וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח חנית קיקוס השתחרר: "שמח שהגעתי הביתה, אני לא חייב כלום למשפחתה"

17.6.2020 / 16:19

סולימאן אל-עביד, שהורשע ברצח הנערה בת ה-17 בדרום, הביע שמחה על שובו לביתו ברהט, אחרי 27 שנים מאחורי סורג ובריח. בנו, עלאד, אמר כי זאת "התרגשות גדולה" לקבל את אביו בחזרה, אך טען כי הוא חף מפשע. "מבין את משפחת קיקוס, מקווה שיגיעו לאמת"

צילום: ניב אהרונסון ושי מכלוף, עריכה: ניר חן ועמית שמחה

סולימאן אל-עביד, רוצח חנית קיקוס, אמר היום (רביעי) כי הוא שמח שהשתחרר ממאסר. "אני מרגיש טוב שהגעתי הביתה אחרי 27 שנים בכלא", אמר מביתו שברהט, שעות לאחר שסיים לרצות את עונשו בבית הסוהר מעשיהו. על משפחתה של קיקוס אמר: "אני לא חייב להם כלום והם לא חייבים לי כלום".

אל-עביד הורשע ברצח קיקוס בת ה-17 בדרום הארץ, שנראתה בחיים בפעם האחרונה ביוני 1993, בטרמפיאדה בכניסה לעיר אופקים. כשבוע לאחר היעלמותה, נעצר אל-עביד כחשוד בפרשה.

במהלך החקירה, הוא הודה כי רצח את קיקוס וזרק את גופתה לאתר הפסולת דודאים. בתחילה הגופה לא נמצאה, אבל אל-עביד הורשע על סמך הודאותיו, בחטיפה, אונס ורצח - ונידון למאסר עולם. לאחר כשנתיים נמצאה גופתה של קיקוס בבבור ניקוז בשטח המוניציפלי של עיריית באר שבע.

המורשע ברצח חנית קיקוס לאחר שחרורו. -, אתר רשמי
ריצה מאסר של 27 שנים. אל-עביד בביתו, היום/אתר רשמי, -

בשנת 2013, הגיש אל-עביד לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר. בין היתר, טענו פרקליטיו כי הוא הודה לאחר שהחוקרים תקפו אותו מינית ואיימו לעשות זאת גם לקרובת משפחתו. לטענת הפרקליטים, בידיהם 19 ראיות חדשות שלא הוגשו בעבר לבית המשפט, ומצדיקות משפט חוזר.

בפברואר 2015 נדחתה בקשתו למשפט חוזר. כמו כן, בנובמבר של אשתקד, ועדת השחרורים דחתה את בקשתו לשחרור מוקדם והיום הוא שוחרר מהכלא.

עוד בוואלה!

אחרי 27 שנים: רוצח חנית קיקוס בת ה-17 השתחרר מהכלא

לכתבה המלאה
אמו ואחותו  של סלימאן אל-עביד שרצח את חנית קיקוס השתחרר וחזר לביתו ברהט, 17 ביוני 2020. שי מכלוף
"התרגשות גדולה". בני משפחתו של אל-עביד ברהט, היום/שי מכלוף

אל עביד התקבל בעירו בשמחה ובריקודים, כשעשרות בני משפחה הגיעו לביתו, שם נתלה שלט ענק המקבל אותו בברכה. בנו של סולימאן, עלאד, טען כי אביו חף מפשע. "אני מבין את משפחת קיקוס ומקווה בשבילם שיגיעו לאמת כי אבא שלי לא עשה את זה", אמר. "27 שנים, מאז שהייתי בן 14, אבא שלי היה בכלא. זאת התרגשות גדולה עבורי, היום הזה, לקבל את אבא בחזרה".

חנית קיקוס, הנערה בת ה-17 בדרום הארץ לפני 27 שנים. באדיבות המשפחה
גופתה מעולם לא נמצאה. קיקוס/באדיבות המשפחה

"תפרו לו תיק, הוא חף מפשע", אמר קרוב משפחתו. "הבן אדם ישב 27 שנים בכלא לחינם, מישהו יחזיר לו את השנים האבודות? 27 שנים לקחו לו מהחיים". עוד בן משפחה אמר כי זהו יום חג עבורם, "סולימאן חף מפשע ועכשיו הוא יחזור לחיק משפחתו".

ברהט נורו זיקוקי דינור וכלי רכב צפרו ברחובות כאות שמחה, "סוף סוף הוא בבית אחרי שלושה עשורים, עשו לו עוול, הוא לא רצח את חנית קיסוס", אמרו הקרובים.

(עדכון ראשון: 15:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully