וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת דיבה נגד ראשת עיריית חיפה ועוזרה: כינה עיתונאית "מטורפת"

8.6.2020 / 10:14

ניר שובר, העוזר של ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם, הסתבך פעם נוספת בעקבות אמירות מקוממות כלפי עיתונאית שסיקרה ישיבה של העירייה. בשל כך, תוגש תביעה נגד ראשת העיר והעוזר שלה בסך של כ-140 אלף שקל. בעבר כבר נאלץ לשלם פיצוי לסגן ראש העיר לשעבר, בגין השמצות

-

העוזר של ראשת העיר חיפה, ניר שובר, שוב הסתבך באמירות מקוממות והפעם גרר להסתבכות שלו גם את ראשת העיר עצמה - כך עולה ממכתב התראה לפני תביעת לשון הרע מטעם העיתונאית החיפאית טלי ליבמן, שנשלח לשובר ולראשת העיר, ד"ר עינת קליש רותם.

הרקע לתביעה הוא אירוע שקדם לישיבת מועצת העיר חיפה ביום שלישי לפני כשבועיים. ליבמן היתה שם כדרכה, כדי לסקר את הישיבה עבור "ידיעות חיפה" אבל אז נמסר לעיתונאים כי נאסרת עליהם הכניסה. לפי ההתראה לפני הגשת תביעת לשון הרע ששיגרו פרקליטיה של ליבמן, אל ראשת העיר חיפה הם מתעתדים לתבוע 142,446 שקלים, סכום הפיצוי המירבי ללא הוכחת נזק כקבוע בחוק.

ליבמן ביקשה את תשובתה של ראשת העיר לפשר סגירת הישיבה, ולטענתה בשלב זה החל שובר לצעוק עליה בנוכחות ראש העירייה, חברי מועצת העיר, עיתונאים ואחרים. עובדי העירייה מיהרו לסגור את דלת אולם הישיבות, וסדרן מנע את כניסת העיתונאים שנותרו במבואה, בעוד שראשת העיר, נבחרים ובעלי תפקידים בעירייה המשיכו פנימה.

עוזר ראש העיר, ניר שובר- שביתת עיריית חיפה, 6 בפברואר 2018. יואב איתיאל
הסתבך שוב. עוזר ראש העיר, ניר שובר/יואב איתיאל

בזמן שהעיתונאים המתינו בחוץ, התפתחו דין ודברים בין ליבמן לבין שובר. במהלך חילופי הדברים נשמע לכאורה עוזר ראשת העיר משמיע אמרות פוגעניות כלפי העיתונאית, כינה אותה "מטורפת", והוסיף: "את עוד פעם על סמים? תלכי מפה מטורפת. כל העיר מדברת עליך". לאחר מכן, לדברי נוכחים במקום, בהם גם עובדי עירייה, המשיך שובר לדבר על ליבמן, שלא בנוכחותה. "היא גועל נפש. יש אלוהים והוא ישלם לה. היא אישה רעה ויש אלוהים".

עורך הדין אורי שילה, המייצג את ליבמן, אמר כי "הדברים שלכאורה נאמרו אלו נאצות ודברי כזב קשים". הוא הוסיף כי הדברים אמרו בפני הציבור שנכח במקום בכדי להפריע לעבודתה העיתונאית ובמטרה "לפגוע, להשפיל ולבזות" אותה בכוונה תחילה. עו"ד שילה הוסיף כי הדברים "הותירו אותה המומה ופגועה אל מול הקהל הגדול שהיה במקום".

עוד בוואלה!

עוזר ראשת העיר חיפה תובע ספק לשעבר: "מאיים ומשמיץ אותי"

לכתבה המלאה

זו לא הפעם הראשונה ששובר בן ה-36 מסתבך בתביעת לשון הרע. באפריל אשתקד פסק בית משפט השלום בחיפה כי עליו לשלם 24,500 שקלים לסגן ראש העיר לשעבר שמואל גלבהרט בן ה-75, שתבע את שובר בגין קללות והשמצות ברשתות החברתיות. לדברי גלברט, הקללות מצדו של שובר הגיעו מבלי שאי פעם פנה אליו, הזכיר אותו או בכלל הכיר אותו.

לשובר יש גם חשבון פתוח משלו עם אחד הספקים ששימשו אותו בקריירה הקודמת שלו, כבעלים של בית קפה בחיפה. אורן בוקור, הספק שטען כי שובר נותר חייב לו כספים, כינה אותו בפייסבוק "גנב ונוכל שחייב סכומי עתק לספקים". הוא הוסיף תמיהה: "אם הוא כשל בניהול בית קפה קטן ורימה עשרות אם לא מאות אנשים, למה ולמי הוא בדיוק יכול לייעץ".

עינת קליש רותם ראש העיר חיפה בבית הדין האזורי בחיפה 9 בפברואר 2019. יואב איתיאל
ראשת העיר עינת קליש רותם/יואב איתיאל

שובר טוען מנגד כי הפרסומים של בוקור אינם נכונים, שקריים ופורסמו ברשעות ובזדון. הוא פתח באפריל אשתקד בהליכים משפטיים נגד הספק, שבריאיון לוואלה! NEWS אמר כי "הוא אכן רמאי ואכן נוכל". בשיחה היום חזר בוקור ואמר כי הוא עומד מאחורי הדברים. ההליכים המשפטיים עדיין מתנהלים במישור הפלילי והאזרחי.

בניגוד להסתבכויות הקודמות של שובר, הפעם גם ראשת העיר נדרשת לקחת אחריות על הדברים שיוצאים מפיו של העוזר שלה. "מאחר ואנשי הצוות הבכירים של ראש העירייה ואחרים נכחו במקום, שמעו את הדברים ולא הפסיקו את דברי הבלע שצעק מר שובר בגנות שולחתי, המסקנה היא שמר שובר, שפעל כפי שפעל במסגרת עבודתו, ניאץ את שולחתי בידיעה וברשות של ראש העירייה ושל אנשי הנהלת העירייה".

סכום דומה של 142,446 שקלים תובע "רדיו צפון" בתביעת לשון הרע שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בחיפה נגד אותה העיתונאית, בגין פוסט שפרסמה בפייסבוק כביקורת נגד משדר "רדיו צפון מצדיע ללוחמי הקורונה של עיריית חיפה". טרם הוגש כתב הגנה. ניר שובר בחר שלא להגיב לידיעה. מעיריית חיפה נמסר לקונית בתגובה בשמו, בשם ראשת העיר ובשם העירייה כי: "ההליכים יתבררו בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully