וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של רפיקי: גורילה מזן נדיר נהרגה בידי ציידים באוגנדה

4 נעצרו בחשד לציד הגורילה שחיה בפארק לשימור בעל חיים בסכנת הכחדה. חקירה העלתה כי מותו נגרם בעקבות חדירת חפץ חד ופגיעה באבריו הפנימיים. לאחר מותו של רפיקי, שהפך לדמות מוכרת באוגנדה, חוששים בפארק לשלומן של גורילות נוספות

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: צוות גן החיות בסינסיטי ירה למוות בגורילה שתפסה ילד בן ארבע שנפל לכלוב)

אחת מהגורילות המוכרות ביותר באוגנדה, רפיקי, נהרג בפארק הלאומי בווינדי בידי ציידים. ארבעה בני אדם נעצרו בחשד להרג גורילת ההרים, שנחשבת למין בסכנת הכחדה. אם החשודים יימצאו אשמים הם צפויים לעונשים שבין מאסר עולם לקנס של 5.4 מיליון דולר.

מחקירה שנערכה באוגנדה עולה כי מותו של רפיקי, בן ה-25, נגרם מפגיעת חפץ חד באיבריו הפנימיים. הוא הוביל להקה של 17 גורילות הרים, בפארק המיועד לשימור מינים בסכנת הכחדה, הרגילות לחיים לצד בני אדם. כעת, עם מותו, עולה חשש לשלומם של חברי הלהקה.

בעולם חיות קצת יותר מאלף גורילות הרים. רשות חיות הבר של אוגנדה תיארה את מותו של רפיקי "מכה קשה מאוד". גורילות ההרים מושכות מבקרים רבים למדינה שרשות חיות הבר שלה נשענת עליהן בכדי לממן את פעילותה. חנג'י אמר כי רפיקי היה פופולרי מאוד בקרב מבקרים בפארק. הוא דווח כנעדר ב-1 ביוני וגופתו התגלתה על ידי צוות חיפוש יום למחרת.

הגורילה רפיקי שנהרג על ידי ציידים באוגנדה. 12 ליוני 2020.. רויטרס
הוביל להקה בת 17 פרטים. הגורילה רפיקי/רויטרס

"מותו של רפיקי מותיר את הלהקה בלתי יציבה וישנה אפשרות שזה יוביל לפירוקה", אמר אמיר חנג'י מרשות חיות הבר של אוגנדה לרשת BBC. "ללא הנהגה, הלהקה יכולה ליפול לידיו של זכר בוגר פראי". בתרחיש כזה, היא עשויה לחדול מלרצות בקשר עם בני אדם, מה שישפיע משמעותית על התיירות באזור.

ברשות עקבו אחר חשוד במעשה עד לכפר סמוך, שם הוא אותר כשברשותו ציוד לציד. הם מסרו כי החשוד הודה שנהג לצוד חיות קטנות יותר בפארק, ביחד עם שלושה בני אדם אחרים, וכי הרג את רפיקי כהגנה עצמית לאחר שתקף אותו. ארבעתם צפויים לעמוד לדין לפי חוק ההגנה על חיות הבר, שחוקק במדינה בשנה שעברה.

עוד בוואלה!

מכה להישרדות המין: ארבע גורילות הרים נדירות מתו מברק

לכתבה המלאה

מינים של גורילת ההרים נחשבים למוגנים ומוחזקים בשמורות בקונגו, רואנדה ואוגנדה. הם חיים בפארק הלאומי בווינדי שבאוגנדה ובכמה פארקים בהרי וירונגה שנמצאים במשולש הגבולות בין המדינות.

בשנת 2018, גורילת ההרים הוסרה מרשימת המינים בסכנת הכחדה קריטית על ידי האיחוד הבינלאומי לשימור הטבע, לאחר שמאמצים כבירים לשימורה, כולל סיורים נגד צייד, השתלמו. כיום היא נחשבת למין בסכנת הכחדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully