג'יני

מפקד חטיבת הצנחנים, אל"מ יובל גז, הורה על בסיס תחקיר ראשוני להשעות עוד באותו היום את מפקד הצוות הקצין. מפקד אוגדה 98 תא"ל ירון פינקלמן, שידוע כקפדן מאוד בענייני משמעת וארגון, החליט לתחקר בעצמו את המקרה. במסגרת זאת נערכה שיחה עם הקצין, שלקח אחריות על מעשיו, והדגיש כי הוא מבין שפעל בניגוד לפקודות ובניגוד לרוח צה"ל. לדבריו, אין לו הסבר מניח את הדעת למעשיו, למעט "עשיתי מעשה שטות".

למרות לקיחת האחריות, פינלקמן הורה על הדחת הקצין מתפקידו, ובמשפט לפני מפקד חטיבת הקומנדוף אל"מ קובי הלר, נגזרו עליו 28 ימי מחבוש. סמל הצוות הודח אף הוא בטענה שלא מנע את האירוע, ומפקדיו הבהירו לו כי עמידתו מנגד כמותה כהסכמה למעשה הפסול. לעומת זאת, באוגדה 98 שיבחו את מפקד הכיתה ומפקד הפלוגה על שדיווחו על המקרה והגיבו לו במהירות.

עוד בוואלה!

התעללות במגלן: קצין וסמל הודחו לאחר שקשרו חייל ושפכו טחינה

לכתבה המלאה
מפקד אוגדה 98 תא"ל ירון פינקלמן כגדס"ר צנחנים במבצע עופרת יצוקה בזמן חיפוש אמצעי לחימה במסגד בשכונת אלעטטרה בצפון רצועת עזה. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
הורה על עריכת ביקורות בבסיס בעקבות המקרה. תא"ל ירון פינקלמן/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

בעקבות הפרשה, באוגדה ובבסיס החליטו על שורת פעולות בשאיפה למנוע את הישנות המקרה, כמו גם לברר האם מדובר בחלק מתופעה רחבה יותר. כך, תא"ל פינקלמן הנחה לקיים ביקורת פנימית בבא"ח כדי לשלול את אפשרות שאירועים דומים מתרחשים בצוותים האחרים בבסיס, והורה על עריכת ביקורת רפואית - בדגש על פלוגת ההכשרות של מגלן. בימים הקרובים יכנס את החיילים והמפקדים גם מפקד הבא"ח, סא"ל אפרים אבני, לשיחה על האירוע, בה יחדד את ענייני המשמעת והפקודות.

  • עוד באותו נושא:
  • מגלן
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully