וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורילה קוקו, שנטען כי דיברה בשפת הסימנים, מתה בגיל 46

21.6.2018 / 23:55

המכון שחקר את קוף האדם בקליפורניה מסר כי היא הלכה לעולמה בשנתה. "היא תחסר לכולם", נמסר. על אף שמדענים הטילו ספק בטענות על יכולות התקשור שלה, היא הפכה לסמל להערצה. "לימדה על כבוד לבעלי חיים ועל כדור הארץ שלנו"

שער המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק, ועליו הגורילה קוקו, 1978. אתר רשמי
קוקו על שער הנשיונל ג'יאוגרפיק ב-1978/אתר רשמי

הגורילה קוקו, שלפי הטענות הצליחה ללמוד את שפת הסימנים, מתה בגיל 46 - כך הודיע היום (חמישי) מכון בקליפורניה, שחקר את חייה. "קרן הגורילות עצובה להכריז על מותה של קוקו האהובה", מסר המכון בהודעה, שבה נאמר כי גורילת השפלה המערבית מתה בזמן שישנה.

קוקו הייתה אחת מכמה קופי אדם שהצליחו לתקשר דרך שפת הסימנים, אחרים היו וושו, שימפנזית במדינת וושינגטון, וצ'נטק, אורנגאוטן באטלנטה. שומריה אמרו שהיא הצליחה להבין גם קצת אנגלית.

בעוד שכמה מדענים הטילו ספק בטענה שהיא ידעה לדבר בשפת הסימנים, הגורילה "המדברת" הפכה לשגרירה של הזן שלה, הנתון בסכנת הכחדה בשל כריתת עצים וציד בבית הגידול שלו במרכז אפריקה.

מכון המחקר אמר כי קוקו נגעה ללבם של מיליוני בני אדם, כסמל לתקשורת בין המינים ולאמפתיה. "היא הייתה אהובה והיא תחסר מאוד", מסר המכון.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ עומד, הפעוטה בוכה: שער המגזין "טיים" שמסעיר את העולם
ניסיון חיסול ביבנה: אישה בהיריון וגבר נורו בדירתם; מצבם קשה
הקשיים בדרך להרשעה - והעונש: הקרב של שרה נתניהו רק מתחיל

קוקו משחקת עם גורי חתולים

קוקו נולדה ב-4 ביולי 1971 בשם האנבי-קו ("ילדת זיקוקין", ביפנית) בגן החיות בסן פרנסיסקו. ד"ר פרנסין "פני" פטרסון החלה לעבוד עמה וללמד אותה את שפת הסימנים.

היא הופיעה בתכניות דוקומנטריות רבות ועל גבי שער המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק - פעמיים. באחד השערים, מאוקטובר 1978, היא נראתה כשהיא מצלמת את עצמה במראה במצלמה.
ב-1998 כבשה הגורילה את האיטרנט בעקבות מה שהוגדר כצ'ט "הבין-מיני" הראשון, כשהיא אומרת "אני אוהבת משקאות" דרך מתורגמן שהעביר זאת לאלפי משתתפים ברשת.

"לגיטימי לבכות עכשיו כמו תינוק", כתבה ג'ס קמרון בדף הפייסבוק של הקרן. "החדשות הללו שוברות את הלב שלי. מגיל צעיר הסתקרנתי מקוקו והיא לימדה אותי כל כך הרבה על אהבה, על טוב לב, על כבוד לבעלי חיים ועל כדור הארץ שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully