וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון טרור הקים מרכז לטיפול בחולי קורונה: "למנוע הדבקת מוסלמים"

א-שבאב הסומלי שמסונף לאל-קאעדה הקים מרכז לנדבקים ולמבודדים בשל התפרצות המגיפה. גורמי הבריאות בסומליה הזהירו כי האזורים הנשלטים על ידו נמצאים בסיכון גבוה להתפשטות הנגיף. בכיר בארגון הטרור: "מפציר באנשים שסובלים מתסמינים להגיע למתקן"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: פעילי א-שבאב יורים לעבר נחילי ארבה כדי להציל את יבוליהם בדרום סומליה, דצמבר 2019)

ארגון הטרור הסומלי א-שבאב חשף היום (שבת) כי הקים מרכז ייעודי לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה, המשמש גם כמתקן בידוד. המתקן הוקם בעיר ג'יליב, שבדרום סומליה, במבנה שבו שוכנה בעבר סוכנות הילדים של האו"ם. בנוסף לכך, ארגון הטרור המסונף לאל-קאעדה הקים גם קו חם הפועל במשך כל שעות היממה, על מנת לסייע בהתמודדות עם הקורונה.

בא-שבאב מתייחסים ברצינות למגיפה שממשיכה להתפשט ברחבי סומליה, ואחד מבכירי הארגון קרא לתושבים שלא לסכן את חייהם של אחרים. "אני מפציר באנשים שסובלים מתסמינים להגיע למתקן הרפואי ולמנוע הדבקה של מוסלמים אחרים", אמר השייח מוחמד באלי באחד משידורי הרדיו של ארגון הטרור.

חבר ארגון הטרור א-שבאב בעצרת ליד מוגדישו, סומליה. 13 בפברואר, 2012. AP
א-שבאב הקים מרכז לטיפול בחולי קורונה. פעיל הארגון בעצרת בסומליה, 2012/AP

במשך חודשים הזהירו גורמי הבריאות בסומליה כי אזורים הנשלטים על ידי אל-שבאב, במרכז ובדרום המדינה, עשויים להיות בסיכון גבוה להתפשטות הנגיף. למרות זאת, ארגון הטרור סירב לקבל סיוע מצד הממשלה וארגוני הבריאות הבינלאומיים, הן במשבר הקורונה והן במשברים דומים בעבר.

עד כה לא נמצא מידע זמין אודות מקרי הידבקות בקורונה במעוזי א-שבאב, משום שהם מחוץ לתחומם של הרשויות וגורמי הבריאות בסומליה. בנוסף לכך, לא ידוע אם וכיצד בארגון מזהים את נשאי הנגיף.

עוד בוואלה!

טורקיה פותחת מחדש את החמאמים, והמתרחצים מאמינים שהחום יהרוג את הקורונה

לכתבה המלאה
מאות לוחמי א-שבאב מבצעים תרגילים צבאיים בסומליה. 17 בפברואר 2011. AP
מעוזי א-שבאב בסיכון גבוה להתפשטות המגיפה. לוחמי הארגון מתאמנים, 2011/AP

בקרן אפריקה אובחנו עד כה יותר מ-2,500 נדבקים בקורונה. עם זאת, קיים חשש שיש מספר רב של מקרי הידבקות שאינם מזוהים, משום שמערכת הבריאות המקומית נמצאת במצוקה ובמחסור של ציוד רפואי, לאחר שנים של מאבקים ועוני רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully