וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה לצונאמי שהחריב את דרום-מזרח אסיה: "זה עדיין רודף אותי"

26.12.2019 / 15:43

יותר מ-230 אלף איש ברחבי האוקיינוס ההודי נספו באסון ב-2004, שהכה קהילות רבות באינדונזיה, סרי לנקה, תאינלד ומדינות רבות אחרות. "לפעמים אני חולמת שהגל מגיע, אני עדיין מפחדת"

יותר מ-60 בני נהרגו מפגיעת צונאמי בשני איים במדינה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

קהילות ברחבי אסיה מציינות היום (חמישי) את יום השנה ה-15 לצונאמי הקטלני שגבה את חייהם של יותר מ-230 אלף בני אדם ברחבי האוקיינוס ההודי. היה זה אחד מאסונות הטבע הקטלניים ביותר בעולם, שהחל לאחר חג המולד ב-2004, עם רעידת אדמה אימתנית בעוצמה של 9.1 מצפון לאי סומטרה. הרעש האדיר יצר גלי צונאמי, שהגיעו ל-17.4 מטר ושטפו את אזורי החוף הפגיעים באינדונזיה, בסרי לנקה, בהודו, בתאילנד ובתשע מדינות אחרות.

טקסי זיכרון התקיימו במחוז אצ'ה שבאינדונזיה, שבו שוטחו כפרים שלמים ויותר מ-125 אלף איש נספו. מאז האסון שוקם המחוז ברובו, כשיותר מ-25 אלף מבני מגורים, מסחר, ממשלה ובתי ספר נבנו מחדש, על אף שהמחוז נתון בסכנה לרעידות אדמה תכופות.

טקס זיכרון לקורבנות הצונאמי מ-2004 בעיר צ'נאי, הודו, 26 בדצמבר 2019. רויטרס
טקס זיכרון לקורבנות הצונאמי מ-2004 בעיר צ'נאי, הודו/רויטרס

בתאילנד, שבה נהרגו יותר מ-5,300 בני אדם, כולל תיירים שביקרו באיי נופש, ערכו גורמים רשמיים טקס זיכרון וקראו להעלאת המודעות ולחיזוק המוכנות לאסונות. "הממשלה רוצה לשדרג את תקני הבטיחות וליצור מודעות בכל המגזרים, כדי להכין ולהגן על התושבים מפני אסונות", אמר סגן שר הפנים ניפון בוניאמני, בטקס הפתיחה. הוא הוסיף כי 26 בדצמבר סומן כיום הלאומי למניעת תאונות.

בהמשך הניחו גורמים רשמיים זרים במרכז זיכרון במחוז פאנג נגה, כדי לחלוק כבוד לאחיינו של המלך בומי ג'נסן, שרכב על אופנוע ים מול החוף בעת פגיעת הצונאמי.

"זה עדיין רודף אותי, אני זוכרת את זה כל הזמן", אמרה סוואני מליוואן, בת 28, שאיבדה את הוריה וחמישה מקרובי משפחתה, כשהגלים פגעו במחוז פאנג נגה. "לפעמים אני חולמת שהגל מגיע, אני עדיין מפחדת. לפעמים אני רוצה לעבור למקום אחר, אבל זה בלתי-אפשרי. נולדתי כאן, ההורים שלי מתו כאן".

עוד בוואלה!

כשרעידת אדמה חזקה תפקוד את ישראל: חיל הים נערך לתרחיש צונאמי

לכתבה המלאה
הרס במחוז בנדה אצ'ה, אינדונזיה, אחרי צונאמי, 30 בדצמבר 2004. AP
האזור נחרב כמעט לחלוטין. הרס במחוז בנדה אצ'ה, אינדונזיה, אחרי הצונאמי/AP

בנוסף לכך, יתקיים טקס תפילות בין-דתי לזכר הקורבנות המוסלמים, הנוצרים והבודהיסטים. ניצולים מבאן נאם קם, הכפר התאילנדי שנפגע בצורה הקשה ביותר באסון ואיבד כ-1,400 איש, ידליקו נרות זיכרון בשעות הערב.

גם בהודו, שבה נהרגו יותר מעשרת אלפים איש, ובסרי לנקה, שבו נהרגו יותר מ-35 אלף איש, ערכו ניצולים טקסי זיכרון.

טקס זיכרון להרוגי הצונאמי ב-2004, במפרץ בנגל בהודו, 26 בדצמבר 2019. רויטרס
טקס זיכרון במפרץ בנגל בהודו/רויטרס
טקס זיכרון להרוגי הצונאמי ב-2004, בעיר צ'נאי בהודו, 26 בדצמבר 2019. רויטרס
טקס זיכרון בעיר צ'נאי בהודו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully