וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אדרי: המשטרה מעכבת חקירה בחשד לשיבוש עבודת הוועדה למינוי בכירים

11.6.2020 / 10:32

רפי רותם הגיש תלונה לפני ארבעה חודשים, ולפיה צ'יקו אדרי הסתיר בעת שהיה מועמד למפכ"ל את פגישתו עם עורך דינו של חושף השחיתויות. בלו"ז של אדרי שהגיע לוואלה! NEWS הושמטה הפגישה: "ידע שזה אסור". גורם במערכת אכיפת החוק: "מנסים לטייח את התלונה"

עריכה: טל רזניק

חושף השחיתויות רפי רותם הגיש תלונה במשטרה ובנציבות שירות המדינה נגד מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים משה (צ'יקו) אדרי, בחשד לשיבוש עבודת הוועדה למינוי בכירים, בעת שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה בשנת 2018. לטענתו, אדרי הסתיר מהוועדה את הפגישה בין השניים - אותה פגישה שהובילה בסופו של דבר לפסילת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל.

לפי רותם, שאיים אז לחשוף שחיתויות לכאורה שבהן היה אדרי מעורב כביכול, יזם הניצב בדימוס מפגש עם בא כוחו, ביקש לדעת אילו טענות יש לרותם נגדו, לא תיעד את הפגישה בלו"ז הרשמי ולא דיווח עליה לוועדה למינוי בכירים שעסקה אז במועמדותו.

התלונה, שהוגשה בחודש פברואר האחרון במרחב ירקון שעליו פיקד אדרי בעבר, הועברה לעיון המטה הארצי במשטרה ומשם הועברה להמשך טיפול באגף החקירות והמודיעין. למרות שהיא נמצאת כבר זמן רב בידי המשטרה - עד עתה לא נעשו פעולות חקירה מהותיות בתיק, ואדרי אף לא זומן לחקירה.

משה צ'יקו אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, 22 בינואר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, משה צ'יקו אדרי/פלאש 90, יונתן זינדל

מתמלילי עדותו של רותם, שהגיעו לידי וואלה! NEWS, עולה כי ההיכרות בין רותם לבין אדרי ארוכה וקשה. "שימשתי קצין החקירות והמודיעין ברשות המסים 22 שנה עד שחשפתי שחיתויות בתוך הרשות שהובילו למאסרם של מושחתים מתוך רשות המסים, כתוצאה מכך עברתי כל מיני מעצרים הזויים באישורו של מי שהיה מפקד מרחב ירקון במשטרה בזמנו צ'יקו אדרי. נכלאתי בתא מעצר לא חוקי במשך חמישה-שישה לילות לא רצופים. לא נתנו לי אוכל, מים, טיפול רפואי ושינה. כשנודע לי שצ'יקו אדרי רוצה להיות מפכ"ל המשטרה, כתבתי פוסט בתחילת נובמבר 2018 שאני אתלונן בוועדה למינוי בכירים על ההתנהלות שלו בטיוח הפשעים של רות דוד ברשות המסים וההתעללות שלו בי", סיפר לחוקרי המשטרה בעדותו.

לדברי רותם, הפוסט שכתב ב-2018, שבו איים לחשוף שחיתויות שבהן מעורב לכאורה אדרי, הגיע מהר מאוד לידיעתו. אדרי יצר קשר עם עו"ד פיני פישלר, שמייצג את רותם, וביקש להיפגש עמם בבית קפה. שניהם סירבו ועמדו על כך שהפגישה תתקיים במשרד ממשלתי.

עוד בוואלה!

הפיתוי והכישלון: שרשרת הטעויות של אדרי שהסתיימה במבוכה לארדן

לכתבה המלאה

עוד מסר רותם בעדותו במשטרה כי "עו"ד פיני פישלר הגיע לפגישה שנקבעה עם אדרי ב-15 בנובמבר 2018 במשרד לביטחון הפנים בבני ברק. אותה פגישה לא תועדה ביומן". ואמנם, לידי וואלה! NEWS הגיע צילום לוח הזמנים של אדרי מאותם הימים, ושם ניתן לראות כי הפגישה עם פישלר אכן לא נרשמה בלו"ז והוסתרה לכאורה על ידי אדרי גם מעיניי הוועדה למינוי בכירים.

"הפגישה ארכה 40 דקות ובמהלכה ביקש אדרי מפישלר שיספר לו מה הטענות שיש לרפי רותם נגדו", סיפר רותם לחוקר המשטרה, והאשים: "זה דבר פסול, כי זה ניסיון לשיבוש הליכים של ועדה ממלכתית מצד צ'יקו. זאת ועדה שעוסקת במינוי של אדם בכיר במשטרת ישראל - המפכ"ל. כשאדרי הופיע בפני הוועדה, הוא לא סיפר להם על הפגישה שיזם עם עו"ד פישלר ועל התלונות שלי עליו".

רפי רותם, קצין חקירות ומודיעין לשעבר המואשם בהטרדה, העלבת עובד ציבור, איומים ועוד. בית משפט השלום תל אביב. ניב אהרונסון
"אדרי יודע היטב שהפגישה הזו אסורה בתכלית האיסור". רותם בבית המשפט/ניב אהרונסון

רותם הופיע בפני הוועדה יחד עם פרקליטו ושטח בפניהם את טענותיו על אדרי. לדבריו, בוועדה נדהמו למשמע דבריו, וביקשו ממנו לפרט כיצד לטענתו אדרי פגע בזכויותיו, לטענתו תוך ניסיון לטייח את שחיתות ברשות המסים. "השופט אליעזר גולדברג והצוות שלו היו בהלם וביקשו שנרחיב על כל ההיכרות שלי עם צ'יקו אדרי, על הפשעים שהוא טייח ועל האלימות שלו נגדי והמעצרים ההזויים". הוא הוסיף בפני החוקרים: "לימים זו הייתה הסיבה שצ'יקו אדרי לא מונה למפכ"ל משטרת ישראל".

הוא חזר והדגיש: "אדרי יודע היטב שהפגישה הזו אסורה בתכלית האיסור. בין השאר היא נועדה לאיים עליי". חושף השחיתויות אף ביקש מהחוקרים לזמן את אדרי לחקירה ולעימות מולו בתחנה, שבו תכנן רותם להטיח את הדברים בפניו.

"אין שום סיבה לגרור רגליים בתלונה"

עד עתה לא נעשו פעולות חקירה מהותיות בתיק. גורם במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטים אמר כי במשטרה "מנסים להרוויח זמן ולטייח את התלונה. אם אין כוונה לחקור שיסגרו את התיק, זה שהוא נשאר פתוח ומעלה אבק - מעלה שאלות קשות".

רותם אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "משטרת ישראל צריכה לחקור באזהרה את צ'יקו אדרי על שיבוש ועדת גולדברג. אדרי הוא אזרח שווה בין שווים, והוא צריך לשלם על הפשעים שהוא ביצע".

עו"ד פישלר, בא כוחו של רותם, מסר כי "תלונתו של רפי רותם מדברת בעד עצמה והראייה שאנחנו מציגים מתוך יומנו של הנידון הינה ראיית זהב שלא הוצגה בפני ועדת גולדברג". הוא הוסיף כי "העברת התלונה לאגף החקירות והמודיעין מעלה ריח רע של פרוטקציות, שאולי הקולגות יסייעו לניצב בדימוס. השיהוי וגרירת הרגליים בולטים בבחינת דחיית הקץ, כעוד סוג של הנחה לקולגה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
היום מסתיים ב-16:00, הפגישה עם עו"ד פישלר נערכה ב-16:30. הלו"ז של אדרי מאותו היום/מערכת וואלה, צילום מסך

"מדובר במקרה מובהק שבו יש להורות על חקירה מידית וגביית עדויות", טען עו"ד פישלר. "מרשי לא ינוח ולא ישקוט עד שתתברר התלונה כדבעי. אין שום סיבה לגרור רגליים בתלונה כנגד בכיר במשרד לביטחון הפנים מחודש פברואר 2020 עד היום. אין שום סיבה שתלונה כזו תגיע לאגף החקירות והמודיעין ואני לא מכיר פרוצדורה כזו".

"לדעתי מדובר בסוג של פריבילגיה ופרוטקציה, הואיל ומדובר בניצב בדימוס מדובר בהליך המפלה בינו לבין אזרח מן השורה", האשים פרקליטו של רותם. "מדובר במקרה חמור המצריך חקירת משטרה במחוז שהינו מחוץ למחוז תל אביב, שעליו אדרי פיקד בעבר".

עו"ד פנחס פיני פישלר. מוטי קמחי,
"אין שום סיבה לגרור רגליים בתלונה". עו”ד פיני פישלר/מוטי קמחי

בדצמבר 2018 נחשף בוואלה! NEWS כי הניצב בדימוס אדרי, שהיה מועמדו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הסתיר מוועדת גולדברג פגישה לילית שלו עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה כדי לבדוק אתו. גם הבוחנת, חווה יודפת, לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נפגשה עם אדרי וסייעה לו להתכונן.

השופט גולדברג, שהתבשר על החשד לשיבוש עבודת הוועדה בידי אדרי ויודפת, אמר כי אם החשד יאומת, "עניין זה עולה בדרגתו על כל הנושאים האחרים", שבגללם המליצה הוועדה שלא למנות את אדרי למפכ"ל. גם גורמים משפטיים בכירים העריכו כי הפרשה חתמה סופית את סיכויי אדרי להתמנות לתפקיד, בניגוד להמלצת הוועדה.

המשרד לביטחון פנים: "טענות ממוחזרות"

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה כי "משה (צ'יקו) אדרי משמש מעל לשנתיים כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים. הטענה העולה בכתבה נבדקה זה מכבר על ידי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה ונדחתה על הסף". במשרד הוסיפו: "צר לנו על הניסיון לפגוע בשמו הטוב של מנכ"ל המשרד באמצעות מחזור טענות ישנות שלא נמצא בהן דבר. כל הפגישות בנושא ההיערכות למפכ"לות לא הופיעו בלו"ז".

ממשטרת ישראל נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully