וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה חודשי מאסר על תנאי נגזרו על חושף השחיתויות רפי רותם

28.11.2016 / 12:53

על קצין חקירות ומודיעין לשעבר ברשות המסים נגזרו חמישה חודשי מאסר על תנאי בגין העלבת עובד ציבור והטרדה, וארבעה חודשי מאסר נוספים על תנאי בגין הפרת הוראה חוקית. בהחלטתו קבע השופט כי "מותר ורצוי להילחם בשחיתות, אך במסגרת החוק"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) תשעה חודשי מאסר על תנאי על רפי רותם, קצין חקירות ומודיעין לשעבר ברשות המסים שהורשע בעבירות של הטרדה באמצעות מתקן בזק, העלבת עובד ציבור והפרת הוראה חוקית. בגין העבירות של העלבת עובד ציבור והטרדה גזר עליו בית המשפט חמישה חודשי מאסר על תנאי. בגין עבירת הפרת הוראה חוקית נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי.

רותם, שהוכר על ידי מבקר המדינה כחושף שחיתויות, הורשע בחודש שעבר בחלק מהעבירות בהן נאשם. לצד זאת, הוא זוכה מעבירות אחרות של איומים והדחה בחקירה, כמו גם מעבירות של איומים והטרדת עד.

עוד בוואלה! NEWS:
הצרות של החיפאים לא נגמרו: הנזקים שיביא איתו הגשם שאחרי השריפה
"הסברנו לילד למה החבר שלו לא יגיע": בגן הפעוט שמת מחיידק המומים
"עישנו סמים – ואז הוא הרים בימבה ודפק לו בראש": עדות מזירת רצח הנער

רפי רותם, קצין חקירות ומודיעין לשעבר המואשם בהטרדה, העלבת עובד ציבור, איומים ועוד. בית משפט השלום תל אביב. ניב אהרונסון
"הוכר באיחור רב על ידי מבקר המדינה הנוכחי". רותם בבית משפט השלום בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

השופט דניאל בארי כתב בהחלטתו כי "אין מחלוקת שיש חשיבות לחשיפת שחיתויות. הנאשם נפגע לאחר שהתלונן על מעסיקיו. הוא הוכר באיחור רב על ידי מבקר המדינה הנוכחי כחושף שחיתות וזכה להגנה", אך בינתיים, כתב השופט, "הידרדר והפך לדר רחוב. חופש הביטוי הוא ערך מרכזי במשטר הדמוקרטי אולם אינו בלתי מוגבל, מותר ורצוי להילחם בשחיתות, אך במסגרת החוק".

בארי הוסיף כי "זכות לפרטיות ולכבוד הן גם זכויות יסוד. לקחתי בחשבון את הסבל של הנאשם, המעצרים בגין חשדות שהתבררו כלא מבוססים ובשירותו החיובי ושיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ברשות המסים. מעשיו נבעו מאמונה שהתיק ברשות המסים נסגר לא בצדק".

בתום הדיון פנה רותם לשופט. "אדוני, מה אני אמור לעשות? פניתי למח"ש על אלימות והם העבירו את התלונה למשטרה, הנה תראה", אמר רותם. "ראיתי", ענה השופט. "מה אני אמור לעשות?", שאל רותם. "לא יודע", השיב השופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully