וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא בעקבות תאונת האימונים בצאלים: "ירי מטווח קרוב, הקצין ניצל בנס"

קצין הבטיחות של צה"ל יוביל את תחקיר המקרה, במהלכו מפקד צוות בקורס מ"פים-מג"דים נפצע קשה מירי בתרגיל לוחמה בשטח בנוי. גורמי צבא: "אירוע חמור ביותר, שמעורבים בו מפקדים מנוסים". במהלך הלילה חל שיפור במצבו של הקצין המאושפז בסורוקה

בווידאו: קצינים בצעו מרדף אחרי חשודים בגניבת ציוד צבאי באימון בצאלים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

‏קצין הבטיחות הנכנס של צה"ל, תת-אלוף גברעם הגלילי, החל הלילה (חמישי) לבחון את תאונת האימונים בבסיס צאלים, במהלכה נורה מפקד צוות בדרגת סגן-אלוף בקורס מ"פים-מג"דים - ונפצע באורח קשה. הגלילי יוביל גם בהמשך את תחקיר הבטיחות. בעקבות התקרית, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, החליט על עצירת אימונים בנשק במרכז הלאומי לאימונים ביבשה עד להשלמת התחקיר.

"עדיין לא ברור כיצד נחצה קו האש", אמרו גורמי צבא, שהבהירו: "ידוע לנו מי ירה בקצין, הירי בוצע מטווח קרוב". בהתייחס לחומרת האירוע, הם הבטיחו כי "התחקיר יהיה מאוד מעמיק. המקום האחרון שאירוע כזה צריך לקרות בו הוא קורס מ"פים. הוא ניצל בנס. המענה הרפואי היה מהיר ועבד לפי הספר. זה אירוע חמור שמעורבים בו מפקדים מנוסים ביותר".

קורס מ"פ מגדים בבסיס צאלים, 06 ביוני 2016. דובר צה"ל
קורס מ"פים מג"דים בבסיס צאלים ב-2016/דובר צה"ל

במהלך הלילה חל שיפור במצבו של הקצין המאושפז בבית החולים סורוקה. תחילה, הוא קיבל טיפול ראשוני בחדר הטראומה. לאחר מכן הוא הועבר לחדר ניתוח, ובתום כמה שעות הועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

הפציעה אירעה במהלך תרגיל לחימה בשטח בנוי, אז הקצין נפגע מקליע בבטנו ומרסיס בכתפו. למקום הוקפץ מסוק של חיל האוויר וצוות לוחמי יחידת החילוץ 669, שפינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בצבא ציינו כי מדובר בקצין מנוסה מאוד בתרגילים בשטחים בנויים הכוללים שימוש באש חיה. לדברי גורמים בבסיס צאלים, הקצין שימש עד לפני כחצי שנה כראש ענף במרכז לאימונים טקטיים במל"י (מרכז לאימוני יבשה).

עוד בוואלה!

סגן אלוף נפצע באורח קשה מירי של קצין אחר בדרום הארץ

לכתבה המלאה

גם לפני חודשיים אירעה תקרית דומה של פציעת קצין במהלך תרגול בבסיס צה"ל. באפריל נפצע קצין באורח קשה מפליטת כדור מנשקו של לוחם במהלך תרגול לפני עלייה לעמדת שמירה בחברון. הוא פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. בעקבות התקרית, שנחקרה במצ"ח, אלוף פיקוד המרכז נדב פדן הורה על עצירה זמנית של האימונים היבשים בנשק ביחידות הפיקוד, ומפקד עוצבת "געש" תא"ל אבי גיל החליט על עצירת התרגולים בחטיבת "גולני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully