וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות אוויר: ועד העובדים של אל על התפרץ לישיבת מו"מ והושעה

דנה ירקצי וקינן כהן, כתבנו לענייני תחבורה ותעופה

25.5.2020 / 18:27

נציגי ועד העובדים של החברה התפרצו לפגישה בין ההנהלה לנציגות הטייסים ונציגי ההסתדרות, השליכו כיסאות והתנהלו באלימות ובצעקות. זאת במחאה על ניהול מו"מ להחזרת טייסים נוספים לעבודה בשכר מלא. בעקבות זאת, הודיע בר דוד על השעייתם באופן מידי: "חציית קו אדום בוטה"

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע היום (שני) על השעיה מידית של חברי וועד העובדים בחברת אל על. זאת, בטענה כי התנהלו בניגוד להוראות ההסתדרות ובאופן הפוגע בכלל עובדי החברה. נציגי המועצה פרצו היום אל ישיבת הנהלת אל על יחד עם נציגות הטייסים ויו"ר איגוד התחבורה, אבי אדרי. הנציגים פתחו בצעקות, איומים וקללות, תוך שהם זורקים באלימות כיסאות וכוסות שתייה. אדרי פועל כעת להחלפת ארגון העובדים.

הרקע לאירוע יוצא הדופן הוא ניהול משא ומתן בין טייסי החברה לבין ההנהלה על החזרת טייסים נוספים לעבודה בשכר מלא. נציגי המועצה זועמים על המהלך, שכן לטענתם בזמן ש-90% מעובדי החברה האחרים, אנשי תחזוקה, מנהלה, צוותי קרקע, דיילים ועוד נמצאים עדיין בחל"ת, וחלקם לדברי אנשי המועצה אף הגיעו לפת לחם בתקופת החל"ת, הטייסים - ש-50% מהם כבר חזרו לעבודה, מנהלים משא ומתן על הגדלת אחוז הטייסים שיחזרו להעסקה בהיקף מלא.

לטענת מועצת אל על, לא רק שהטייסים המאוגדים יחד איתם בועד העובדים הכללי לא היו רשאים לנהל את המשא ומתן בנפרד משאר העובדים, עצם החזרתם לעבודה ללא הצדקה לדבריהם, ובכללה תשלום המשכורות הגבוהות שלהם, פוגע כלכלית באל על ובתהליך ההבראה שלה.

ישיבת הנהלת אל על עם נציגות הטייסים ויו"ר איגוד התחבורה אבי אדרי בבנייני משרדי אל על, 25 במאי 2020. הסתדרות, אתר רשמי
אולם הדיונים באל על, היום/אתר רשמי, הסתדרות

במכתב ששיגר ליו"ר המועצה שרון בן-יצחק, טען בר דוד כי "הובאו לידיעתי האירועים החמורים שהתרחשו היום במהלך ישיבת מו"מ של הנהלת אל על עם סקטור הטייסים בליווי ההסתדרות". לדבריו, מדובר ב"חציית קו אדום בוטה של חברי מועצת העובדים... זאת בהמשך להתנהלות בניגוד להוראות ההסתדרות, מדיניות ההסתדרות והמצופה מנציגות עובדים בעיקר בתקופת משבר כה קריטית לחברה ולעובדיה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ישיבת הנהלת אל על עם נציגות הטייסים ויו"ר איגוד התחבורה אבי אדרי בבנייני משרדי אל על, 25 במאי 2020. הסתדרות, אתר רשמי
ישיבת נציגי ההנהלה ונציגי הטייסים שנקטעה, היום/אתר רשמי, הסתדרות

אל על הודיעה כי לא תחזור לטוס לפני 20 ביוני, והוציאה כ-90% מעובדיה לחל"ת, חלקם גם פוטרו, והיא מבקשת מהמדינה לסייע לה בהלוואה של 400 מיליון דולרים. עיקר הכנסותיה של החברה מגיע עתה מטיסות מטען בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully