וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיח ראאד סלאח ערער על הרשעתו: "גזר הדין נגדי תוקף את עקרונות האסלאם"

14.6.2020 / 18:23

בכיר התנועה האסלאמית לשעבר, שהורשע בהסתה לטרור ותמיכה בהתארגנות בלתי מותרת ונידון ל-28 חודשי מאסר, טען כי הכרעת הדין מבלבלת בין דת לפוליטיקה. סנגוריו טענו כי גזר הדין בא על רקע לחץ פוליטי, וכפרו בהוצאת התנועה מחוץ לחוק. "תפיסה שגויה, שלא לומר טוטאליטרית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

השיח ראאד סלאח, שהורשע בפברואר האחרון בהסתה לטרור ובתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית ונשלח למאסר בפועל ל-28 חודשים, דיבר השבוע בבית המשפט המחוזי בחיפה ואמר כי גזר הדין נגדו תוקף את עקרונות האסלאם, ומבלבל בין הדת לפוליטיקה. זאת לאחר שהגיש ערעור על הכרעת הדין בחודש מרץ.

סלאח, שעמד מאז 1996 בראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצאה אל מחוץ לחוק, כתב בחשבון הפייסבוק שלו פוסטים שבהם קרא להתאחדות בלתי חוקית ולמעשה אלימות או טרור, בין היתר לאחר הפיגוע בהר הבית ב-14 ליולי 2017, בו נהרגו השוטרים רס"ם האיל סתאוי ורס"ם כמיל שנאן. אולם, סלאח מכחיש שידע כי האירוע היה פיגוע חבלני, ומכחיש גם בכתב הערעור שהאירוע אכן היה פיגוע חבלני.

גזר דין לשייח' ראאד סלאח, בית משפט השלום בחיפה, 10 בפברואר 2020. שלומי גבאי
"אם הייתי במקום השופט לא הייתי מהסס להתנצל". סלאח בביהמ"ש למתן גזר דינו, פברואר/שלומי גבאי

בדיון שנמשך כשעתיים חזרה התובעת עו"ד שונית קדם נימצן על טיעוניה העיקריים של פרקליטות מחוז חיפה, שהובילו להרשעתו של סלאח ולעונש המאסר שהוטל עליו. אב בית הדין, השופט רון שפירא, רצה לדעת אם תיאורטית היה מואשם גם הוא באותן עבירות, לו היה נושא דברים המיוחסים לראאד סלאח.

"מי שקורא את גזר הדין של השופט בנג'ו (שלמה בנג'ו שהרשיע אותו במעשים - י"א) מבין שהוא יוצא בהבנה שהוא תוקף את עקרונות האסלאם", אמר סלאח לשלושת השופטים בתום הדיון. "זו דת, זו לא פוליטיקה. זה קשור לקוראן. לומר זאת זה כמו לקחת ים ולשים אותו בבקבוק. זה שיגעון. השופט טעה. אם הייתי במקום שלו לא הייתי מהסס להתנצל".

עוד בוואלה!

בגין הסתה לטרור: השיח ראאד סלאח נשלח ל-28 חודשי מאסר

לכתבה המלאה

ראאד סלאח, ששמו המלא ראאד בן סלאח מחאג'נה, הינו אחת הדמויות המוכרות ובעלות ההשפעה הרבה ביותר בקרב האוכלוסייה המוסלמית בישראל וגם ברשות הפלסטינית ובעזה. הוא עמד בראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית משנת 1996 ועד להוצאתה מחוץ לחוק ב-2015. קודם לכן, במשך 12 שנה, עד 2001, הוא עמד בראש עיריית אום אל-פחם ולפני כן היה בעל טור ועורך של בטאון התנועה האסלאמית.

סנגוריו, עו"ד אביגדור פלדמן, עו"ד רמזי קטילאת, עו"ד חאלד אזברגה, עו"ד עומר חמאיסיה ועו"ד מוסטפא סוהיל, כפרו בהגדרת התנועה האסלאמית כבלתי חוקית וטענו כי הוצאתה מחוץ לחוק בשל עקרונותיה, השקפותיה והאידיאולוגיה שלה היא "תפיסה שגויה, שלא לומר טוטאליטרית". לטענתם, "משמעות הוצאתה מחוץ לחוק היא הוצאת האסלאם מחוץ לחוק, והוצאת העיקרון כי אל-אקצא הינו מקום מקודש למוסלמים".

עוד אמרו סנגוריו כי "תנאי ראשוני להרשעה בעבירה בארגון טרור הוא הוכחה כי אכן קיים ארגון טרור כזה, אחרת עוסקים אנו בוודו". לדבריהם, "שר הביטחון, עם כל הכבוד למעמדו וסמכויותיו, לא יחליט על רעיון תורה או עיקרון כעוינים לביטחון המדינה" וכי "דבר מן הסוג הזה יכול להיעשות אולי על ידי שר הביטחון של סוריה, של עיראק, של תימן ושל מדינות שרצו להשליט דת אחת, אמונה אחת, רעיון אחד על כל העולם".

גזר דין לשייח' ראאד סלאח, בית משפט השלום בחיפה, 10 בפברואר 2020. שלומי גבאי
סלאח ותומכיו בביהמ"ש למתן גזר דינו, פברואר/שלומי גבאי

הפרקליטים טענו כי העונש שהוטל על סלאח הינו חמור וכבד, וכי הוא בא על רקע לחצים שהפעילו כוחות הביטחון וממשלת ישראל "שאחדים מחבריה, בעיקר השר לביטחון הפנים ארדן והשר ליברמן, ליוו את המשפט בקריאות הלל לשופט שהורה לעצור אותו וקריאות גנאי לשופט שהורה על שחרורו".

השופטים רון שפירא, בטינה טאובר ותמר נאות פרי הודיעו כי ימסרו את החלטתם בערעור ב-16 ביולי. לבקשת וואלה! NEWS, הוא הורה כי התיק ייפתח לעיון לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully