וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימותים בליכוד: חוק המענקים למעסיקים יעלה לאישור במליאת הכנסת

15.6.2020 / 8:31

לבקשת נתניהו, שר האוצר כץ הסכים לקיים הידברות עם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בנוגע להצעת החוק שניסה לקדם - איסור כניסת חברות האשראי לתחום הביטוח, ובתמורה זוהר יסיר את הסתייגותו מהחוק להחזרת עובדים אחרי משבר הקורונה. החוק יעלה להצבעה סופית בהמשך היום

שר האוצר כץ הציג את מתווה המענק לעידוד התעסוקה/--

אחרי הקרב בליכוד, חוק המענקים למעסיקים על החזרת עובדים אחרי משבר הקורונה יעלה היום (שני) לאישור סופי במליאת הכנסת. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ושר האוצר ישראל כץ הסכימו לקיים הידברות על הצעת החוק של זוהר - למנוע מחברות אשראי להיכנס לתחום הביטוח, כדי לקדם גם את החוק של כץ בהסכמה. זוהר יסיר את הרוויזיה שהייתה אמורה לעכב את אישורו של חוק המענקים.

לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיכמו כץ וזוהר שהצעת החוק למניעת כניסות חברות האשראי בענף הביטוח תיבחן לעומק בשל הרצון להגיע להסכמות ולצמצום פערים. כך או כך, החוק יובא להצבעה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ח"כ זוהר יסיר את הרוויזיה, הבקשה לדון מחדש בוועדת הכנסת בהצעה שאושרה, ויסייע בקידום החוק לעידוד התעסוקה במשק ובהעברתו היום בקריאה שנייה ושלישית.

חברי הכנסת ישראל כ"ץ ומיקי זוהר. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
הסכימו לקיים הידברות. זוהר וכץ/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול הועלה חשש כי העימות בתוך הליכוד עלול להביא לעיכוב באישור החוק, שנועד לתמרץ מעסיקים כדי שיחזירו עובדים לעבודתם, אחרי שהוצאו לחל"ת בגלל מגיפת הקורונה.

יו"ר הקואליציה זוהר עדכן בטוויטר כי יבקש לשנות את החוק בוועדת הכספים, כך שהמענק ישולם בגין עובדים שמשכורתם עומדת על 2,650 שקלים ולא 3,300, כפי שנוסח החוק שאושר קובע. לפי דבריו של זוהר אתמול, "בסיום התיקון שייטיב עם עשרות אלפי המועסקים והמעסיקים אעלה את החוק להצבעה במליאה".

כוונתו של זוהר עלולה הייתה לעכב את אישורה הסופי של הצעת החוק, בשל התנגדותו של שר האוצר ישראל כץ לערוך שינויים בהצעת החוק. בשבוע שעבר, כץ הגיע לוועדת הכספים והתעמת עם חברי הקואליציה, ובראשם ח"כ ניר ברקת שהיה מיועד לתפקיד שר האוצר, וסירב לשמוע את טענותיהם. בין היתר, כץ אמר "לא באתי לשמוע פה נאומים", וחברי הכנסת התרעמו על כך.

עוד בוואלה!

העימות בליכוד שעלול לעכב את המענק לעידוד תעסוקה

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 24.2.2019. רוני כנפו
ביקש שישנה את החלטתו לבלום את הצעת החוק של זוהר. נתניהו וכץ/רוני כנפו

ברקע העימות שפרץ בין זוהר לכץ, עמדה החלטתו של כץ לבלום הצעת חוק שניסה ח"כ זוהר לקדם בוועדת שרים לענייני חקיקה, שלפיה ייאסר על חברות כרטיסי האשראי להיכנס לתחום הביטוח. כץ צייץ בטוויטר כי הוא מתנגד לקידום ההצעה, וגורמים בקואליציה העריכו כי השניים זוהר נוקם בכץ על כך.

מתווה חוק המענקים

בהצעת החוק נקבע תמריץ כספי למעסיקים שיקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר. מטרת המענק הינה להפחית את עלויות העסקת עובדים אלו גם בתקופה בה קיימת אי-ודאות בשווקים, ולתמרץ את המעסיקים לקלוט ולהעסיק את העובדים בחודשים הקרובים. אומדן העלות הכרוכה ביישום החוק נאמדת בסך של כ-5.5 מיליארד שקלים חדשים.

סף השכר החודשי שממנו יינתן המענק, שכאמור עומד על 3,300 שקלים, נקבע במטרה לעודד גם העסקה של עובדים במשרות חלקית. המתווה המסתמן שהוצג בחודש שעבר כולל מענק בסך 7,500 שקלים שיינתן לעסקים עבור כל מועסק שישוב לעבודתו החל מ-1 ביוני. כמו כן, יינתן מענק בסכום של 3,500 עבור עובדים שהוחזרו לתעסוקה מאז 1 במאי.

על פי המתווה, המענק יינתן בארבע פעימות שוות בכל חודש בגין כל עובד. הוא ישולם למעסיקים החל מחודש יולי בגין משכורת חודשים מאי ויוני. בהמשך יועבר המענק מיד לאחר תשלום המשכורת לעובד ואחרי דיווח לשירות התעסוקה על ידי המעסיק והמועסק.

סעיפים נוספים בתזכיר החוק מציינים כי לא תחול מגבלה על היקף החזרת העובדים ועל הסכום שיקבל העסק. המשמעות היא שככל שייקלטו בעסק יותר עובדים - סכום המענק יגדל. בנוסף לכך, יוקצו 500 מיליון שקלים עבור הכשרות מקצועיות בענפי תעשייה בעלי פריון גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully