וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר במשמרות המהפכה נבחר ליו"ר הפרלמנט של איראן

מוחמד באגר קליבאף, שהיה גם ראש עיריית טהראן והתמודד על הנשיאות, זכה ברוב מוחץ בתפקיד על ידי חברי המג'לס החדש. הוא יחליף את עלי לריג'אני, שמונה ליועץ של חמינאי ולחבר במועצה של המשטר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הפרלמנט באיראן מתכנס לראשונה אחרי שלושה חודשים, אתמול)

ראש עיריית טהראן לשעבר מוחמד באגר קליבאף נבחר היום (חמישי) כיו"ר הפרלמנט החדש של איראן. הוא יחזיק בתפקידו שנה. על פי הטלוויזיה הממלכתית, 230 מחוקקים מתוך 264 חברי המג'לס, שבו יש רוב למחנה הרדיקלי, בחרו בקליבאף, שהיה בעבר גם מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה ומפקד משטרת איראן.

הרקע הביטחוני שלו, בתור בוגר המלחמה עם עיראק בשנות ה-80, קידם את מעמדו בפי המנהיג העליון עלי חמינאי וחיזק את סיכוייו להיבחר לתפקיד. קליבאף כשל פעמיים בריצה לנשיאות ונאלץ לפרוש מהמרוץ כדי להימנע מפילוג המחנה הרדיקלי. הוא חידש את שאיפותיו הפוליטיות עם התמודדתו לפרלמנט, בבחירות שהתקיימו בפברואר.

מוחמד באגר קליבאף מצביע בבחירות לפרלמנט של איראן בקלפי בטהראן, 21 בפברואר 2020. רויטרס
חוזר לפוליטיקה. קליבאף מצביע בבחירות לפרלמנט, פברואר/רויטרס

קודמו בתפקיד, עלי לריג'אני, מונה על ידי חמינאי לתפקיד יועץ וכחבר במועצה לשמירת האינטרסים של המשטר, שאמונה לפתור מחלוקות בין הפרלמנט לבין מועצת שומרי החוקה. המועצה, שרוב חבריה שמרנים רדיקליים, מאשרת את המועמדים לכל מערכות הבחירות באיראן, כולל לפרלמנט.

היא פסלה אלפי מועמדים מתונים ושמרנים מהשתתפות בבחירות האחרונות, כך שהמצביעים נאלצו לבחור בין מועמדים רדיקלים לבין מועמדים שמרנים בעלי פרופיל נמוך, הנאמנים למנהיג העליון. הזרם השמרני בפוליטיקה האיראנית מגבה את שלטון אנשי הדת, אך בניגוד לזרם הרדיקלי, תומך ביותר פתיחות בפני העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully