וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה להישרדות המין: ארבע גורילות הרים נדירות מתו מברק

שלוש נקבות - אחת מהן בהיריון - וגור, נמצאו עם "פצעים חמורים" בפארק לאומי באוגנדה, שם הן שוטטו כחלק מלהקה גדולה. בסך הכול, נותרו כאלף פרטים בכל העולם. "הפוטנציאל שלהן היה עצום"

גורילת הרים הנמצאת בסכנת הכחדה. chalk van Zuydam, AP
גורילת הרים עם גורה/AP, chalk van Zuydam

ארבע גורילות הרים נדירות, בהן נקבה בהיריון, מתו ממכת ברק באוגנדה. שלוש נקבות וגור נמצאו עם "פצעים חמורים" בפארק הלאומי אמגהינגה, מה שהצביע על כך שהן התחשמלו. ארגון השימור של וירונגה רבתי (GVTC) אמר כי זהו "אובדן גדול עבור המין" הנתון בסכנת הכחדה. בכל העולם יש כאלף גורילות הרים בלבד.

המין חי באזורים מוגנים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, רואנדה ואוגנדה. הארבע שמתו היו חלק מלהקה בת 17 פרטים, שכונה על ידי הרשויות "משפחת הירוואה". היא חצתה את הגבול מרואנדה לאוגנדה בשנה שעברה וחיה בפארק הלאומי שבו התחשמלה.

"זה עצוב ביותר", אמר אנדרו סגויה, מזכ"ל ה-GVTC, לרשת BBC. "הפוטנציאל של שלוש הנקבות להרחבת האוכלוסייה היה עצום", אמר. הוא הוסיף כי 13 החברים ששרדו נמצאו ותזונתם טובה. סיבת המוות הרשמית צפויה להיקבע בתוך שלושה שבועות, אחרי שנלקחו מהגורילות דגימות.

ב- 2018 הוסרה גורילת ההרים מרשימת המינים בסכנת הכחדה, לאחר שמאמצי שימור אינטנסיביים, כולל פעילות נגד ציד בלתי-חוקי, השתלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully