וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללות במגלן: קצין וסמל הודחו לאחר שקשרו חייל ושפכו טחינה

18.6.2020 / 11:15

מפקד הצוות בדרגת סג"מ, הושעה לאחר שלקח חלק ב"זובור" בהכשרת טירונים ביחידה. מפקד אחר שהבחין במקרה דיווח על כך למפקדת הגדוד. לאחר שהושעה, מפקד האוגדה החליט להדיח את סמל המחלקה ואת הקצין, שהורשע בעבירת התנהגות שאינה הולמת ונגזרו עליו 28 ימי מחבוש

צילום: תאגיד "כאן" 11, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תאונה במהלך גיבוש צנחנים, לפני כשנה)

מפקד צוות ביחידת מגלן בדרגת סגן-משנה נשפט ל-28 יום מחבוש והודח מתפקידו, זאת לאחר שלקח חלק בהתעללות בטירונים ביחידתו בשבוע שעבר. במהלך המקרה, שהתרחש בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים, עלה כי המפקד שפך טחינה על אחד הטירונים, בעוד שסמל המחלקה קשר לתורן חייל אחר.

מפקד כיתה שחלף במקום חדל את האירוע תוך כמה דקות, והעביר את המידע למפקדת הגדוד. בעקבות התקרית, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יובל גז, החליט להשעות לפני שבוע את מפקד הצוות מתפקידו.

חיילי מגלן ברמת הגולן. פברואר 2015. סוכנות ג'יני, מערכת וואלה! NEWS
אחד הטירונים נקשר לתורן. לוחמי מגלן בפעילות ברמת בגולן ב-2015/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות ג'יני

המידע על אודות האירוע הועבר למפקד חטיבת הקומנדו, אלוף משנה קובי הלר, שיחידת מגלן נמצאת תחת פיקודו, וזה הנחה לפתוח בתחקיר.

במסגרת ההליך, מפקד הצוות נשפט, הורשע בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו, ונגזר עליו עונש של 28 ימי מחבוש. בנוסף, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף ירון פינקלמן, החליט להדיח את הקצין ואת סמל המחלקה על שלא מנע את האירוע. כמו כן הוא הורה לבחון אם מדובר באירוע נקודתי או בתרבות יחידתית.

עוד בוואלה!

"ישונו נהלים": צה"ל פרסם את תחקיר התאונה הקטלנית בגיבוש הצנחנים

לכתבה המלאה

גורמים בפלוגה טוענים כי לא מדובר באירוע יחיד. לדבריהם, בפלוגה היה יחס מתעמר כלפי חיילים באופן מתמשך. הגורמים ציינו כי הם מצפים שהאירוע ייבדק לעומק ולא יטופל כאירוע נקודתי.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות המקרה כי "צה"ל מגנה התנהגות פסולה מסוג זה, ימשיך לפעול באופן יזום למיגור התנהגות מסוג זה ויתחקר לעומק אירועים הנוגעים בסוגיות ערכיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully