וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח הילד אורון ירדן ביקש לדחות בשנה את ההחלטה על קיצור עונשו

10.7.2019 / 20:23

בשנת 1980 צבי גור חטף את הילד בן השמונה, ולאחר מכן רצח אותו וקבר את גופתו. לפני שנה וחצי כבר הוחלט על קיצור עונשו של האסיר, אולם בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות וקבע כי יישאר בכלא. החלטת הוועדה תינתן במועד אחר

בווידאו: ועדת השחרורים דנה בבבקשת השחרור המוקדם של צבי גור/צילום: שלומי גבאי, עריכה: נועה לוי

רצח אורון ירדן - כל העדכונים

  • ועדת השחרורים דנה בבקשה לשחרור הרוצח צבי גור
  • בקשת משפחת הילד לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות נדחתה
  • הנהלת בתי המשפט איתרה עותק "אבוד" של פסק הדין

ועדת השחרורים דנה היום בבקשה של צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן, לקצר את עונשו. גור הורשע ברצח ב-1980 ונידון למאסר עולם, אך עונשו נקצב ל-45 שנים מתוכן ריצה כבר 39. במהלך הדיון בוועדה ביקשו סנגוריו של גור, עורכי הדין אייל אלון ודן כץ, לדחות את הדיון בשנה, אך בסופו של דבר נערך דיון לגופה של הבקשה לקיצור העונש. לאחר יותר משש שעות של שמיעת טיעוני הצדדים, הודיעה הוועדה כי תמסור את החלטתה במועד מאוחר יותר.

באופן חריג, משפחתו של ירדן ביקשה לנהל את הדיון בדלתיים פתוחות. נציגי הפרקליטות הסכימו לכך, אולם סנגוריו של גור התנגדו בתוקף וטענו כי הדבר יפגע באורח חמור בפרטיותו של גור, שכן בדיון נחשפים חומרים אישיים ורגישים. הוועדה החליטה לקבל את עמדת סנגוריו של גור, והשאירה את הדיון חסוי.

ב-2017 אישרה הוועדה להעניק לגור שחרור מוקדם, אולם הפרקליטות ערערה על ההחלטה ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור וקבע קבע כי רוצח הילד יישאר בכלא. הפרקליטות טענה אז כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

אתמול דן בית המשפט המחוזי מרכז בלוד בשתי עתירות שהגישה משפחתו של ירדן, באמצעות עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי. בעתירה הראשונה ביקשה המשפחה לקיים את הדיון בוועדת השחרורים היום בדלתיים פתוחות, וזאת בניגוד לנוהג לפיו דיוני ועדות השחרורים הם חסויים. מול התנגדות סנגורו של גור הודיעו נציגי המדינה כי "ישקלו בחיוב" שלא להתנגד לבקשה.

לקריאה נוספת בנושא:
"תוקף הפשע לא פג": משפחת ירדן חוששת משחרור רוצח בנה אורון

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
הדיון לא יתקיים בדלתיים פתוחות. גור ב-2010/עומר מירון

מלבד העתירה בנוגע לוועדת השחרורים, ביקשו בני משפחת ירדן מבית המשפט לקבל לידיהם עותק של פסק הדין המקורי שהרשיע את גור - שלא פורסם מעולם במלואו. המשפחה כבר ביקשה בעבר לעיין בתיק בית המשפט, ובקשתה אושרה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב. אולם כאשר בני המשפחה קיבלו לידיהם את התיק, התברר שהוא אינו כולל את פסק הדין.

בשל כך שמדובר בתיק מ-1980, הוא לא נמצא במערכות הממוחשבות של הנהלת בתי המשפט, וקיים רק כעותק נייר. למרות זאת, נציג המדינה בדיון עדכן כי הנהלת בתי המשפט הצליחה לאתר עותק של פסק הדין, אף שחסר בו עמוד אחד. לדבריו התיק המלא כולל חומרים חסויים - כמו עדויות של קטינים - אולם לא ברור מדוע פסק הדין לא פורסם. בתום הדיון הורתה השופטת ורדה מרוז להעביר את פסק הדין לידי המשפחה, מלבד העמוד החסר, אך קבעה כי לצורך פרסומו תיאלץ המשפחה לפנות שוב לבית המשפט בתל אביב.

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
נחטף ונרצח לפני 39 שנים. אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה
עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי לצד אחותו של אורון ירדן - ליאורה. שלומי גבאי
ליאורה ירדן אחותו של אורון עם עורכי הדין פורר ולוי, היום בבית המשפט/שלומי גבאי

(עדכון ראשון: 06:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully