וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: חוק חובת אזיק אלקטרוני לגברים אלימים שהוצא נגדם צו הרחקה

17.6.2020 / 13:21

מליאת הכנסת אישרה את הצעתה של ח"כ קרן ברק מהליכוד, שהוצמדה להצעה דומה של ח"כ סגלוביץ' מיש עתיד, ובהמשך תקודם בחקיקה ממשלתית. החוק יאפשר פיקוח אלקטרוני על גברים אלימים במטרה לוודא שהם עומדים בתנאי הצו. "זה מציל נפשות, אישה שנמצאת בסכנה תוכל להמשיך בחייה"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

(בווידיאו: אלפים מפגינים נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב, החודש)

ברקע המקרים האחרונים של אלימות נגד נשים, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד, שלפיה גברים אלימים שהוצא נגדם צו הרחקה, יחויבו לשאת על גופם אזיק אלקטרוני. ברק אמרה במליאה כי "זה מציל נפשות, אנחנו רוצים להציל אותן".

ברק, שהובילה את הצעת החוק, אמרה כי "אישה שנמצאת היום בסכנה, צריכה לברוח, לנוס על נפשה ולהפוך את חייה ואת ילדיה לכלא. באמצעות אמצעים טכנולוגיים, אפשר להפוך את המצב ואת היוצרות, האישה תוכל להמשיך בחייה, ללכת לעבודה ולישון הרבה יותר טוב בלילה ולעומת זאת, הפוגע יצטרך לשמור מרחק. הוא לא יוכל להתקרב או לאיים על בן המשפחה שהפנה כלפיהם את האלימות".

צמיד אלקטרוני שרומן פולנסקי יענוד. רויטרס
"מציל נפשות". אזיק אלקטרוני/רויטרס

הצעה דומה הגיש גם ח"כ יואב סגלוביץ' מיש עתיד, וזו הוצמדה להצעתה של ברק, ואושרה גם היא במליאה. סגלוביץ' אמר כי החוק הזה "הוא חוק חירום, וכך הממשלה והכנסת צריכה להתייחס לזה. החוק על זה מוכן, מבושל ועל מנת שזה באמת יעבוד ולא נעשה רק עוד כותרות שמלוות אותנו מ-2014, שיהיה גורם אחד שייקח את זה עליו, אישית ומערכתית".

לפי הצעת החוק, באמצעות קיום פיקוח אלקטרוני ניתן יהיה לעקוב אחרי מי שניתן נגדו צו ההגנה כי אכן הוא עומד בתנאי הצו. כמו כן, במקרה של הפרת הצו שאומתה על ידי שוטר, לא יהיה צורך בהגשת תלונה במשטרה כדי להפעיל הליכי מעצר כנגד המפר. הפיקוח האלקטרוני יגדיל את אפקט ההרתעה, וכן יאפשר למשטרה לדעת אם הופר הצו, או אם לאו.

עוד בוואלה!

נדחתה בקשתו של רוצח החיילת עינב רוגל לשחרור מוקדם: "עדיין מסוכן"

לכתבה המלאה

ההצעה כוללת שתי אפשרויות פיקוח: פיקוח שנועד לוודא כי המפוקח אינו נכנס לאזור מסוים, ופיקוח המוודא כי המפוקח אינו מתקרב לבן המשפחה שלבקשתו הוצא צו ההגנה. האפשרות השנייה דורשת שהן המפוקח והן בן המשפחה יענדו אזיק אלקטרוני וכפופה להסכמתו של בן המשפחה המוגן.

הוחלט כי הצעת החוק שאושרה בקריאה טרומית תקודם בהמשך באמצעות חקיקה ממשלתית שתובא לממשלה ולכנסת בתוך חודשיים, זאת, לטענת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, לטובת "מציאת מקור תקציבי". בהתאם להחלטה, במידה שהממשלה לא תקדם הצעה מטעמה, ההצעה של ח"כ ברק תקודם כהצעה פרטית בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully