וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני המועד המקורי, במשרד החינוך לא יודעים מתי שנת הלימודים תיגמר

14.6.2020 / 16:25

החופש הגדול מעבר לפינה ואיתו הבגרויות, אך בתי הספר מקבלים מסרים סותרים על מועד סיום הלימודים. "אנחנו מדברים על עוד שבוע - לא על השנה הבאה", הדגישו ההורים. גם התלמידים עדיין לא יודעים האם יוכלו להיבחן במקרה של הדבקה בקורונה. משרד החינוך: בקרוב נפרסם הנחיות

בווידאו: תלמיד תיכון מתייחס להנחיות הלא ברורות לתלמידים המבודדים לקראת הבגרויות/צילום: עוז בלכנר

בעוד שבוע תגיע שנת הלימודים אל קצה בתיכונים, ובעוד שבועיים בכל המסגרות - אולם משרד החינוך טרם הוציא הנחיות ברורות בנוגע למועדים הרלוונטיים לסיום השנה בכל אחת מהכיתות, כמו גם ביחס לבחינת תלמידים מבודדים בבחינות הבגרות. במשרד החינוך אומרים כי נושאים אלה עדיין נבחנים.

במשרד עדיין מנהלים מאבק מול ארגון המורים באשר להוספת תשעה ימי לימודים בחטיבות הביניים ובחינוך העל-יסודי מכיתות ז' עד י' - דבר שאינו מקובל על הארגון. אי לכך, גם בהסתדרות המורים לא מוכנים להחזיר את אותם הימים, וזאת כחלק ממאבק בין שני הארגונים סביב השאלה מי מהם מגן יותר על זכויות המורים.

נכון להיום, ביום שישי הקרוב כיתות י"א וי"ב יצאו לחופש לטובת למידה לקראת הבגרויות שיסתיימו בחודש יולי. גם בהקשר זה, טרם נמסרו הנחיות ברורות או פתרון חלופי עבור תלמידי תיכון המבקשים להיבחן, אך נדבקו בקורונה או שוהים בבידוד.

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
מתי נפרדים מבית הספר? איש אינו יודע. כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט
"לא יכול להיות שבית ספר אחד יסיים ב-30 ואחד ב-19, אם כולם מקבלים את אותו התקצוב ממשרד החינוך"

תלמידי חטיבות הביניים, מכיתות ז' עד י', אמורים לצאת לחופש ב-30 ליוני, ואילו בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים החופש הגדול אמור להתחיל ב-12 או ב-13 ביולי. עם זאת, כרגע עדיין אין הסכמות בנושא, והורים לתלמידים כבר החלו לקבל הודעות מבית הספר כי גם הלימודים במוסדות אלו יסתיימו בשישי הקרוב.

כך, נירית לייבוביץ', החברה בוועד ההורים בגבעת שמואל, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי קיבלה הודעה מממוסד הלימודים של בנה, הלומד בכיתה ז', על סיום שנת הלימודים בסוף השבוע הקרוב, אף שבבתי ספר אחרים הודיעו על סיום שנת הלימודים ב-30 לחודש. "לי יש ילד שלומד בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ואנחנו קיבלנו הודעה שהלימודים מסתיימים השבוע וביום שישי חלוקת תעודות, ואני שמעתי מכל מיני חברים שבמוסדות אחרים מסיימים ב-29 וב-30", אמרה.

"לא מדובר במוסדות פרטיים, אלא מוסדות ציבוריים שמשרד החינוך מתקצב", הוסיפה לייבוביץ'. "מי מחליט מתי שנת הלימודים מסתיימת - משרד החינוך או המוסדות? לא יכול להיות שבית ספר אחד יסיים ב-30 ואחד ב-19, אם כולם מקבלים את אותו התקצוב ממשרד החינוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עד לרגע זה לא קיבלנו הודעה משום גורם מוסמך על הארכת שנת הלימודים". הודעה עם סיום הלימודים בשישי הקרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא האשימה כי "משרד החינוך מתנהג באופן שערורייתי. אנחנו מדברים על עוד שבוע ולא על השנה הבאה, יש שר, יש מנכ"ל - זה לקבוע תאריך וגמרנו. אותי בתור הורה, הבעיות של שר החינוך עם ארגון המורים לא מעניינות. בעיניי, זאת בושה וחרפה איך שהמשרד מתנהל: תארי לך שבית חולים אחד יגיד שהוא נסגר ב-20 והשני עובד 24 שעות ביממה - זה לא הגיוני. האזרחים אמורים לקבל את אותו שירות. איך זה ייתכן? למה אנחנו צריכים להגיע לשבוע לפני סוף הלימודים ולגלות שבבתי ספר אחרים לומדים עוד שבועיים, זה פשוט בלתי נתפס".

"אנחנו נמצאים בערפל - ויש בגרות ראשונה בעוד שבוע"

גם תלמידים חשים מתוסכלים מאי-הוודאות סביב סוף שנת הלימודים, הבגרויות וההנחיות. "ביום חמישי האחרון גילו בבית ספר שלנו חולת קורונה והכניסו אותנו לבידוד של שבועיים עד ה-18 לחודש, אני בבידוד כרגע. בדקתי עם המורים: משרד החינוך לא נותן לנו הקלות למרות שאנחנו לומדים באופן מקוון, ומקצועות כאלה קשה ללמוד באופן מקוון", אמר עוז בלכנר, תלמיד כיתה י"ב בבית ספר באשקלון.

לדבריו, "עדיין לא אמרו לנו כלום. לא נתנו לנו הנחיות למרות שכל ההכנה שלנו נפגעה לגמרי, אין לנו גם תשובות למה קורה אם תלמיד נכנס לבידוד בתקופה של הבגרות עצמה. זה ממש לא שיוויוני, הרבה תלמידים בכיתה שלי מאוד מפחדים לחזור ללימודים כי הם מפחדים להידבק או להיחשף ולהיכנס לבידוד, ואם אני לא אבוא אז לא תהיה לי בגרות".

הוא הוסיף כי "אין הנחיות כרגע ואין פתרונות, אנחנו פשוט נמצאים בערפל - ויש בגרות ראשונה בעוד שמונה ימים. אני עבדתי 12 שנה כל כך קשה ובסוף, ברגע האחרון, בגלל משהו שלא תלוי בי זה ייהרס - זה ממש מבאס ומוריד את המוטיבציה ללמידה, כשאתה לא יודע מה קורה איתה".

עוז בלכנר, תלמיד תיכון בבידוד, 14 ביוני 2020. באדיבות המצולמים
"הרבה תלמידים מפחדים לחזור ללימודים". עוז בלכנר, תלמיד תיכון השוהה בבידוד/באדיבות המצולמים
"זה לא בסדר - הילדים בלחץ, ההורים בלחץ, גם ככה כולם בתקופה מתוחה"

אריק קפלן, יו"ר ועד ההורים בירושלים - שם שיעור התחלואה בבתי הספר עומד על 40% - הביע גם הוא מורת רוח מהיעדר מתווה לבחינות הבגרות בעידן הקורונה. "פנינו לשר החינוך ולמנכ"ל וליתר הגורמים בנושא, חזרנו והתרענו בנוגע לילדים שנמצאים בבידוד או חולים וביקשנו לקבל מתווה על ההיבחנות בבגרויות. למרות התשובה שיהיה פתרון, טרם קיבלנו מתווה מסודר", הוא קבל. "זה לא בסדר - הילדים בלחץ, ההורים בלחץ, גם ככה כולם בתקופה מתוחה, ילדים מפחדים ללכת לבית ספר ושאם הם ייכנסו לבידוד הם לא יוכלו להיבחן. ברגע שהם ידעו שהם יוכלו להיבחן, גם כשהם בבידוד, הם ילכו לבית הספר. זה האינטרס של המשרד".

ועדת החינוך בכנסת צפויה לדון מחר בנושא. "מחר אנחנו הולכים לקיים דיון כדי לוודא שמשרד החינוך מבין שהוא צריך להוציא הנחיות כמה שיותר מהר לסיום השנה הזאת", אמר ח"כ רם שפע (כחול לבן), יו"ר הוועדה. "יש פה שלושה דברים דרמטיים: יש אי בהירות מתי מסתיימת השנה; כל מה שקשור למתווה הבגרויות ואיך אנשים הולכים להיבחן ומה קורה למי שבידוד; והדבר השלישי - כל הסיפור של בתי הספר של החופש הגדול שהפך להיות באי-ודאות גדולה".

עוד אמר שפע כי "אף אחד לא יודע מתי הוא ירשום את הילדים שלו לבית הספר של החופש הגדול כי דברים עדיין לא סגורים, אני בטוח שמשרד החינוך עובד על זה - אבל זה מאוחר מדי. לא יכול להיות שההורים והתלמידים ימשיכו להיות באי-בהירות כאשר אנחנו נמצאים ב-14 ליוני".

משרד החינוך מסר בתגובה כי "בקרוב יתפרסמו הנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully