וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה האוצר לחילוץ אל על: הלוואה של רבע מיליארד דולר והנפקת מניות

קינן כהן, כתבנו לענייני תחבורה ותעופה

7.6.2020 / 14:37

במסגרת המתווה לסיוע בעקבות משבר הקורונה, הציעו באוצר לחברה כי הסכום יתחלק כך ש-250 מיליון דולר יינתנו דרך הלוואות בערבות המדינה, ו-150 מיליון יגויסו על ידי החברה באמצעות הנפקת מניות. ההצעה תידרש לאישור גורמים בחברה ובממשלה עד שתאושר באופן רשמי

אל על מטענים תפעיל טיסות מטען מטורקיה עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה/דוברות אל על

(בווידאו: אל על החליטה שתפעיל טיסות מטורקיה עם ציוד למלחמה בקורונה, בחודש שעבר)

אל על הודיעה היום (ראשון) כי היא קיבלה ממשרד האוצר הצעה למתווה סיוע על סך 400 מיליון דולר, בעקבות משבר הקורונה. על פי המתווה, הסיוע הכספי יתחלק כך ש-250 מיליון דולר יגיעו דרך הלוואות בערבות המדינה ו-150 מיליון דולר יגויסו על ידי החברה באמצעות הנפקת מניות, כשבנוסף סוכם כי המדינה תקנה מהחברה את המניות שלא יירכשו בהנפקה.

המתווה ייכנס לתוקף בכפוף לאישור החברה, הממשלה וועדת הכספים של הכנסת. בנוסף, הוא תלוי בהסכמה בין המלווים לבין המדינה על תנאי הערבות, ובהצלחת ההנהלה והעובדים להגיע לחתימה על הסכמים קיבוציים, שישקפו את ההתייעלות הנדרשת מהחברה.

בחודש שעבר, פרסמה אל על את סיכום הוצאותיה הכספיות לשנת 2019, שבו נכתב כי קיים ספק לגבי עתידה של חברת התעופה. כחלק מהדוחות, דיווחה החברה על המשא ומתן המתנהל עם האוצר לקבלת חבילת הסיוע בסך 400 מיליון דולר, ופירטה על חשיבותו להמשך פעילותה.

מטוס של אל על בשדה התעופה בן גוריון 15 בנובמבר 2018. פלאש 90, פלאש 90
"הסיוע חיוני להמשך פעילות החברה". מטוס אל על/פלאש 90, פלאש 90

"היות שקיימת אי-ודאות בקשר להשלמת קבלת הסיוע, שהינו חיוני על מנת לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות המשבר בשלב זה, להערכת החברה קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי", נכתב באותם דוחות.

כמה ימים לפני כן, הציע משרד האוצר מתווה אחר לסיוע לחברה להיחלץ מהמשבר הפיננסי, שלא יצא לפועל בשל סירוב הבנקים. חבילת הסיוע הותנתה בהזרמת הון מצד בעלי החברה בהיקף של 100 מיליון שקלים, הסכמה של בנק מסחרי להעניק לחברה הלוואה בערבות המדינה בשיעור של כ-80%, וחלוקת סיכונים שוויונית בין המדינה לבנק.

כמו כן, נאמר כי היא תלויה בביצוע התייעלות נוספת בחברה בהיקף של 50 מיליון דולר, לפחות בכל שנה והסכמה מראש של העובדים לתכנית ההתייעלות, לצד מגבלות נוספות. עוד הוצעה פריסה מחדש של החוב למלווים בהיקף של 150 מיליון דולר, שעבוד מניות החברה כנגד הלוואה ומגבלות נוספות על בעלי עניין, שכר דירקטורים וכן משיכת דיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully