וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק עם אל על מחריף: עובדי רשות שדות התעופה מאיימים לסגור את השמיים

ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים להשבית את כל שירותי הקרקע בנתב"ג ביום ראשון הקרוב, אם לא יגובש מתווה להחזרת הטיסות לפעילות. היום כבר הוציא הוועד את האיומים לפועל חלקית, והשבית את השירותים לטיסות המטען של אל על - שמהוות את עיקר פעילות החברה

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

ועד עובדי רשות שדות התעופה איים היום (שלישי) כי אם לא יימצא מתווה להחזרת הטיסות - הוא ישבית את שירותי הקרקע לכל חברות התעופה החל מיום ראשון. זאת בעקבות חוסר הוודאות סביב התאריך בו יתיר משרד הבריאות חזרת טיסות לפעילות סדירה. אם יישמו את האיומים, המשמעות היא כי עובדי הרשות יעבדו במתכונת יום כיפור, בה היחידים שפועלים הם צוותי החירום.

עליית המדרגה באיומים מגיעה ברקע העובדה שלדברי הוועד, כ-2,500 מעובדי רשות שדות התעופה נמצאים בחל"ת ויפסיקו לקבל תשלום החל מה-1 ביולי.

שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נתב"ג ריק מאדם, במהלך תקופת הקורונה/ראובן קסטרו

כיום טיסות מסחריות בודדות מגיעות לנתב"ג, אך אלו פועלות תחת הגבלות כבדות. כניסה לבעלי דרכון ישראלי בלבד וכניסה לבידוד של 14 יום לחוזרים. כמו כן, בהיעדר חתימה על הסכמי טיסה עם אותן "מדינות ירוקות" בהן שיעור התחלואה נמוך - גם הצפי לחזרה לפעילות לא נראה באופק.

מחריפים את המאבק באל על

במקביל להודעה זו, לוואלה! NEWS נודע כי הבוקר מימש ועד העובדים חלקית את איומו כלפי אל על, והפסיק את שירותי הקרקע לטיסות המטען של אל על. בנפח הפעילות העכשווי של החברה, טיסות המטען מהוות את החלק הארי של הפעילות.

אל על מטענים תפעיל טיסות מטען מטורקיה עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה, 24 במאי 2020. דוברות אל על, אתר רשמי
טיסת מטען של אל על מטורקיה, עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה/אתר רשמי, דוברות אל על

הרקע לסכסוך הוא חוב של 60 מיליון שקלים שיש לאל על כלפי רשות שדות התעופה ונצבר בחודשיים האחרונים. הרשות פנתה מספר פעמים לאל על בדרישה שתפרע את החוב, אך הדבר לא נעשה.

כל התהליכים האלו הם חלק מהתמונה הגדולה של מצב התעופה האזרחית בכלל ואל על בפרט, שנמצאת בתהליך מורכב של ניהול משא ומתן מול טייסי החברה, עובדי החברה וכמובן בהמתנה לקבל את אותו מענק הצלה בגובה כ-400 מיליון דולר מהמדינה. נכון לעכשיו תאריך היעד של אל על לחזרה לטיסות מסחריות עומד על 20 ליוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully