וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת בוץ עוצמתית בנורבגיה סחפה 8 בתים לים: "אירוע של פעם ב-50 שנה"

בעיירה הצפונית אלטה נקלעו בשבוע האחרון לתופעת טבע שהיוותה סכנה לקיומה ולשלום תושביה. מפולת בוץ שהגיעה לגובה 650 מטרים ורוחב 150 מטרים הביאה להרס נרחב וסחפה מבנים אל הים. כל התושבים פונו לפני האסון, וכוחות ההצלה הצליחו לחלץ כלב שנלכד בין ההריסות

שמונה בתים נסחפו לים ביום רביעי האחרון, במפולת בוץ עוצמתית שאירעה בעירייה אלטה שבצפון נורבגיה. אנדרס ביורדל, מהנדס אגף מקורות המים והאנרגיה בנורבגיה, אמר כי המפולת נראתה לו כאילו הייתה "מגלשת חימר גדולה", כשהגיע לזירת האירוע לאחר שהוזעק לשם.

לדבריו, המפולת הגיעה לגובה 650 מטר ורוחבה 150 מטר. מתוך שמונת המבנים שנהרסו, ארבעה בקתות משמשות למגורים בסופי שבוע. עם זאת, איש לא נפגע וכל האנשים פונו מהמבנים לפני המפולת.

ביורדל הוסיף כי מפולות בוץ בסדר גודל כזה "כמעט ולא מתרחשות בנורבגיה, אולי אחת לשנתיים". לדבריו, "כאן באלטה מפולת לא אירעה במשך 50 או 60 שנה, ומעולם לא הייתה מפולת גדולה כל כך".

מפולת בוץ עוצמתית בנורבגיה סחפה שמונה מבנים לים. 5 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
התושבים פונו לפני המפולת. האסון בעיירה אלטה, השבוע/רויטרס, רויטרס

גורמים רשמיים אמרו כי הם עתידים לבצע מעקב על תנודות ביבשה ועל פני הים והקרקעית בימים הקרובים, מחשש למפולות נוספות. בשבוע הבא יחלו פקחים לבצע מדידות בקרקע. עיריית אלטה, שנמצאת במחוז פינמארק הצפוני ביותר במדינה, ידועה ביערות, בהרים, בנופי החוף, ובאורות הצפון הנצפים בה.

עוד בוואלה!

החטיפה, החיפושים והרוצח הפדופיל: 13 שנות ההיעלמות של מדלן מקאן

לכתבה המלאה
מפולת בוץ עוצמתית בנורבגיה סחפה שמונה מבנים לים. 5 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
"מגלשת חימר גדולה". המפולת בעיירה אלטה, השבוע/רויטרס, רויטרס

"נראה כי התושבים לא היו באזור כשזה קרה", אמר קצין המשטרה המקומי טורפין הלברי לסוכנות הידיעות הנורבגית NTB. תושבים מהעיירה תיעדו את הרגעים שבהם הקרקע שמתחת לבתים, נסחפה ופרקה בתים ואדמה אל תוך המים. פסולת רבה נותרה על המים.

הכלב שחולץ ממפולת הבוץ בנורבגיה. 5 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
"הכלב נסחף לים, אך הצליח לשחות לחוף". הכלב שחולץ מהמפולת בעיירה אלטה, השבוע/רויטרס, רויטרס

כלב בן שנה ששמו ריה, חולץ משטח המפולת על ידי מסוק הצלה צבאי והתאחד עם בעליו, כך מסרו כוחות החילוץ המקומיים. הלברי אמר כי "הכלב נסחף לים, אך הצליח לשחות לחוף ושרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully