וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

226 נדבקים בקורונה אובחנו בתוך יממה, מאות בחיפה נשלחו לבידוד

מספר הנדבקים המאומתים בישראל עלה ל-18,795. 25 חולים זקוקים להנשמה. בחיפה נדרשו מאות תלמידים ואנשי הוראה להיכנס לבידוד, וברמת גן נסגרו שני בתי ספר לאחר שאובחנו שכמה תלמידים אובחנו כחיוביים לנגיף

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: חזרה לבית הספר בירושלים לאחר התפרצות הקורונה)

מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל עלה היום (שישי) 18,795. מדובר בעלייה של 226 נדבקים בתוך יממה, ו-107 מאז חצות. מספר החולים המונשמים הוא 25 ומניין המתים נותר ללא שינוי - 300 בני אדם.

בתוך כך, מאות תלמידים וצוותי הוראה בחיפה הונחו להיכנס לבידוד, לאחר שכמה מורים ותלמידים בבתי ספר שונים בעיר נדבקו בקורונה. בבית הספר אל-כרמה אובחן מורה חיובי לנגיף, לאחר שחש בעייפות ולא הגיע לעבודה מאז יום שני. לאחר קבלת תוצאת בדיקתו, הוא ימשיך בבידוד תוך מעקב. יומיים לאחר מכן אובחן גם תלמיד כיתה ז' בבית הספר.

בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
עלייה במספר החולים/ראובן קסטרו

כצעד מניעתי, הוחלט כי התלמידים שלימדו בכיתות בהם אובחנו החולים ייכנסו לבידוד, כמו גם תלמידי כיתות א'-ב' ייכנסו לבידוד.

גם בבית הספר אל-חיואר בעיר אובחנה תלמידת כיתה א' חיובית לנגיף. בשל כ-80 תלמידים ואנשי צוות ההוראה נכנסו לבידוד עד יום שני בעוד שבוע וחצי. חולים נוספים אובחנו גם בחינוך החרדי בעיר. בתלמוד תורה של קהילת סערט ויז'ניץ בחיפה התגלה תלמיד שנדבק בקורונה. הכיתה נכנסה לבידוד.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה עריכת חתונות באולמות בנוכחות 250 איש מיום ראשון

לכתבה המלאה
כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
מאות בחיפה נשלחו לבידוד/פלאש 90, נתי שוחט

בעקבות גילויי התחלואה, יו"ר ועד ההורים בבתי הספר הערבים בעיר, בילאל חוסרי, טוען כי מוסתר מהם מידע ומאיים על השבתת מערכת החינוך בחברה הערבית בעיר. "ההורים מאוד מאוכזבים מההתנהלות בנושא", אמר לוואלה! NEWS. "שיגרנו כבר ביום רביעי מכתב דחוף לגברת סיגל ציוני, מחזיקת תיק החינוך בעירייה, בדרישה להפסיק את הלימודים, אך היא העדיפה להמתין עד לתוצאות היום. ההורים היו בלחץ מיום שני בלילה, והפסיקו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר, וכולם המתינו חסרי אונים עד שהיום התקבלה ההודעה ממשרד החינוך".

הוא הוסיף כי "אי מעורבות ההורים בהחלטות הכניסה אותם לדילמה וכל תשובה היתה רק תרופת ההרגעה מול ההורים , לגבי המורה רק היום ידענו כמובן דרך השמועות ועל בית הספר מוטלת האחריות להודיע מייד על סגירת בית הספר כמו שפעלו באליאנס. נוצר פער אי אימון בין ההורים למערכת, שאין לתקנו כרגע, עקב הכנסת כ-1,000 תלמידים לבידוד ולא עשרות בודדים לפי בית הספר".

בעקבות הדברים, במחוז חיפה של משרד החינוך הפנו למשרד הבריאות, והבטיחו התייחסות במוצאי השבת. הבטחה דומה התקבלה גם מעיריית חיפה.

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
מקרי תחלואה נוספים בבתי ספר/שלומי גבאי

ברמת גן הוחלט לסגור את בתי הספר "ערמונים" ו-"אביגור", אחרי ששני תלמידי כיתות ח' ו-ה' נדבקו בנגיף. בית הספר "אביגור" ייסגר עד ל-23 ביוני, בעוד ש"ערמונים" יישאר סגור עד יום חמישי הבא. ראש העיר כרמל שאמה הכהן אמר כי "נחדש מייד את פנייתנו מתחילת השבוע למשרד החינוך לסיים את שנת הלימודים לכיתות ה'-י' ובצאת השבת אקיים דיון בעניין לקבלת החלטה עירונית בעניין לאחר שנערכנו לאפשרות הזו כבר השבוע". מעיריית רמת גן נמסר כי התלמידים אף יעברו ללמידה מרחוק בתקופה הקרובה.



(עדכון ראשון: 18:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully