וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: "בעולם מתוקן דרוקר היה בכלא", גנץ: "עיתונאים ימשיכו לבקר פוליטקאים"

המפלגה פרסמה סרטון בתגובה לתחקיר שפרסם העיתונאי בתכניתו "המקור" ובו הקלטות של אלוביץ' וישועה הנוגעות לתיק השוחד שיוחס לרה"מ. בסרטון האשימה המפלגה את דרוקר בכך שהוא "מבצע משפט שדה פלילי בראש הממשלה". אשכנזי: "אמירה מקוממת"

צילום: דוברות הליכוד

מפלגת הליכוד פרסמה היום (חמישי) סרטון בתגובה לתחקיר שפורסם בתכנית המקור על ידי העיתונאי רביב דרוקר, ובו הקלטות של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק דאז ורעייתו איריס, בשיחות עם מנכ"ל וואלה! NEWS לשעבר, אילן ישועה. בסרטון האשימה המפלגה את דרוקר בכך שהוא "מבצע משפט שדה פלילי בראש הממשלה" וכי "בעולם מתוקן - היה נכנס לכלא על שידור הדלפות פליליות ועל שיבוש הליכי משפט".

במסגרת התחקיר ששודר אתמול בערוץ 13, הובאו הקלטות במסגרת תיק השוחד בו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהן השלושה משוחחים על הטיית סיקור לכאורה באתר. נושא השיחה שעלה - פעולות שעושה ראש הממשלה לטובת בזק.

לאחר פרסום התחקיר, בליכוד פרסמו סרטון תגובה משלהם ברשתות החברתיות, ובו שורת האשמות נגד דרוקר. "פייק 13 מצנזרים את האמת, החלטנו להפסיק לשתוק", נטען. "רביב דרוקר ממשיך גם הערב לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו: משבש הליכי משפט, מאיים על עדי מדינה, הכל במטרה להטות את דעת השופטים. העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר ונותנים לא להשתולל בהדלפות וסחיטה באיומים נגד עדים רק מחזקת התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור".

במהלך מסיבת עיתונאים בנושא עליית התחלואה בקורונה, נשאל נתניהו על התבטאות מפלגתו. "אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא. גם אם הדברים נאמרו זה היה ביטוי לא מוצלח של דוברות שקורה מעת לעת", אמר. "אני רוצה יותר חופש, גיוון ותחרות וזה חסר... לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט וידיחו עדים במשפט".

רביב דרוקר המקור. רשת 13, צילום מסך
"פייק 13". העיתונאי רביב דרוקר/צילום מסך, רשת 13

הסרטון גרר שורה של תגובות, ובראשן ראש הממשלה החליפי בני גנץ, אמר כי "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים - כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך". לדברים הצטרף גם שר החוץ גבי אשכנזי: "האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

גם שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) מתח ביקורת נרחבת נגד הדברים: "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכול כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת".

יו"ר כחול לבן בני גנץ ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
"עיתונאים ימשיכו במלאכתם". גנץ/רויטרס

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) שבעברו היה שותפו של דרוקר לעבודה העיתונאית, התייצב אף הוא לצדו. "הבעיה היא לא שלומו של רביב, אלא המציאות המטורפת שבה ראש ממשלה קורא בגלוי לפגוע בעיתונאים", אמר. בהמשך הפנה אצבע מאשימה לעבר גנץ: "ראש הממשלה החליפי לא ינוקה בכוח גמגומי הטוויטר שלו: בנית לביבי ממשלה, גם אתה שותף וגם אתה אחראי".

דברים ברוח דומה אמר גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. "לאיים לכלוא עיתונאי בכיר לא בדיוק צועק 'אני מנהל יחסים חוקיים עם התקשורת'", מסר.

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully