וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58 נדבקו בקורונה ביום, כ-16 אלף עובדי הוראה ותלמידים בבידוד

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המקרים המאומתים של הידבקות בנגיף עלה מאז חצות ל-17,752, מתוכם 2,407 חולים פעילים. במערכת החינוך נדבקו בסך הכול 330 תלמידים ומורים ונסגרו 106 בתי ספר בכל הארץ. "ממשיכים לקיים הערכות מצב ולנטר את התחלואה", מסר משרד החינוך

אתר רשמי

58 נדבקים חדשים אובחנו בנגיף הקורונה מאז חצות אתמול (שבת) - כך עולה מנתוני משרד הבריאות, לאחר 7,648 הבדיקות שבוצעו אמש. בכך, מספר המקרים המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה עלה ל-17,752, מתוכם 2,407 חולים פעילים ו-21 מונשמים.

המגיפה מורגשת בין היתר במערכת החינוך, שבה אותרו 330 נדבקים בקורונה. עד כה, 106 מוסדות חינוך נסגרו מחשש להתפשטות הנגיף, אולם במשרד החינוך הבהירו כי יותר מ-99% מכלל מוסדות החינוך ממשיכים לפעול כרגיל. המוסדות הסגורים מהווים רק 0.42% מכלל המוסדות. "מערכת החינוך ממשיכה בשגרת לימודים תוך טיפול מידי ושיטתי בבעיות נקודתיות", מסר המשרד. "עם גילוי של תחלואה סוגרים את המוסד החינוכי, נוקטים בבידוד מניעתי, מבצעים בדיקות ובסוף חוזרים לשגרה".

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
7,648 בדיקות בוצעו היום. מתחם היבדק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

בתוך כך, עדכנה אתמול בערב עיריית שדרות על כמה בתי ספר שנסגרים בשל התפשטות הקורונה: בית הספר הרא"ה ייסגר בשל הידבקות תלמיד וכלל תלמידי המוסד החינוכי נשלחו לבידוד עד לתאריך 17 ביוני. בנוסף, בדיקות יבוצעו לכל 350 התלמידים והצוות החינוכי; בבית ספר מקיף כללי ע"ש גוטוירט אומתו תשעה חולים, וכלל הצוות והתלמידים נשלחו לבידוד עד ל-14 ליוני; בבית ספר יסודי "תורני מדעי" התגלה חולה אחד מאומת ועל כן תלמידי א'-ג' יישלחו לבידוד עד ל-14 ליוני ותלמידי ד'-ו' לא ישובו ללימודים לפי שעה; בבית ספר יסודי "מדעים אלון" לא אובחנו חולים, אך הוא יישאר סגור עד להבוקר - אז תתקיים הערכת מצב עירונית.

במקביל, הלילה הודיע ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, על סגירתם החל מהבוקר של חמישה בתי ספר במועצה האזורית, בהם יסודי נועם תושיה, אולפנת צביה, נריה בנים, נריה בנות וישיבת בית יהודה, לאחר שהתגלה מקרה מאומת של תלמיד שבא במגע עם תלמידים מבתי הספר בהסעה האזורית. התלמידים והצוותים הורו להיכנס לבידוד ביתי.

עוד בוואלה!

משרד החינוך מעודד שילוב למידה מרחוק ולמידה פיזית בחטיבות ובתיכונים

לכתבה המלאה

בעקבות מקרי ההידבקות במוסדות החינוך, 16,327 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד ביתי. מניתוח הנתונים עולה כי מרבית החולים - 56% - הם מהעיר ירושלים, מתוכם 80% מהגמנסיה העברית, בה נמצאו 148 נשאים של הנגיף. בתי הספר ימשיכו לשמור על כללי הזהירות הכוללים עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק ככל הניתן.

המשרד מסר כי הוא "ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת החינוך באופן שיטתי וסדור. לצד זה הוא ממשיך להוביל מדיניות טיפול ברורה כדי להמשיך את שגרת הלימודים, ובתוך כך לאפשר את פעולתו התקינה של המשק הכלכלי בישראל".

אחד המקרים האחרונים של התפשטות הנגיף אירע בבית האבות "אחוזת אייל" שבאזור אור יהודה, בו נמצאו שישה דיירים ושני אנשי צוות חולים. רק הבדיקה השנייה אימתה את החשש שהם נדבקו בקורונה, אף על פי שבבדיקה הקודמת שעברו התקבלו תוצאות שליליות. ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה, כתבה לתושבים בעמוד הפייסבוק שלה כי "אנו נמצאים עם הנהלת המקום בקשר שוטף, וכך קרה גם הבוקר כשבהנחייתי מנכ"ל העירייה, אלי אהרוני, יצר עימם קשר ואנו נסייע להם בהתמודדות עם כל מה שנדרש".

(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully