וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרים בארה"ב הושעו על דחיפת מפגין. 57 מעמיתיהם פרשו כאות תמיכה

6.6.2020 / 12:31

התקרית בבאפלו, ניו יורק, עוררה סערה, אחרי שפעיל חברתי בן 75 הוטח לקרקע ופונה במצב קשה לבית החולים. עם זאת, יחידה שלמה בכוח המקומי עזבה את צוות החירום במחאה על ההשעיה. "הם עשו את עבודתם", אמר האיגוד המקומי. המושל קורא להדיח אותם

עריכה: שאול אדם

שני שוטרים ממשטרת באפלו, ניו יורק, הושעו מתפקידיהם אחרי שתועדו דוחפים באלימות מפגין בן 75. בתגובה, יחידה טקטית שלמה בכוח, המונה 57 שוטרים, פרשה כאות תמיכה בשניים שתועדו מטיחים לקרקע את אותו מפגין. הוא דימם מראשו ופונה לטיפול בבית חולים במצב קשה.

התקרית התרחשה ביום חמישי, בזמן ההפגנות ברחבי ארצות הברית על הרג העצור השחור גורג' פלויד ועל אלימות המשטרה. עם זאת, גם במהלך המחאות עצמן נרשמו ותועדו כמה מקרים של הפעלת כוח מופרזת מצד השוטרים. על פי העיתון באפלו ניוז, חברי היחידה הטקטית פרשו מצוות תגובת החירום, אך לא מהמשטרה עצמה.

"העמדה שלנו היא שאותם שוטרים בסך הכול מילאו את הפקודות של סגן מפקד המשטרה ג'וזף גראמגליה לפזר את הכיכר", אמר ג'ון אוונס, נשיא איגוד השוטרים המקומי. השוטרים אכפו את העוצר שהוטל על מנת לעצור את המהומות. "אין התייחסות ספציפית לפנות את הכיכר מגברים בין 50 ומטה או בני 15 עד 40. הם בסך הכול עשו את עבודתם. אני לא יודע כמה מגע היה. להערכתי, הוא החליק. הוא נפל אחורה".

תיעוד מבאפלו: שוטרים דחפו מפגין בן 75. רויטרס
המפגין בן ה-75 נדחף באלימות, השבוע/רויטרס

עם זאת, מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו אמר אתמול כי צריך לפטר את שני השוטרים וקרא לחקור את התקרית ולשקול את האפשרות להעמיד לדין את השניים.

ראש עיריית באפלו, ביירון בראון, מסר כי "אנחנו יכולים לאשר שיש תכניות חירום לשמור על פעילות המשטרה ולהבטיח את ביטחון הציבור בקהילה שלנו". הוא הוסיף כי משטרת באפלו ממשיכה לעבוד יחד עם רשויות אכיפת חוק אחרות.

בתחילה נטען בהצהרה מטעם המשטרה כי המפגין, שזוהה בתור מרטין גוגינו, "מעד" ונפל במהלך עימות עם המפגינים. עם זאת, בהמשך אמר הדובר ג'ף רינלדו כי ההצהרה נמסרה מטעם שוטרים שלא היו מעורבים ישירות בתקרית.

על פי ארגון מקומי, גוגינו הוא פעיל חברתי ותיק בעיר. "הוא לחם ללא לאות במשך שנים בכל סוגי האי-צדק עבורנו ועבור תנועות פעילים אחרות", נמסר מהארגון Push, הפועל לדיור בר-השגה. הארגון גינה את המשטרה על היחס כלפי גוגינו, שנותר מאושפז במצב יציב בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully