וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנכת אחת נדבקה, מאות בדיקות לתלמידים: בחדרה חוששים מהתפרצות קורונה

בעקבות האבחון של תלמידת כתה ז', תוך יממה נבדקו 475 תלמידים ומורים בתיכון בחדרה. כעת מתברר: המחנכת של הנערה נדבקה אף היא, כנראה מאחותה, אחות בביה"ח הלל יפה שחלתה. עד שיגיעו תשובות, קהילה שלמה מחכה לגלות כיצד יראה סוף שנת שנת הלימודים: "זה קורונה, לא משחק"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

בבית הספר התיכון למדעים ואמנויות בחדרה ערכו במתחם הדרייב-אין אתמול והיום (שלישי) מאות בדיקות לתלמידי כתה ז' ולאנשי הצוות החינוכי, מחשש להתפרצות של נגיף הקורונה במוסד. זאת, לאחר שאחת מתלמידות כתה ז' נדבקה בקורונה.

ייתכן כי מקור ההדבקה במוסד הוא דווקא באיש צוות. בעירייה אומרים כי הבוקר התגלה שהמחנכת של הנערה נדבקה אף היא במחלה, לאחר שבאה במגע עם אחותה - חולה מאומתת בעצמה, המשמשת כאחות בבית החולים הלל יפה בעיר, מקרה שכתוצאה ממנו הוכנסו 41 אנשי צוות רפואי לבידוד. המורה עצמה נמצאת בבידוד מאז יום רביעי שעבר.

התוצאות טרם התקבלו, בעוד יותר מ-2,000 בני אדם - מורים ותלמידים כאחד - נמצאים בבידוד. אולם, בשלב זה נבדקים רק תלמידי שכבת ז' - כ-350 תלמידים בעשר כיתות - בנוסף לתלמידים נוספים שבאו במגע איתם וכן אנשי צוות. בסך הכל אמורים להיבדק 475 בני אדם, במטרה להבין את מצב התחלואה. לאחר שיתקבלו התוצאות, עיריית חדרה תקיים הערכת מצב ותחליט האם להרחיב את הבדיקות גם לכל שאר שכבות בית הספר - או להחזיר את הלימודים בעיר לסדרם.

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בעירייה ישקלו את המשך ההתמודדות. מתחם הבדיקות בחדרה, היום/שלומי גבאי

"כל 350 התלמידים של שכבת ז' ייבדקו כולם. במקרה שנדע על תשובות יותר עדכניות אם יש בכלל נדבקים אז יעשו חשיבה מחודשת לגבי ההמשך. כאשר יהיו לנו תשובות לגבי כל שכבת ז' אז נדע האם הילדים יוכלו לצאת מהבתים. זה קורונה, זה לא משחק ילדים", אמר לוואלה! NEWS אייל שמעי, יו"ר ועד ההורים בעיר חדרה. "התחושות הן מעורבות: מצד אחד יש חששות של ההורים שהילדים שלהם נדבקו, מצד שני הם לוקחים את הכל בפרופורציות", הוסיף.

עוד בוואלה!

בתיכון בחדרה חוששים מהתפרצות הקורונה: "שלא נהיה הגמנסיה 2"

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקות קורונה בתיכון קלמן צהר/שלומי גבאי

מבצע הבדיקות במתחם הדרייב-אין שהוקם בעיר החל אתמול בשעה 16:00 אחרי הצהריים. "למעשה בניתוח המעגל הקרוב מדובר ב-460 ילדים ומורים שאמורים לקחת חלק בבדיקות. אתמול הסתיימו הבדיקות עם 365 נבדקים, היום יש עוד השלמה של מאה ובתחום הבדיקות נקבל את התוצאות ונעשה הערכת מצב - איך מתקדמים מכאן קדימה", אמר ראש העיר צבי גנדלמן. "אני מקווה שנקבל את הבדיקות עד הערב ומקסימום מחר בבוקר ואז נעשה הערכת מצב: האם בודקים עוד שכבות, עוד גילאים או האם נחזיר תלמידים לבית ספר או רק חלק. בינתיים ברור לכולם ששכבת ז' תצטרך לשבת בבית 14 יום".

בית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר" 1 ביולי 2020. שלומי גבאי
מאות בדיקות נערכו. תיכון למדעים ואמנויות בחדרה/שלומי גבאי

לדברי ראש העיר, שאר התלמידים ידעו האם הם משוחררים מהבתים ברגע שתתקבל תמונת המצב של שכבת ז', כשהוא מציין כי בבית הספר לומדים הרבה אחים ואחיות בשכבות השונות, וכן כי חלק מהמורים מלמדים גם בחטיבת הביניים וגם בתיכון - ועל כן יש חשש שידביקו אחד את השני. "לכן חשוב להבין מה רמת התחלואה, כמה חולים יש והאם יש פוטנציאל להדבקות בשכבות האחרות", הוא הסביר. "הכל ייעשה בהתייעצות עם משרד הבריאות והחינוך: אם נקבל תמונת מצב שאין עוד חולים בוודאי שנחזיר את התלמידים ללימודים, המטרה והכוונה היא להחזיר את בית הספר לפעילות. אנו נערכים לכל האפשרויות, גם ללמד מרחוק כי יש בגרויות". מבחינת גנדלמן, הוא רואה באופן שבו התמודדה העיר עם הסיטואציה הצלחה של המערכת. "מדובר ב-2,000 תלמידים שהתפנו בצורה שקטה, רגועה, בתוך שש שעות התחילו הבדיקות", הוא אומר בסיפוק.

במשרד החינוך תקפו את מדיניות משרד הבריאות לנוכח החשש מהתפרצויות של המגיפה בבתי הספר. "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמטית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים", אמרו במשרד. "במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully