וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הפלסטיני בחברון: המשטרה עצרה שני חשודים נוספים

15.6.2020 / 14:37

חוקרי מחוז ש"י עצרו שני מעורבים נוספים בתקיפת הפלסטיני בחברון במהלך סוף השבוע, שנבלמה על ידי לוחם צה"ל. מעצרם של הארבעה, שלושה נערים וצעיר, הוארך בביהמ"ש השלום בירושלים. במקביל, נעצרו שישה חשודים שיידו אבנים וגרמו נזק לכלי רכב השייכים לפלסטינים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

המשטרה עצרה היום (שני) שני חשודים נוספים, נער צעיר, בתקיפת הפלסטיני בחברון שחולץ על ידי לוחם צה"ל במהלך סוף השבוע. מעצרם של ארבעת החשודים, שלושה נערים וצעיר, הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים עד ליום רביעי.

בנוסף אליהם, המשטרה עצרה לחקירה שישה חשודים בחשד שיידו אבנים וגרמו נזק לכלי רכב השייכים לפלסטינים.

אתמול, שיבח הרמטכ"ל אביב כוכבי שיבח את לוחם צה"ל שהדף את התוקפים. כוכבי שוחח עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ואמר כי הלוחם פעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני. הוא ציין כי "אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין".

חיילי צה"ל תועדו מחלצים פלסטיני שנקלע לקטטה אלימה עם יהודים בחברון, 12 ביוני 2020. ללא, צילום מסך
תיעוד חילוץ הפלסטיני מהקטטה בחברון/צילום מסך, ללא

על פי דובר צה"ל, שיחתם של כוכבי וכהן התקיימה בעקבות האירוע שהתרחש בליל שבת, והם הדגישו במהלכה את חשיבות שיתוף הפעולה בין הארגונים. מ"מ המפכ"ל הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד צה"ל נגד "כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור" עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם. השניים סיכמו כי הם יעשו כל מאמץ להמשך "אכיפה נחושה" של החוק והסדר, כהמשך ישיר לביטחון באזור.

התקרית האלימה התרחשה בעת שהתפתח חיכוך בין יהודים לפלסטינים בעיר, שבמהלכה יודו אבנים והושלכו בקבוקים. בתיעוד שהופץ ביום שבת, נראית קבוצת יהודים מכה גבר פלסטיני, שמשיב להם חבטות ובין הצדדים מתפתחת תגרה. חייל מכוח צה"ל שהוזעק למקום התערב בקטטה ונראה הודף את קבוצת היהודים, תוך שהוא מנסה להרחיק את הפלסטיני מהמקום. היהודים אינם נרתעו והמשיכו בניסיונות להכות את הגבר.

מהתחקיר הראשוני של התקרית, שבוצע באוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל יניב אללוף, עולה כי הישראלים המופיעים בתיעוד אינם בני היישוב היהודי בחברון. בהתאם לזאת, גורמי ביטחון באזור אמרו כי נכון היה למנוע את נוכחות אותם ישראלים באזור, ולהגביל אותם כדי למנוע את החיכוך, או לכל הפחות להרתיע אותם.

מהתחקיר הראשוני עולה כי ביישוב היהודי לא מיהרו לארח את הישראלים שהגיעו לחברון, ואלו החליטו להקים אוהלים במדשאה מול מערת המכפלה. לאחר מכן, הלכו אותם ישראלים למעיין אברהם הסמוך, ושם על פי הדיווחים נוצר חיכוך בינם לבין פלסטינים מחברון. כעבור כמה שעות, אירע החיכוך השני, שכלל ניסיון לפגוע בפלסטיני במהלכו הצליח לוחם חטיבת גולני להפריד בין הצדדים.

(עדכון ראשון: 07:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully