וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 מוסדות נסגרו מתחילת היום בשל הקורונה: "משרד החינוך איבד שליטה"

מספר התלמידים ועובדי ההוראה שנמצאו חיוביים לנגיף עלה ל-301, ו-13,696 נכנסו לבידוד. משרד הבריאות עדכן כי זוהו 118 נדבקים ביממה האחרונה. יו"ר ארגון המורים טען שהממשלה התרשלה כשלא ביצעה בדיקות המלמדות אם ניתן לפתוח מחדש את מערכת החינוך: "המגיפה מרימה ראש"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

34 בתי ספר וגנים בגוש דן, ירושלים, אזור השרון ודרום הארץ נסגרו היום (חמישי) מחשש להתפשטות מגיפת הקורונה, לאחר שמורים ותלמידים נדבקו בנגיף.

לפי נתוני משרד החינוך, מספר נשאי נגיף הקורונה במערכת החינוך עלה ל-301 תלמידים ועובדי הוראה, ובסך הכל 13,696 נמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לנגיף. לאור ההתפתחויות, מספר בתי הספר והגנים שסגרו את שעריהם עלה ל-87.

משרד הבריאות עדכן כי 118 מקרי הידבקות נוספים זוהו ביממה האחרונה, וסך הנדבקים עומד על 17,495. מספר המונשמים ירד ל-23, מתוך 30 חולים שמצבם קשה. עד כה החלימו מהנגיף 15,013 מהנדבקים, כשמספר החולים הפעילים עומד על 2,191, עלייה של 88 מאתמול. מניין המתים נותר ללא שינוי, 291 בני אדם.


לנתוני התחלואה המלאים במערכת החינוך

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
77 בתי ספר וגנים נסגרו בעקבות תחלואה בקורונה. תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בירושלים, שם החלה התפרצות התחלואה בגמנסיה העברית, נסגרו עד כה 17 מוסדות חינוך, בהם 15 בתי ספר ושני גני ילדים. מוסדות חינוך נסגרו גם בגבעת זאב, מגילות, עין גדי, מעלה אדומים שלעביה והרטוב.

בתל אביב נסגרו עשרה בתי ספר ושלושה גנים, 13 מוסדות בסך הכל. כמו כן, נסגרו שני בתי ספר בבת ים בעקבות הידבקות של תלמידות. בגבעתיים נסגר תיכון בית צבי, ובחולון נסגר בית הספר "חט"ב קציר". בבני ברק נסגר מוסד אחד, בית יעקב בית מלכה, ובית הספר היסודי החרדי לבנות "אהבת ציון" בפתח תקווה, שבו התגלתה מורה שנדבקה בנגיף, נסגר גם הוא. מקרי הדבקה אובחנו גם בבית ספר בחדרה ובגן ילדים בדבוריה, שנסגרו בשל כך, וגן נוסף נסגר באור יהודה.

התחלואה במערכת החינוך הגיעה גם ליישובי הדרום. בבאר שבע נסגרו תשעה מוסדות חינוך בסך הכל, מתוכם חמישה בתי ספר וארבעה גנים. באשדוד נסגרו שלושה גני ילדים ובית הספר החרדי "בית יעקב החדש", בנוסף לשני בתי ספר באשקלון. כמו כן, שבעה מוסדות נסגרו בחורה בשל הידבקות בקורונה, בהם שלושה גנים וארבעה בתי ספר, וברהט נסגרו שלושה מוסדות בסך הכל. כמו כן, שני מקרי הדבקה נמצאו גם בערערה, שניים בכסייפה.

עוד בוואלה!

נתניהו בתום הערכת מצב: כל מוסד חינוכי שתאותר בו תחלואה - ייסגר

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"המגיפה מרימה ראש". בדיקות קורונה בבאר שבע/ראובן קסטרו

יו"ר ארגון המורים רן ארז האשים את משרד החינוך בהתפרצות הקורונה בגנים ובבתי הספר ברחבי הארץ. "ממשלת ישראל בכלל ומשרד החינוך בפרט איבדו שליטה על המערכת מאז הופסק הלימוד המקוון, והתלמידים והמורים שבו לבתי הספר מבלי לבצע בדיקות המלמדות האם ניתן בכלל לפתוח את המוסדות", אמר ארז. "המגיפה מרימה ראש".

ארז הוסיף כי "בימים אלה, מנהלים קבלו עצמאות לנהל את בתי הספר על פי שיקול דעתם וכך גם ראשי רשויות. לכאורה, לאוטונומיה זו ייחלו המנהלים מזה שנים רבות ולכאורה עליהם לשמוח שסוף סוף משרד החינוך הגשים את חלומם והעניק להם אוטונומיה זו. אולם אליה וקוץ בה, כי משרד החינוך מאבד שליטה ומעביר את האחריות למנהלים".

יו"ר הארגון פנה למנהלים ואמר כי "תפקידכם לשמש ככרית ספיגה של כל תביעה וכל נזק שייגרם כתוצאה מכך. מעתה, אין מדובר בהחלטות ובנהלים של משרד החינוך, אלא בהחלטות ובאחריות שלכם לנזקים, אם יהיו". לדבריו, "הגיעו כבר פניות ממשרדי עורכי דין המזהירים מפני תביעות שיוגשו על ידם בשם נפגעים". ארז הדגיש כי ארגון המורים ייתן הגנה משפטית לכל מנהל שייתבע. "אני מקווה שלא יהיה צורך בכך, אך היו זהירים שבעתיים", אמר.

ביה"ס מקיף ו' בבאר שבע נעול משעריו בעקבות היקף התחלואה בקרב התלמידים (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
נעל את שעריו. בית הספר מקיף ו' בבאר שבע/ראובן קסטרו

ברקע החשש מהתפרצות נוספת במערכת החינוך, הבהיר ועד הגנים הארצי כי הוא מתנגד נחרצות להצעת ההסתדרות לחזור לשיטת הקפסולות בגני הילדים. "נראה שלא עבר זמן רב, וכבר שכחו את כשלונן של הקפסולות בהיבטים בריאותיים ו/או תעסוקתיים. נזכיר כי הגננות עוברות בין קבוצה לקבוצה ואינן עובדות בקפסולות ולכן זה חסר משמעות", נמסר מהוועד. "שיטת הקפסולות המוצעת איננה יעילה במאום. יש גם לזכור, כי תוכנית הלמידה מרחוק בגני הילדים נחלה כישלון חרוץ". לצד זאת, הוועד קרא להקטין את כיתות הגנים.

כמו כן, שורת מוסדות חינוך ורשויות מקומיות הודיעו בימים האחרונים כי יקבלו בעצמם החלטה על אופי הלימודים נוכח העלייה בתחלואה, ללא קשר להחלטת הממשלה.

ביצוע בדיקות קורונה ע"י קופ"ח כללית לצוות ולתלמידות אולפנת צביה באשקלון אחרי שתלמידה מהמוסד אובחנה חיובית לקורונה.. קופת חולים כללית, אתר רשמי
בדיקות קורונה לתלמידים באשקלון/אתר רשמי, קופת חולים כללית

אמש הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב שלא לעצור את המשך הלימודים תחת שגרת הקורונה, אך לסגור כל מוסד חינוכי שבו אותרה תחלואה. החלטתו מגיעה אחרי העלייה במספר מקרי ההידבקות בקורונה בבתי הספר ברחבי הארץ.

במהלך ההתייעצות, שבה השתתפו שר החינוך יואב גלנט וראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת, נתניהו הנחה את שר החינוך להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוות ההוראה וכן "להמשיך לטפל במוקדים שאותרו". בממשלה ימשיכו לעקוב אחר הנושא ולקיים הערכות מצב.

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully