וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסברנו לילד למה החבר שלו לא יגיע": בגן הפעוט שמת מחיידק המומים

28.11.2016 / 11:36

ההורים שהגיעו הבוקר עם ילדיהם לגן בגבעתיים, שבו למד הפעוט שמת מחיידק טורף, התקשו להסתיר את ההלם שעדיין אוחז בהם. "צריך לגלות מה בדיוק קרה לו", אמר אחד ההורים. "הילדים מרגישים את המתח באוויר", אמר אחר

עריכה: שניר דבוש

יומיים לאחר מותו של פעוט בן שלוש מגבעתיים מחיידק אלים, הורי הילדים שלמדו איתו בגן חוששים. "הילד הלך לגן היום בתחושה קשה, המחשבה הזאת שזה יכול לקרות לכל ילד בן שלוש מפחידה", אמר לוואלה! NEWS ליאו, שבנו חבר קרוב של הפעוט שמת מהחיידק. לדבריו, "הילדים היו יחד כמה שעות לפני שהפעוט מת באירוע גיבוש של הגן בפארק וכנראה שכבר אז הוא הרגיש לא טוב. מדובר בחוויה לא נעימה". הלווייתו של הפעוט תיערך היום בצהריים בפתח תקווה.

לאחר פרסום ההודעה על מותו של הפעוט הזמין אתמול צוות הגן את ההורים לשיחה. "התכנסנו בשעה 13:00, באה פסיכולוגית ונציגה של מנהל החינוך בעירייה והסבירו את המקרה ונתנו טיפול מונע", הוסיף ליאו. "על הגורמים לגלות מה גרם למותו של הילד. סיפרנו לבננו בן השלוש שהחבר שלו כבר לא יחזור, ילדים בגיל כזה מקבלים משחק וממשיכים הלאה. האחיות שלו, שגדולות יותר, להן היה מאוד קשה לעכל את זה. אני סומך על הגורמים המקצועיים ואני יודע שיעשו הכול כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו. כמה שקשה, אי אפשר להישאר בבית".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: בגלל חשמל סטטי - הרכב עלה באש בתחנת הדלק בגינוסר
פצצות של 10 טון: צה"ל תקף מתקן של דאעש בסוריה
"כך ישראל מודה לנו?": הסיוע הפלסטיני הוצנע בהודעת משרד החוץ

גן לילך, גבעתיים. 28 בנובמבר 2016. מור שאולי
"סיפרנו לבננו בן השלוש שהחבר שלו לא יחזור". הגן בגבעתיים, הבוקר/מור שאולי

שלומי, שגם בתו הפעוטה לומדת בגן, אמר כי "אחרי אירוע מצער כזה אי אפשר לשלוח את הילדים ברוגע לגן, יחד עם זאת קיבלנו תשובות לכל השאלות. יש תמיכה של העירייה, החיים ממשיכים עד כמה שזה עצוב". הילדים וצוות הגן שבאו במגע עם הפעוט בימים האחרונים קיבלו אתמול אנטיביוטיקה וההורים קיבלו טיפול מונע. לדברי שלומי, "הכול עניין של גישה. עצוב להגיד את זה, מדובר בחיידק טורף. אין פתרון וזה המצב".

הוא הוסיף כי "עוד לא המציאו תרופת פלא, לצערי זה לא המקרה הראשון ובטח לא האחרון. צריך להתמודד עם זה". על ההודעה לבתו על המקרה אמר: "הילדה שאלה למה אימא הגיעה לאסוף אותה מוקדם אתמול, אז אמרנו לה שאחד הילדים בגן היה מאוד חולה וניסינו לעדן את זה כמה שאפשר. צריך להגיד את האמת, והילדה שלנו יודעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"למה לא בדקו אם גם לילדים שלנו צריך לתת טיפול?"

גם בגן הסמוך ההורים חוששים, בעיקר בשל העובדה שילדיהם לא קיבלו טיפול תרופתי, למרות שרק קיר מפריד בין שני המתחמים. "אם הצוות קיבל טיפול מונע, למה לא בדקו אם גם לילדים שלנו צריך לתת טיפול כזה?", אמרה איילת שבנה לומד בגן הצמוד. לטענתה, שום גורם רשמי לא יצר קשר עם ההורים כדי להסביר מה קרה או להשיב לשאלות. "לא ברור מה קרה ומה הוביל למוות הטרגי הזה, יותר מיממה לאחר המוות, לא העירייה ולא הגנים יצרו איתנו קשר או יצאו עם הודעה מסודרת על מה שקרה לילד".

גן לילך, גבעתיים. 28 בנובמבר 2016. מור שאולי
"מדובר בחיידק טורף. אין פתרון וזה המצב". הגן בגבעתיים, הבוקר/מור שאולי

לדבריה, הבינה שמשהו חריג קורה כשההורים בגן הסמוך הגיעו אתמול לקחת את הילדים בשעה מוקדמת. "הבנתי שיש בלגן, לא ידענו פרטים. למרות שאין מגע בין ילדים הגנים, מדובר בגנים צמודים מה שעוד יותר מעלה שאלות ודאגות. עוד לא החלטתי אם לשלוח את הילד לגן או לקחת אותו איתי לעבודה. הגעתי לכאן היום לכאן לקבל תשובות ולא אעזוב את הגן עד שלא נקבל תשובות. הילד שלי יודע שחיידק מסוכן פגע באחד החברים שלו ושצריך להקפיד לשטוף ידיים ולשמור על היגיינה וניקיון. סיפרנו לו אתמול שאחד החברים מהגן השני הלך לעולמו".

בת-עמי, אימא נוספת לילד בגן הסמוך, סיפרה כי חלק מההורים נמנעו מלשלוח את ילדיהם לגן הבוקר. "יש לחץ באוויר", אמרה. "אתמול כשמענו על המקרה הקשה, עלו הרבה שאלות ותהיות, מזל שד"ר אינטרנט, ד"ר גוגל ועוד כמה ד"ר אמיתיים ידעו להרגיע". בת-עמי הוסיפה כי "הגננת קיבלה הנחייה ממשרד הבריאות שכל הורה שיש לו שאלה יפנה אליה והיא תקבל את התשובות מהמשרד".

ראשוני. גבעתיים: הורים וילדים חוזרים לגן הפעוט שנהרג מחיידק טורף. מור שאולי
"כשמענו על המקרה הקשה, עלו הרבה שאלות ותהיות". הגן בגבעתיים, הבוקר/מור שאולי

"הילדים שלנו מרגישים את המתח באוויר מאז האירוע המצער. הבת שלי שאלה אותי לגבי כמות המבוגרים שהגיע אל שטח הגנים בשעות הצהריים", סיפרה. "הרבה הורים לא מבינים שתקופת הדגירה של החיידק היא תקופה ארוכה, לאף אחד אין דרך לדעת או לטפל בזה. הייתי רוצה לקבל תשובות מה הוביל למוות הטרגי. צריך להבין את הסיטואציה, לא מגיעים לאיכילוב עם סתם קצת חום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully