וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חילופי אסירים? פרופסור איראני שוחרר מהכלא בארה"ב

2.6.2020 / 10:03

סירוס אסגרי, שזוכה מעבירות של גניבת סודות מסחר, בדרך חזרה לאיראן אחרי 4 שנים. ייתכן ששחרורו סולל את הדרך לחזרתו של מייקל ווייט, איש צבא לשעבר, המוחזק באיראן

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

פרופסור איראני ששוחרר מהכלא בארצות הברית אחרי שזוכה מגניבת סודות מסחר בדרך חזרה לארצו - כך הודיע היום (שלישי) שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בפוסט שפרסם באינסטגרם שלו. סירוס אסגרי, מומחה למתכות, עמד לדין באפריל 2016 על גניבת סודות מסחר בהפרה של הסנקציות האמריקניות על איראן. עם זאת, הוא זוכה על ידי שופט פדרלי באוהיו בחודש נובמבר האחרון והרשויות אמרו בחודש שעבר שהפרופסור בן ה-59 יגורש מהמדינה אחרי שיקבל אישור רפואי לכך. הוא נדבק בנגיף הקורונה באפריל.

"שלום חברים, חדשות טובות. ד"ר סירוס אסגרי" באוויר ובדרך חזרה לאיראן. ברכותיי לאשתו ולמשפחתו", כתב זריף, שבחודש מרץ דחק בוושינגטון לשחרר אותו. הוא אמר אז כי אסגרי הוא אחד מכמה מדענים איראנים שנלקחו כ"בני ערובה" על ידי ארצות הברית.

סירוס אסגרי', מדען איראני שנעצר על ידי ארה"ב ושוחרר מהכלא. -, אתר רשמי
נדבק בקורונה. הפרופסור סירוס אסגרי/אתר רשמי, -

אסגרי עשוי להיות חלק מעסקה נדירה לחילופי אסירים בין טהראן לבין וושינגטון, שהיו קרובות למלחמה בתחילת השנה אחרי חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. מי שצפוי להיות משוחרר אם אכן תהיה עסקה כזו הוא יוצא הצי האמריקני מייקל ווייט, שמוחזק באיראן מאז 2018. הוא קיבל שחרור מהכלא במרץ בשל מצבו הרפואי, אולם הוא נותר במדינה.

בשנה שעברה שחררה איראן את האזרח האמריקני שיו וואנג, שנאשם בעבירות ריגול, ואילו ארצות הברית שחררה את מסעוד סולימאני, שהואשם בהפרת הסנקציות על איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully