וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי התחבורה והבריאות סיכמו: הרכבות ישובו לפעילות ביום שני

המשרדים הגיעו לסיכום על חידוש הפעילות של רכבת ישראל החל מ-8 ביוני, לאחר השבתה ארוכה בעקבות התפשטות הקורונה. ההחלטה טעונה עדיין אישור של המועצה לביטחון לאומי, כשדיון מכריע בנושא יתקיים בצהריים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

משרדי הבריאות והתחבורה הגיעו להסכמה על חידוש פעילות תנועת הרכבות במלואה החל מ-8 ביוני. זאת, בתום ישיבה בנושא שהתקיימה היום (חמישי).

אולם, ההחלטה הסופית אינה נמצאת בסמכותו של משרד התחבורה, אלא בסמכות של המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) - וזו טרם פרסמה את ההחלטה. זו צפויה להתקבל בצהריים, בתום דיון מכריע בנושא. לדברי רותי גרוס, ראש תחום חטיבת הבריאות במשרד הבריאות, בדיון זה עם המל"ל ייקבע "האם באמת הרכבת תיפתח", והבהירה: "אם התחלואה תמשיך לעלות יצא שכרנו בהפסדנו".

שרת התחבורה, מירי רגב, בירכה על הסיכום. "הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים ותאפשר נגישות תחבורתית לאזרחי ישראל. אנו נעקוב ונוודא כי הציבור שומר על הכללים, תוך הקפדה על הריחוק החברתי, חבישת מסכות ומניעת כניסת נוסעים עם חום למתחם התחנות", היא מסרה.

אולם, גם ברכבת ישראל כלל לא מכירים הנחיה או החלטה כזו. הפעולות שאותן ציין משרד התחבורה בהודעת השרה הן אלו שכבר הוצעו בעבר אך לא נמצאו כמספקות.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
"נוודא כי הציבור שומר על הכללים". חיטוי ברכבת ישראל/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

חידוש תנועת הרכבות התעכב פעמיים. בתחילה הוא נדחה מ-17 במאי עד ל-1 ביוני, וביום ראשון שעבר נדחה שוב ל-8 ביוני. אם אכן הסיכום יאושר על ידי המל"ל, החידוש לא יעוכב בפעם השלישית. ביום ראשון שעבר סוכם גם כי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל ב-75%.

עוד בוואלה!

אחרי 19 שנה: הושלמו העבודות על קו הרכבת המהירה בין י-ם לת"א סבידור

לכתבה המלאה

משרד התחבורה הודיע בתחילה על שובן של הרכבות ב-17 במאי, אבל שעות לאחר מכן משרד הבריאות חזר בו מההיתר לכך, והבהיר כי עדיין לא ניתן אישור. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הודיע להנהלת הרכבת כי אישור ניתן למודל הפעלת הרכבת, אך לא למועד הפעלתה. "אופייה המיוחד של הרכבת כאמצעי להסעת המונים ייחודי, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות ומעבר במספר רב של תחנות, אינו מאפשר שליטה במספר הנוסעים ובהתקהלות ברכבות וברציפים", הסביר אז.

כמה בעיות מטרידות את משרד הבריאות ורכבת ישראל ברקע החזרה לשגרה. הראשונה שבהן היא כמויות הנוסעים הגדולות שמכילה רכבת, והקושי לשלוט במספר הנוסעים - החל מהעלייה לקרונות, דרך אופן הישיבה בתוכם ועד לירידה לרציף. פיקוח מסוג זה מהווה עבור משרד הבריאות ורכבת ישראל בעיה משמעותית. עניין נוסף שנכנס לסל השיקולים הוא התגברות התחלואה בשבוע האחרון, כשאנשי משרד הבריאות חוששים שפתיחה מחדש של הרכבת תזרז את ההדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully