וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפו בוערת: "זו תגובה לאלימות שהמשטרה מפגינה כלפינו"

הרוחות בעיר סוערות בעקבות כוונת העירייה לבנות בשטח בית קברות מוסלמי, כשביממה האחרונה הוצת מבנה עירייה ורכוש נוסף. במועצה האסלאמית דינו את האלימות, אך מפנים אצבע מאשימה נגד הרשויות. שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אזהרה לאזרחיה בעקבות ההפגנות האלימות

צילום: דוברות כבאות והצלה, עריכה: איתי עמרם

במועצה האסאלמית ביפו טוענים כי שורת מקרי ההצתה שאירעו במהלך הלילה (שבת) בעיר, במהלכם הושלך בקבוק תבערה לעבר מבנה השייך לעיריית תל אביב, והוצתו פחים וכלי רכב, "הם תוצאה ישירה לאלימות הקשה שמשטרת ישראל מפגינה כלפי התושבים המוסלמים". התקריות מתרחשות ברקע המחאות בשל כוונת העיריית להקים מבנה לדרי רחוב על שטח בו נמצאים שרידי בית עלמין "אל-אסעאף" מהמאה ה-18, ובמועצה טוענים כי מדובר ב"חילול קבריהם של אבותינו".

המועצה אמנם גינתה את התקריות האלימות, אך תקפה את ההחלטה להקים את המבנה על שרידי בית העלמין. "הצתת פחי אשפה, פגיעה ברכוש הציבור ואלימות בכלל אינם מייצגים את המחאה המוצדקת של המוסלמים בעיר יפו, המודרכת על ידי הוועדה העממית לשמירה על בית הקברות", נמסר מהמועצה.

הצתות ביפו, 13 ביוני 2020. דוברות כב"ה
ההצתות ביפו, הלילה/דוברות כב"ה

"הדם של מהדי אלסעדי, שנרצח על ידי שוטר שעדיין לא הועמד לדין לא התייבש, והזעם מוצדק בהחלט כשהמשטרה מתעקשת להזכיר שדרכה בטיפול במפגינים ביפו היא רק באלימות, ואלימות קשה במיוחד", הוסיפו במועצה האסלאמית.

עוד צוין כי "ראש העיר מתבצר בעמדתו להשליך לפח, ביחד עם עצמות המוסלמים, גם את הרגשות שלהם. זאת, בזמן שאין לו הסבר משכנע מדוע לבחור בקרקע שהיא בית קברות, גם אם לגישתו עתיק, על פני קרקעות אחרות רבות הנמצאות בעיר יפו ובבעלות העירייה ואינם שמישות". עוד מסרה המועצה כי "בישראל ובעולם פגיעה במקומות קדושים ובתי קברות של יהודים תמיד קיבלו ביטוי אחר מזה שמקבלים מקומות קדושים של מוסלמים בישראל, וצריך לחשוב לרגע למה".

עוד בוואלה!

"זו רק ההתחלה": פינוי בית קברות מוסלמי עתיק מבעיר את יפו

לכתבה המלאה
עימותים בין שוטרים למפגינים ביפו. 10 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
עימותים בין מפגינים לבין שוטרים ביפו, השבוע/דוברות משטרת ישראל

יו"ר המועצה האסאלמית, טארק אשקר גינה גם הוא את האירועים האלימים, אך הדגיש כי אין להם כל קשר למועצה. "חלק מהתקשורת והעירייה מנסים לקשר אותנו, ואנחנו לא מסכימים לכך. אנחנו מגנים כל פגיעה ברכוש וחלילה בנפש, אנחנו מוחים אך ורק בצורה חוקית. זה ששרפו פחים וזרקו בקבוק תבערה זה לא אומר שזה קשור אלינו, זה גובל בהאשמה. זה לא קשור למחאה או למועצה האסלאמית", אמר אשקר.

"אנחנו נגד אלימות ויש לנו קו אחד שהוא ברור - שהמשטרה תפתח בחקירה. העבודה של המשטרה היא לברר כל עבירה על החוק. אני מציע שהמשטרה תחקור, ואם היא תצליח לדעת מי עשה את המעשה, שיביאו אותו לדין", הוסיף אשקר, והדגיש: "אנחנו מגנים בתוקף כל פגיעה ברכוש, זאת לא העמדה שלנו והיא לא מייצגת אותנו".

בתוך כך, שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אזהרה לאזרחיה בעקבות ההפגנות האלימות ביפו. בהודעה החריגה שפרסמה השגרירות, נקראו אזרחי ארצות הברית לגלות עירנתו ולהמנע מלהתקרב להפגנות ביפו. לרוב השגרירות מוציאה אזהרות רק על ירושלים או הגדה המערבית.

הצתות ביפו, 13 ביוני 2020. צ, צילום מסך
כלי הרכב שהוצתו ביפו במהלך הלילה/צילום מסך, צ

המשטרה מסרה כי במהלך הלילה הוצתו פחים ומשאית, מה שפגע בכלי רכב שחנו בסמוך למוקדי האש. כמו כן, בקבוק התבערה שהושלך לעבר מבנה השייך לעירייה גרם לנזק לאחד המשרדים במקום. על פי המשטרה, נמשכות הפעולות לאיתור המציתים.

"לא זו בלבד שהם פגעו ברכוש ובסמלי שלטון, אלא שבהתנהגותם הבריונית הם מפרים את שגרת חיי התושבים, מסכנים חיי אדם ופוגעים ברכוש", נמסר. "המשטרה רואה בחומרה אירועים אלה, והיא פועלת לאיתור המבצעים על מנת למצות עימם את הדין עד תום".

(עדכון ראשון: 16:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully