וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: זוג הולקה מאה פעמים בשל קיום יחסי מין לפני הנישואים

למרות מגבלות הקורונה, גבר ואישה הוצלפו בפומבי במחוז אצ'ה, היחיד במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם שאוכף את חוקי השריעה. בשלב מסוים, המלקות לגבר נפסקו משום שלא יכול היה לשאת בכאב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הלקאה פומבית באצ'ה, בשנה שעברה)

גבר ואישה ממחוז אצ'ה באינדונזיה הולקו מאה פעמים כל אחד אחרי שנתפסו מקיימים יחסי מין לפני הנישואים. העונש שלהם בוצע ביום שישי האחרון מול קהל קטן מהרגיל, בין היתר בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. המחוז הוא היחיד במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם שאוכף את חוקי השריעה, שבמסגרתם מוטלים עונשי מלקות על עבירות כמו הימורים, ניאוף, שתיית אלכוהול ויחסי מין להט"ביים.

העונש יצא לדרך חרף האיסורים על התקהלויות המוניות, כשהרשויות התעקשו על כך שהן נקטו אמצעי בטיחות מספקים כדי למנוע את התפשטות הקורונה. בני הזוג עברו מדידות חום וחבשו מסיכות על פניהם בזמן שהולקו בקני דקל מחוץ למסגד בקצה המערבי של סומטרה. העונש של הגבר הושהה לזמן קצר בשל הכאב, בעוד שעל מלקה נוסף הופעל לחץ כדי שיסיים את ההצלפות באישה.

גבר ממחוז אצ'ה, אינדונזיה, מולקה בפומבי אחרי שנתפס מקיים יחסי מין לפני הנישואים, 5 ביוני 2020. GettyImages
הרשויות התעקשו על ישום העונש. הלקאת הגבר, שישי/GettyImages

"לזוג הצעיר הזה הגיע מאה מלקות מכיוון שהם הפרו את החוק האסלאמי", אמר אגוס קלנה פוטרה, ראש אגף הפשיעה במשרד התביעה במחוז אצ'ה בסאר. גבר אחר שנתפס בחדר במלון עם אישה הולקה 40 פעמים, אך הרשויות חסו על בת זוגו הקטינה.

עשרות תושבים צפו בהלקאות הפומביות, מחזה שזכה לביקורת מצד ארגוני זכויות, אך משך אליו באופן קבוע מאות אנשים לפני פרוץ המגיפה. "לא רבים הגיעו כי היום מכיוון שהם ראו את זה הרבה פעמים בעבר - או שהם חוששים מהנגיף", אמר פייסל, תושב המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully