וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בבית הנשיא ומאבטחים במעון רה"מ נדבקו בקורונה

13.6.2020 / 22:40

שלושה מאבטחים שמופקדים על השמירה מחוץ למתקן בבלפור נדבקו בנגיף, אך ראש הממשלה לא בא עמם במגע ולא יחוייב להיכנס לבידוד. נתניהו נבדק בעצמו ונמצא שלילי לנגיף. עובד בבית הנשיא נדבק בנגיף אף הוא והמחלקה שלו תיכנס לבידוד, אך ריבלין לא בא עמו במגע

צילום: לע"מ

(בווידאו: הצהרת ראש הממשלה נתניהו בנושא העלייה בתחלואה, השבוע)

שלושה מאבטחים המופקדים על שמירה מחוץ למתקן מעון ראש הממשלה בירושלים נמצאו השבוע חיוביים לקורונה, במסגרת הבדיקות השגרתיות לגילוי נגיף הקורונה במקום. גם לראש הממשלה בנימין נתניהו נערכה בדיקת קורונה, והוא נמצא שלילי לנגיף.

בעקבות הידבקותם של המאבטחים בוצעה חקירה אפידמיולוגית, ונערכו בדיקות לכל צוותי האבטחה ששהו בסביבתם - שנמצאו תקינות. משום שהמאבטחים שנמצאו חיוביים לנגיף לא שוהים בסביבת נתניהו, הוא לא נדרש בבידוד, וכך גם נקבע בחקירה האפידמיולוגית.

מדובר במאבטחי מתקנים שנמצאים מחוץ למעונו של ראש הממשלה, ולא מאבטחים אישיים הצמודים לנתניהו. כלל המאבטחים שבאו עמם במגע שוהים כעת בבידוד וישלימו 14 יום מחשיפתם לנדבקים. הבדיקה השגרתית של ראש הממשלה נערכה אחרי שהמאבטחים התגלו כחיוביים, ושאר המאבטחים שנבדקו לקורונה נמצאו שליליים לנגיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
לא נדבק בקורונה. ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

גם בבית הנשיא אובחן אחד העובדים כחולה בקורונה. הערב קיימו בבית הנשיא התייעצות מול גורמים במשרד הבריאות, והוחלט כי מחלקת הדוברות של בית הנשיא, שבה הועסק העובד, תיכנס לבידוד אך הנשיא ראובן ריבלין לא בא עמו במגע ולא יידרש בבידוד.

בתוך כך, שר המדע יזהר שי וכל עובדי לשכתו שנחשפו לחולה המאומת נמצאו שליליים לקורונה. בהתאם להוראות משרד הבריאות, השר וצוות הלשכה ישהו בבידוד עד ליום חמישי הקרוב, בתום שבועיים ממועד החשיפה לחולה בנגיף. כל שאר עובדי המשרד ימשיכו בשיגרת עבודתם.

בנוסף, כל מי שהיו בקשר עם השר ועם עובדי לשכתו אינם חייבים באמצעי זהירות נוספים, מלבד הציות המלא להנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה. שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי מסר כי "הוקל לכולנו לשמוע כי מלבד החולה המאומת, אף גורם נוסף בלשכתי לא נדבק בנגיף. אני מאחל רפואה מהירה ושלמה לעובד הצוות החולה ומודה לצוותי הרפואה על תגובתם המהירה והמקצועית".

עוד בוואלה!

לא היה מנהל תקין לאורך משבר הקורונה. עכשיו נזכרנו שצריך?

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
נתניהו ושר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בסוף חודש מרץ, נמצאה יועצת הכנסת והחרדים של נתניהו, רבקה פאלוך, חיובית לנגיף הקורונה. על פי גורמים בלשכת רה"מ, פאלוך שהתה בקרבת שרים בלשכה באותו היום שבו נמצא בעלה כחיובי לנגיף. בעקבות אבחונה של פאלוך, ראש הממשלה נכנס לבידוד מחשש להידבקות בקורונה.

יום לאחר שיצא נתניהו מהבידוד בשל חשיפתו לפאלוך, שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ורעייתו חוה נמצאו חיוביים לקורונה. בעקבות כך, שוב נכנס ראש הממשלה לבידוד, כמו גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור סיגל סדצקי, וצוות לשכתו של ליצמן.

(עדכון ראשון 20:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully