וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פליטת כדור: קצינים בכירים ביחידת יהל"ם הודחו וננזפו

15.6.2020 / 10:05

לפני כחודש התרחש אירוע בטיחות בבסיס במרכז הארץ, כשמדריך קרב מגע ירה מאקדחו האישי בשוגג. כתוצאה מכך, מפקד זרוע היבשה מינה ועדת חקירה מקצועית - שהורתה על שורת הנחיות לרענון הנהלים, והחליט על נקיטת צעדים משמעתיים מחמירים נגד המעורבים בתקרית

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: חיילים חילצו פלסטיני מקטטה אלימה עם יהודים בחברון בשבוע שעבר)

צה"ל הודיע היום (שני) כי בעקבות אירוע פליטת כדור מאקדח בבסיס במרכז הארץ, הודח קצין ביחידת הנדסה למבצעים מיוחדים, מפקד היחידה ננזף וקידומו של מפקד בית הספר ליהל"ם יעוכב. באירוע, שהתרחש ב-4 במאי, פלט מדריך קרב מגע ביחידה כדור מאקדחו האישי בשוגג בעת ששהה בחדרו, ללא נפגעים.

לאחר האירוע מינה מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ועדה מקצועית לבחינתו, בראשות אלוף-משנה ברק רובין ובהשתתפות קציני מחלקת בטיחות ובקרת איכות ביבשה, קצינים מתחום האקדחים ונציגי מפקדת קצין חיל רגלים וצנחנים ראשי. סטריק קיבל את המלצות הוועדה, שהורו על שורת הנחיות מקצועיות לרענון וחידוד הוראות הבטיחות לשימוש באקדחים ביחידות השונות, והוצגו בפני הרמטכ"ל אביב כוכבי.

סיור של הרמטכ"ל, אביב כוכבי, בגזרת אוגדת עזה בליווי מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו ומפקדי החטיבות באוגדה 13 בנובמבר 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
ההנחיות הוצגו בפני הרמטכ"ל. סטריק וכוכבי/אתר רשמי, דובר צה"ל

בנוסף, סטריק החליט לטפל בגורמים המעורבים באמצעות צעדים משמעתיים, בהם נזיפה פיקודית למפקד יחידת יהל"ם, קצין בדרגת אלוף משנה, ולמפקד בית הספר של היחידה, קצין בדרגת סגן אלוף - שנענש גם בעיכוב בשנתיים של קידומו בדרגה. קצין בדרגת סרן הודח מתפקידו, כמו גם החייל שפלט את הכדור - עליו נגזרו גם עשרים ימים בכלא הצבאי.

בחודש אפריל נפצע קצין מפליטת כדור נוספת, הפעם במהלך תרגול לפני עלייה לעמדת שמירה בחברון. הוא פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית חולים שערי צדק בירושלים, שם הידרדר מצבו והוגדר אז כקשה.

בעקבות התקרית, החליט אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, על עצירת אימונים יבשים בנשק ביחידות הפיקוד עד לביצוע תחקיר, ומפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אבי גיל, החליט על עצירת התרגולים בחטיבת "גולני" עד לסיום בדיקת האירוע.

עוד בוואלה!

תקיפת הפלסטיני בחברון: המשטרה עצרה שני חשודים נוספים

לכתבה המלאה
תרגיל המדמה חטיפה במנהרות, 28 באפריל 2019. ניב אהרונסון
שורת צעדים משמעתיים. תרגיל בהשתתפות יהל"ם/ניב אהרונסון

לפני כשנתיים נהרג לוחם דובדבן, סמל ראשון שחר סטרוג מגבעתיים, מפליטת כדור בבסיס במרכז הארץ. מחקירת מצ"ח עלה כי ביום התקרית, ב-20 במרץ 2018, שהה חברו נ' במגורים בבסיס לפני שיצאו לאימון יחידתי, בזמן שסטרוג נכנס לחדר. השניים שלפו את אקדחיהם אחד כלפי השני, כשאקדחו האישי של נ' היה טעון וללא תותב שימנע מצב של פליטת כדור. נ' כיוון את נשקו למרכז מסת הגוף של סטרוג, דרך ולחץ על ההדק. בשלב זה נורה כדור מנשקו, ופגע בפלג גופו העליון של חברו.

על נ' נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על עבירת ההריגה, וחצי שנה נוספת על תנאי על עבירת משחק בנשק. בשנה שעברה בית המשפט החליט כי עונשו יקוצר, והוא שוחרר בערב חג הפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully