וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך נגד ארגון המורים: "הלימודים יימשכו לתוך החופש הגדול"

3.6.2020 / 20:56

יו"ר ארגון המורים קרא לנתניהו לשקול את סגירת החינוך העל-יסודי, כשמאחורי הקלעים מתנהל הקרב על החזרת ימי הלימוד בחופש הגדול. ארז מתנגד למתווה שסוכם עם מזכ"לית הסתדרות המורים, בעוד שבמשרד החינוך מאיימים: "גם אם אין הסכמות עם הארגון - יש לנו כלים לטפל בהם"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

במקביל להחלטה על המשך הלימודים בבתי הספר וסגירה נקודתית של בתי ספר עם תחלואה בקורונה, פנה היום (רביעי) יו"ר ארגון המורים רן ארז לראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתבו, קרא ארז לשקול בכובד ראש את סגירת בתי הספר בחינוך העל-יסודי ולסיים את שנת הלימודים ב-20 ביוני. "אין להאריך את הסיוט של המורים בתשעה ימים", טען יו"ר הארגון. "מערכת החינוך באנדרלמוסיה הגובלת באנרכיה".

לקריאת המכתב המלא של רן ארז לנתניהו

דברים אלה מגיעים על רקע מאבקו של ארז במשרד החינוך, סביב הדרישה שארגון המורים יחזיר תשעה ימי לימוד במהלך הקיץ, בדומה למתווה שעליו סוכם עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. במהלך החודש האחרון, אמר ארז כי משרדי החינוך והאוצר לא הגיעו עמו להסכמות, והאשים את בן דוד כי היא לא הייתה צריכה להסכים בשמו לתת תשעה ימים. כעת, נראה כי ארז מנצל את העלייה בתחלואה בקורונה כדי להתנגד להחזרת ימים בחופש הגדול.

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"מערכת החינוך באנדרלמוסיה הגובלת באנרכיה". ארז/מגד גוזני

על רקע דברים אלה, אמר הערב מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, פירט את המתווה המוסכם: "גני הילדים יחזירו תשעה ימים, והמורים שמסיימים ב-20 ליוני יצטרכו להחזיר גם הם תשעה ימים. בתום תקופה זו, ב-14 ביולי, יתחיל בית הספר של החופש הגדול מהגנים ועד כיתות ד'. לגבי י"א וי"ב - המורים ימשיכו ללוות את התלמידים להכנתם בגרות עד כמעט סוף חודש יולי".

לדברי אבואב, "אלה ההנחיות שהוצאנו וגם אם יש מישהו שלא מקבל אותם - הוא יצטרך ללמוד לקבל אותם. זה לא דבר חדש. אנחנו מודעים לכך שיש ראייה קונטרוברסלית, אבל אלה ההנחיות של משרד החינוך ואלו המסגרות של לוחות הזמנים ואנחנו נעמוד בהם".

עוד ציין אבואב כי המחלוקות עם ארגון המורים אינן דבר חדש, אך הם בטוחים שבסופו של דבר יגיעו להסכמות. "הודענו שזה המתווה ועל פיו ננהג", אמר - ואיים: "גם אם אין לנו הסכמות עם ארגון המורים - יש לנו כלים לטפל בהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר העלייה והקליטה יואב גלנט בישיבת הממשלה ב-9 בפברואר 2020. רויטרס
החליטו על סגירה נקודתית של בתי ספר עם תחלואה בקורונה. נתניהו וגלנט/רויטרס

גר שר החינוך יואב גלנט הבהיר כי הלימודים ימשיכו כסדרם. בתדרוך לכתבים, אמר גלנט כי חל מיתון בתחלואה ואחוז בתי הספר והגנים שנסגרים מהווים 1% מכלל בתי הספר. לדבריו, מסיבה זו מערכת החינוך תישאר פתוחה בנהלים שאותם הנהיג עם כניסתו לתפקיד. "בכל מקום שבו יהיה חולה אחד מאומת אנחנו סוגרים את המוסד. התלמידים ילכו לביתם לבידוד ומיד יתחילו במעגל בדיקות", הצהיר. לטענתו, "הדבר יושם בהצלחה בחדרה".

"אנחנו בודקים קודם כל את הכיתה ואת רכב ההסעה ולאחר מכן את השכבה ואת הקומה. אנחנו מקבלים אינדיקציה - אם אין חולים נוספים, מחזירים את הפעילות בבית הספר תוך יומיים", הוסיף גלנט.

לדברי שר החינוך, מספר הילדים שחולים בקורונה במצב קשה שואף לאפס. "זה דבר שחשוב שנהיה מודעים אליו במערכת החינוך, בעוד שבמערכות אחרות המצב שונה", אמר.

יפה בן דוד בהפגנת הסתדרות המורים בתל אביב, 29.08.2019. ראובן קסטרו
סיכמה על החזרת תשעה ימי לימוד בקיץ. בן דוד/ראובן קסטרו

על החלטות מנהלי בתי הספר להעביר את הלימודים ללימודים מקוונים בבתים אמר גלנט: "אנחנו נוקטים בגישה פלורליסטית ונותנים למנהלים חופש פעולה. אני לא הולך לתת הנחיות דרקוניות, אבל יחד עם זאת, הציפייה היא שתהיה עמידה בכיוונים הכלליים שאנחנו נוקטים. אין לי כוונה להיכנס למאבק עם ראשי הערים. אני רואה בראשי הערים ובשלטון המקומי פרטנרים ושחקנים שנשתף איתם פעולה לאורך כל הדרך, בוודאי במצב כזה".

ברקע מאבקי הכוחות, בן דוד פנתה אף היא לנתניהו היום, בבקשה להורות על חזרה למתווה הקפסולות בגנים ובכיתות א'-ג'. כמו כן, היא ביקשה לאפשר לקיים הוראה מרחוק, המשולבת עם למידה בבתי הספר, לכיתות ד'-ט'. לדבריה, בקשה זו נועדה למנוע סיכון מיותר לעובדי הוראה שבאים במגע עם מאות תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully