וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 שנה בכלא: נדחתה בקשת רוצח הילד אורון ירדן לשחרור מוקדם

16.6.2020 / 12:20

ביהמ"ש המחוזי מרכז דחה את בקשתו של צבי גור, שחטף את בן השמונה מהיישוב סביון ב-1980 לפני שחנק אותו למוות, לשחררו מהכלא מטעמים רפואיים. על גור נגזר מאסר עולם לאחר שהורשע בחטיפת קטין וסחיטה באיומים, אך עונשו נקצב ל-45 שנים

בווידאו: ועדת השחרורים דנה בבבקשת השחרור המוקדם של צבי גור/צילום: שלומי גבאי, עריכה: נועה לוי

בית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (שלישי) את בקשתו של צבי גור, שרצח וחטף את הילד אורון ירדן ב-1980, לשחררו מהכלא מטעמים רפואיים. במקביל הגיש גור ערעור נפרד על החלטת ועדת השחרורים, שסירבה לשחררו לאחר שריצה 40 שנות מאסר מתוך 45 השנים שנגזרו עליו. בערעור השני טרם התקבלה החלטה.

עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי ממשרד גרוס GKH, שמייצגים את בני משפחתו של אורון ירדן, מסרו: "האינטרס הציבורי מחייב שרוצחים מסוג זה יישארו מאחורי סורג ובריח למלוא תקופת מאסרם. אנחנו מודים לבית המשפט המחוזי על ההחלטה ולפרקליטות מחוז מרכז על העבודה הקשה והאיכותית לאורך כל הדרך".

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
בקשתו נדחתה. הרוצח צבי גור/עומר מירון

גור חטף את ירדן כשהיה בן שמונה, במרכז היישוב סביון, ולאחר כשלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של אורון, דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו, אולם לבסוף נתפס לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל.

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

הוא הורשע ברצח, חטיפת קטין ממשמורת וסחיטה באיומים. ב-1980 נידון למאסר עולם, אך עונשו נקצב ל-45 שנים. בשנת 2017 אישרה הוועדה להעניק לגור שחרור מוקדם, אולם הפרקליטות ערערה על ההחלטה ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור וקבע כי רוצח הילד יישאר בכלא. הפרקליטות טענה אז כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully