וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוק של עשרה מטרים מטווח 400 ק"מ: תיעוד ניסוי בטיל חדש מלב ים

2.6.2020 / 19:38

התעשייה האווירית הודיעה על השלמת ניסוי במערכת הנשק LORA, שבמסגרתה משוגרים טילים בליסטיים המנווטים את דרכם עצמאית למטרה, מטווחים רחוקים וקצרים. מערכת הנשק הימית והיבשתית כוללת טיל קרקע-קרקע ארוך טווח, משגר ייחודי ומערכת שליטה ובקרה תומכת

צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית השלימה היום (שלישי) בהצלחה ניסוי ירי מבצעי כפול במערכת הנשק לורה (LORA) - טיל תקיפה בליסטי ומדויק. הניסוי תוכנן ובוצע בהצלחה תחת מגבלות הקורונה, וכחלק מתוכנית העבודה העסקית של החברה, וכלל הדגמת יכולות ללקוחות מערכת הטילים. הניסוי, שנערך מלב ים, כלל שיגור של שני טילים ארוכי טווח לעבר נקודת פגיעה מתוכננת מראש בים, בשני מתארים שונים.

בניסוי המורכב, נבחנו והודגמו בהצלחה מגוון יכולות מתקדמות של מערכת הנשק לורה, בטווח קצר - 90 ק"מ ובטווח ארוך - 400 ק"מ. מערכת הנשק בגרסתה היבשתית הוצבה על גבי ספינה בלב ים כחלק מדרישות הבטיחות בניסויים מסוג זה. הטיל שוגר ממערכת מבצעית, הכוללת קרון פיקוד ומשגר יבשתי.

בשני המתארים שנבחנו בניסוי, הטיל שוגר למסלולו, ניווט את עצמו לעבר המטרה ופגע במטרה בדיוק רב. לאור מגבלות הקורונה, בוצע הניסוי באמצעות שדה ניסוי נייד וצוות קטן (קפסולה) שיישם ניהול ועבודה מרחוק.

ניסוי טיל בליסטי של התשעייה האווירית 2 ביולי 2020. התעשייה האווירית, אתר רשמי
מערכת הנשק הוצבה על גבי ספינה בלב ים. הניסוי בטיל הבליסטי/אתר רשמי, התעשייה האווירית

מערכת לורה, שפותחה על ידי מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, היא מערכת נשק ימית ויבשתית, הכוללת טיל קרקע-קרקע ארוך טווח, משגר ייחודי, מערכת שליטה ובקרה ומערכת יבשתית וימית תומכת. המערכת נותנת מענה לתקיפה בליסטית במגוון טווחים, בדיוק של כעשרה מטרים.

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי, אמר כי "מערכת לורה הינה מערכת טילים אסטרטגית, וניסוי מורכב זה הוכיח והדגים את יכולותיה המתקדמות של התעשייה האווירית ומערכת הנשק".

ניסוי טיל בליסטי של התשעייה האווירית 2 ביולי 2020. התעשייה האווירית, אתר רשמי
"הניסוי בוצע במתאר מבצעי מלא". שיגור הטיל מהספינה/אתר רשמי, התעשייה האווירית

הוא הסביר כי "הניסוי בוצע במתאר מבצעי מלא ובו נבדקו יכולות התמרון, התקיפה ודיוקי המערכת יחד עם פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים שבוצעו על ידי הצוות ההנדסי בחברה. תוצאות הניסוי המרשימות מוכיחות את בשלות המערכת ויכולותיה המתקדמות ואני מודה לחיל הים, חיל האוויר ומשרד הביטחון על שיתוף הפעולה וההירתמות להשלמת ניסוי זה".

ניסוי טיל בליסטי של התשעייה האווירית 2 ביולי 2020. התעשייה האווירית, אתר רשמי
"מערכת טילים אסטרטגית". הטיל לקראת פגיעה במטרה/אתר רשמי, התעשייה האווירית

מערכת הנשק לורה פותחה בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית, האמונה על פיתוח ובניית מערכות הגנה אווירית כמו מערכות חץ 2 וחץ 3, ברק 8, טילים משוטטים ועוד מערכות טילים. החטיבה גם אמונה על פיתוח מערכות לוויין מתקדמות כגון לווייני תצפית, ננו-לוויינים, משגרי לוויינים, לווייני תקשורת, ובכלל זה לוויין התקשורת הלאומי 'דרור' והחללית 'בראשית' במשימתה לירח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הניסוי כי זה עוד בשורה טובה לאזרחי ישראל ובשורה רעה לאויבי ישראל. "במקביל למלחמתנו בקורונה אנחנו ממשיכים לשמור על ביטחון ישראל - בהגנה ובהתקפה", מסר נתניהו. "כל הכבוד לתעשייה האווירית ומערכת הביטחון".

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully