וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב ביקש במפתיע להקדים את מועד פרישתו

10.6.2020 / 13:01

השופט איתן אורנשטיין שהיה אמור לפרוש רק בעוד כארבע שנים ביקש להקדים את מועד עזיבתו בנימוק של עומס עצום בניהול המחוזי לצד תיקים כלכליים רחבי היקף. הנשיאה חיות נעתרה לבקשה. בתחילת השנה נקשר שמו לפרשת אפי נוה

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, ביקש היום (רביעי) במפתיע להקדים את מועד פרישתו. אורנשטיין, שהיה אמור לפרוש רק בעוד כארבע שנים, נימק זאת בעומס העצום של ניהול המחוזי בתל אביב לצד ניהול תיקים כלכליים רחבי היקף. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, קיבלה את בקשתו.

בתחילת השנה נקשר שמו של אורנשטיין לפרשות אפי נוה, לאחר שנחשפה התכתבות בין השניים סביב ועדת האיתור שבחרה בו לנשיא המחוזי. בחודש ינואר התיר לפרסום בית המשפט התכתבות שנערכה בין השניים באפריל 2016.

במסגרת ההתכתבות כתב נוה לאורנשטיין: "השבוע אני אצל ועדת האיתור". כשהכוונה היא לוועדת האיתור שבחרה את אורנשטיין לנשיא בית המשפט המחוזי. אורנשטיין השיב לו: "תשמור עליי", ונוה כתב בחזרה: "ברור, אם לא אתה לא הייתי בא לשם בכלל".

ממסרוניו של השופט עולה תוכן שמאשר באופן מובהק את היחסים בין השניים בכל הקשור לוועדה.
"סומך עליך, תעדכן. שבת שלום ותודה רבה", כתב לו אורנשטיין, ונוה השיב פעם נוספת: "אתה הכי מתאים וראוי, ולכן נילחם בשבילך".

השופט איתן אורנשטיין בדיון על הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ביקש להקדים את פרישתו. נשיא המחוזי בת"א/יוסי ציפקיס

לכך השיב אורנשטיין בסמליל "לייק", ונוה המשיך: "אתה תצטרך רק לקיים את ההתחייבות היחידה שסיכמנו, לטובת ציבור הנזיקיסטים (עורכי הדין שעוסקים בדיני נזיקין, כמו נוה עצמו. ד"ד). ששאר הענפים ישתתפו בנטל, עתירות מינהליות, בנקאות, יצוגיות, פלילי, מה שתחליט". אורנשטיין השיב בסמיילי. חודש לאחר מכן אכן מונה אורנשטיין לנשיא המחוזי.

בדצמבר בשנה שעברה הודיעה הפרקליטות לנוה ולשופטת השלום אתי כרייף כי היא שוקלת להעמיד אותם לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי החשד, נוה קידם את מועמדותה של כרייף לכס השיפוט בתמורה למין. הפרשה התפוצצה בעקבות חומרים שהעבירה למשטרה עיתונאית גל"צ הדס שטייף. אותם חומרים הושגו באמצעות פריצה לטלפונים סלולריים של נוה, שנמסרו לשטייף באמצעות אשתו בנפרד, חני. במסגרת הפרשה העניקה הפרקליטות חסינות לשטייף ולחני נוה, וכן למי שביצע את הפריצה בפועל, יולי רוזנברג, שהיה ממובילי מאבק המתמחים נגד נוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully