וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה פותחת מחדש את החמאמים, והמתרחצים מאמינים שהחום יהרוג את הקורונה

המרחצאות המפורסמים שבו לפעילות במסגרת ההקלות בצעדים למניעת התפשטות הנגיף, והלקוחות שבו למתחמים תוך הקפדה על כללי ההיגיינה. המתרחצים נדרשים לשמור על מרחק מיתר הלקוחות, בעוד המטפלים עוטים מסיכות ומגני פלסטיק. "הווירוס נעלם בחום של החמאם בכל מקרה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בחמאם טורקי במתחם סולטנאחמט שבמרכז איסטנבול העתיקה, המטפלים ממתינים ללקוחותיהם הבאים כשמגבת עוטפת את מותניהם, ואת פניהם מכסים מסיכות ומגני פלסטיק. במסגרת ההקלות בצעדים שנקטה טורקיה למניעת התפשטות הקורונה, אושרה פתיחתם מחדש של החמאמים המפורסמים, או המרחצאות הטורקיים, תוך הקפדה על כללי ההיגיינה.

בחמאם שמברליטס, שהוקם במאה ה-16, המתרחצים מתבקשים לרחוץ את ידיהם עם כניסתם למקום לצד מדידת חום. איינה נורברדייבה, שעובדת בחמאם, מספרת כי הם משובצים לתאים בחדרי ההלבשה תוך שמירה על מרחק מיתר המתרחצים.

חמאם באיסטנבול תחת מגבלות הקורונה, 12 ביוני 2020. רויטרס
רחצה בחמאם במסיכות/רויטרס

כל לקוח נכנס לחדר אבן נפרד, כשהמטפל מכסה אותו בבועות סבון אותן הוא מעסה אל תוך גופו. המתרחצים רשאים להסיר את המסיכות רק כשהם נכנסים לחמאם, למרות שכמה מהם ממשיכים לעטות אותן כאמצעי הגנה. המטפלים במרחצאות, המכונים "טלאק" בקרב גברים ו"נטיר" אצל נשים, עוטים את המסיכות ומגני הפלסטיק לכל אורך הטיפול.

עוד בוואלה!

המצור על טריפולי הוסר: מעורבות טורקיה שינתה את מסלול המלחמה בלוב

לכתבה המלאה
חמאם באיסטנבול תחת מגבלות הקורונה, 12 ביוני 2020. רויטרס
"הווירוס נעלם בחום של החמאם"/רויטרס

מוסטפא קסקין, רוחץ במקום, אמר כי הוא מרגיש בטוח עם ההנחיות החדשות. "כשהם (המטופלים) נוקטים בצעדים האלה אנחנו לא חווים בעיות. זאת התרבות שלנו. אומרים שהווירוס נעלם בחום של החמאם בכל מקרה", תיאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully