וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילל והשמיץ: עוזר ראשת העיר חיפה ישלם עשרות אלפי שקלים

5.4.2019 / 11:06

ניר שובר ישלם 24,500 שקלים לסגן ראש העיר לשעבר גלבהרט בגין התבטאויותיו ברשתות החברתיות. בין היתר כתב העוזר הדעתן על האדריכל: "לא להקשיב לו, הוא סנילי". שובר לא הכחיש, אך טען: "90% מהדברים שכתבתי הוצאו מהקשרם"

ניר שובר. אתר רשמי
מוכר כדעתן היורה את אמרותיו לכל הכיוונים. ניר שובר/אתר רשמי

בית משפט השלום בחיפה קבע בשבוע שעבר כי ניר שובר, עוזר ראשת העיר חיפה, ישלם לשמואל גלבהרט, לשעבר סגנו של ראש העיר וראש מינהל ההנדסה בעיר, פיצוי בסך 24,500 שקלים בגין התבטאויותיו כלפיו. האדריכל גלבהרט, בן 74, תבע את שובר בגין רצף קללות והשמצות ברשתות החברתיות, לאורך תקופה ארוכה. זאת, לדברי גלבהרט, מבלי שאי פעם פנה לשובר, הזכיר אותו, או בכלל הכיר אותו.

שובר, בן 35, מכהן כיום כעוזר אישי בשכר של ראשת העיר חיפה עינת קליש-רותם והיה מועמד מטעמה למועצת העירייה. הוא אף שימש כראש המטה בחיפה של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי. שובר מגדיר את עצמו כפעיל מוביל בפייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים ומוכר כדעתן היורה את אמרותיו לכל הכיוונים. במשך תקופה ארוכה התנצח בפייסבוק מול גלבהרט, היום פעיל סביבה ובעצמו דעתן לא קטן.

שמואל גלבהרט. אתר רשמי
מסע הכפשה אישי. שמואל גלבהרט/אתר רשמי

אולם גלבהרט טען כי שובר חצה קווים אדומים כשהשתמש נגדו בביטויים מכאיבים כמו: "גועל", "כלב בן כלב", "גלבהרט אתה דפוק", "איש רע אתה עושה נזק לחיפה", "כולם פה בעיר שונאים אותו", "האיש הזה מסוכן" ועוד. באחת ההתבטאויות הכואבות במיוחד נכתב: "לא להקשיב לאיש, הוא סנילי". הביטוי קיבל אחר כך חיזוק לעגני בכתב ההגנה: "התובע כנראה עקב גילו שכח את גילו". בבית המשפט שובר לא הכחיש דבר בפרסומים שיוחסו לו, אך טען כי "90% מהדברים שכתבתי הוצאו מהקשרם".

באמצעות עו"ד יואל גולדברג שייצג אותו, טען שובר כי לא הייתה בדברים כוונת זדון, וכי מדובר בחליפת דברים בתום לב על רקע ויכוח ציבורי, פוליטי, ענייני ולא אישי. עוד הוסיף כי באמירות המקוממות את גלבהרט אין משום פגיעה בו. בטיעוניו הוא אף ציטט מפסק דין אחר הקובע כי "קללות וגידופים מהווים לצערנו חלק מהחיים החברתיים במדינה", ולפיכך "קיים חשש שהכרה שיפוטית גורפת בגידופים כלשון הרע תביא להצפת בתי המשפט בתביעות שזו עילתן", וכן כי "ככל שהשימוש בגידופים שכיח יותר, כך נעשית פגיעתם לקשה פחות".

עו"ד עופרה וולקוב, ממשרד עורכי דין משה כהן שייצגה את גלבהרט, דחתה את הטענות וטענה מנגד כי מדובר במסע הכפשה אישי שלא רק ששובר לא התנצל בגינו, אלא אף ביקש למנוע את פרסום פסק הדין אודותיו.

השופטת הדס שכטר-ישראלי, שחייבה את שובר בתשלום הפיצויים, דחתה גם היא את הבקשה. "לא מצאתי כי הוצג בסיס משפטי או נימוק רלוונטי אחר כלשהו, בנסיבותיו של המקרה דנן, מכוחו יש להורות על איסור פרסום", קבעה.

ניר שובר שהתבקש לתגובה בחר שלא להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully